2025-11-13, 20:00
Medlem
Fup????

Målsnummer???????
Citera
2025-11-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Fup????

Målsnummer???????

Första inlägget i tråden finns målnummer länkat. Kan inte bli lättare väl?
Citera
2025-11-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.--.---
Första inlägget i tråden finns målnummer länkat. Kan inte bli lättare väl?

Tack. Hur skulle jag veta????
Citera
Igår, 03:46
Medlem
Skaraborgs TR dömde i mål B 2498-25 den sextonårige skytten till sluten ungdomsvård i 2 år 6 månader för förberedelse till mord på Ludw*g och Mat*lda Gr*mviks pappa i Borås, försök till mord för skjutningen i Grästorp samt för grovt vapenbrott.

Skytten agerade på uppdrag av Foxtrot och det tycks handla om en narkotikastöld (”Varorna ska fram”) som man anser att åtminstone Ludw*g G är skyldig till. Han sitter dock på Hall sedan en tid. Mamma till LG och MG är, som bekant, Ann*ca B som sitter häktad med bla dottern Mat*lda för narkotikaverksamhet i Värmland i målet i Göteborgs TR B 8417-25. AB är mor även till brottsoffret TS i Grästorp och LG och MG är således halvsyskon till denne. De tycks dock inte ha haft mycket kontakt.

Länkar en synnerligen intressant dom. Ett riktigt drama som borde kunna bli en fantastisk TV-serie, särskilt om man tar med narkotikaärendet mfl relaterade brott. Nytt för mig är bla att inte bara TS utan även hans fru beväpnade sig med hagelgevär samt att en kula hittades i den säng, deras 1,5-åriga dotter normalt sover. Man kan tycka att GM kom billigt undan pga sin ungdom. En viss tröst är väl att han även dömdes att betala sammanlagt 644.545 kr i skadestånd till de 4 målsägandena. Vi lär väl dessvärre få höra mer om honom framöver. Mot bakgrund av brottsoffrens lidande kan jag inte låta bli att hoppas att GM får bestående smärtor i benet.

https://gofile.io/d/8NriyY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in