Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Burkaförbud är bra.
Burka är inte en vanlig slöja utan det är ett extremt kvinnoförtryck.
Visst kan det blir dyrt med rättegångar mot burkabärare som lever på bidrag och inte har några inkomster att betala böter med.
Men de som bär burka i Sverige är extremt få.
Jag ser hundratals slöjor varje gång jag åker in till centrala Göteborg men jag ser aldrig någon burka. Tror jag sett det en enda gång i mitt liv i Sverige.
Om denna lag kan få den handfull familjer som sysslar med burka att lämna Sverige så är det en extremt bra investering.
Känns det troligt tycker du? En muslimsk 5-barnsmamma som lever all inclusive i Sverige, kommer återvända till öknen för att burka förbjuds? När hon knappt lämnar sin innergård, och ännu mer sporadiskt åker utanför sin förort... För som sagt: hon har inte ens ett jobb att åka till, så vem skulle rent praktiskt tjalla ner henne om hon gick i burka? Hassan på balkongen bredvid? kanske Ebba skickar dit en polisbil?
Eller känns detta troligare: hon får höra genom sin man Abdelkader, att högern hatar hennes religion och vill förbjuda den, och hon svär inshallah att för all framtid rösta mot dessa rasistsvennar, och uppmanar alla andra morsor i huset att göra likadant! Och dessutom fortsätter bära burkan hemma med Abdelkader...