2025-11-14, 08:34
Medlem
Att bära burka/niqab i Sverige är stämpling, uppmaning, till våldtäkt på oss som inte gör det.

Att påstå sig inte förstå det är att förolämpa, min, sin egen, allas, vår intelligens.
Citera
2025-11-14, 08:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Ett förbud mot att bära burka är helt idiotiskt. Kvinnor som bär dessa kommer alltså att åtalas, men först måste det utredas, sedan måste det bli rättegång. Vilket straff ska dessa kvinnor få? Böter, de brukar inte ha så höga inkomster. Fängelsestraff? Kostnad, drygt 3000 kr per dygn.
Har inte polis och rättsväsende viktigare saker att ta tag i?

Såsom puss på fyllan på en företagsfest.
Citera
2025-11-14, 08:48
Medlem
barbabushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Burkaförbud är bra.

Burka är inte en vanlig slöja utan det är ett extremt kvinnoförtryck.

Visst kan det blir dyrt med rättegångar mot burkabärare som lever på bidrag och inte har några inkomster att betala böter med.

Men de som bär burka i Sverige är extremt få.

Jag ser hundratals slöjor varje gång jag åker in till centrala Göteborg men jag ser aldrig någon burka. Tror jag sett det en enda gång i mitt liv i Sverige.

Om denna lag kan få den handfull familjer som sysslar med burka att lämna Sverige så är det en extremt bra investering.
Känns det troligt tycker du? En muslimsk 5-barnsmamma som lever all inclusive i Sverige, kommer återvända till öknen för att burka förbjuds? När hon knappt lämnar sin innergård, och ännu mer sporadiskt åker utanför sin förort... För som sagt: hon har inte ens ett jobb att åka till, så vem skulle rent praktiskt tjalla ner henne om hon gick i burka? Hassan på balkongen bredvid? kanske Ebba skickar dit en polisbil?

Eller känns detta troligare: hon får höra genom sin man Abdelkader, att högern hatar hennes religion och vill förbjuda den, och hon svär inshallah att för all framtid rösta mot dessa rasistsvennar, och uppmanar alla andra morsor i huset att göra likadant! Och dessutom fortsätter bära burkan hemma med Abdelkader...
Citera
2025-11-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Såsom puss på fyllan på en företagsfest.
Ja du. Såna handlingar är uppenbarligen mycket viktiga att utreda och lagföra. Undrar vad det kostade?
Citera
2025-11-14, 09:05
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Ja du. Såna handlingar är uppenbarligen mycket viktiga att utreda och lagföra. Undrar vad det kostade?

Ja det kan man undra och om det blir en sväng till i Hovrätten så blir det ju lite mer. Fast i det fallet hoppas jag att det går vidare och blir en ny prövning.
Citera
2025-11-14, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonkHonkler
Vad anser ni? Borde vi istället arbeta mot andra länders burkaförbud?

https://www.dn.se/insandare/rosta-nej-till-forslaget-om-forbud-mot-heltackande-kladsel/

Ja kanske men tror dom mer tänker på konsekvenserna för kvinnorna.. förbjuder man kommer dessa kvinnor aldrig kunna gå ut. Det för inte visa sig utan.
Citera
2025-11-14, 09:15
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
"LYSSNA PÅ FORSKNINGEN.... Burka är bra!"

De använder verkligen det argumentet till precis allt.

"Min kompis som är genusvetare säger att bensinskatten måste höjas, annars går jorden under. Hon säger också att brottslingar mår bäst av att inte få några straff alls! LYSSNA PÅ FORSKNINGEN"....

Forskning? Pytt! S.k. forskare tycker så mycket nästan alltid vänsteråsikter. Forskare? Ja det kan de ju kalla sig. Inga Svante Arrhenius direkt.
Citera
2025-11-14, 09:29
Medlem
jesussugers avatar
Hur gör dessa när dom lär visa ID? självklart ska ingen va maskerad på gatorna
Citera
2025-11-14, 09:46
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Som alla förstår är det inte burkan som är problemet utan islam och alla dess kulturella och sociala medeltidsyttringar. Att förbjuda heltäckande slöja är bara att många år försent försöka angripa ett symptom snarare än att försöka bota sjukdomen men att på allvar och med emfas problematisera skitreligionen islam är inte längre politiskt gångbart i Sverige.
Islam är, vare sig vi vill eller inte vår nya statsreligion i vardande och de skyldiga till denna tingens beskaffenhet kommer aldrig att utkrävas på något ansvar.

Sverige är förlorat.
Citera
2025-11-14, 09:58
Medlem
Glossis avatar
Folk som inte tycker att burkan har plats i det offentliga eller alls i det svenska samhället är urbota korkade om de tror att ett förbud kommer att hjälpa särskilt mycket, speciellt med den stora muslimska och rättrogna befolkning som uppehåller sig i landet. Det kommer leda till protester och en mängd villiga martyrer, muslimska och ej, som kommer trotsa förbudet och lägga ut filmer när de blir ivägförda av ordningsmakten för att farma likes och vidare svärta ner bilden av Sverige i den muslimska världen.

Ett bättre förslag är att istället legalisera prostitution men i propositionen stipulera att prostituerade i sin yrkesutövning måste bära burka för att man ska kunna se vem som erbjuder sina tjänster så får man se hur många fromma muslimska flickor och damer som kommer ha på sig något som ens liknar en burka.
Citera
2025-11-14, 10:03
Medlem
Tråd finns! (FB) Ebba Busch: Förbjud burka och niqab – medan vi kan
Citera
2025-11-14, 10:55
Medlem
kyrkstockens avatar
Burkaförbud löser ingenting era djävla idioter.

Det är ett försök att sätta plåster på cancer.

Dessa människor går inte att integrera in i den västerländska kulturen som de hatar.

Våldsideologin islam, kusingifte, klantänk, omskärelse, bortgifte, våldtäkter, rån, bomber och mord. Ja men va bra om vi sätter ett bamseplåster på användningen av burka.

Det tog 100 år att integrera italienare och irländare in i det amerikanska samhället. *Negrer är fortfarande dåligt integrerade. Italienare och irländare som alltså hade samma värdegrund.
Men varför lära sig något av historien? Varför inte bara upprepa samma misstag om och om igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in