Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jo, och då tycker man ju att Mikkjal Thomassen skulle passa rätt bra in i AIK. Jag tycker det, men jag har märkt att det är en ny generation AIK-are nu. De ser med stora ögon på Hammarby, unga spelare, ekonomer och datorer som styr, vinst i pengar före vinst på planen. Hela den moderna fotbollsgrejen. Dessa moderna AIK:are hatar Mikkjal och vill istället ha in en tränare som kör mer possession och satsar mer på unga spelare. Sen vet man ju också att AIK:s supportrar är extremt otåliga och hetsiga. Karlsson tror jag skulle behöva tid, och tid är sällan nåt AIK-supportrar ger sina tränare. "Tålamod" är ett obekant begrepp i de kretsarna.
Konstigt, jag tycker Thomassen verkar vara rätt man för dem. AIK har ju aldrig försökt marknadsföra sig som verken lirarnas lag eller några taktiska genier direkt, utan verkar vara mer inspirerade av engelsk div 5 fotboll med en tränare som står vid sidlinjen och skriker igång benknäckarna till spelar som springer runt i underkylt regn och lera upp till knäna och har satsat på en defensiv taktik med att sparka bort allt de ser, bollen, motståndarna och gräset, allt på en gång. Gillar man inte den spelstilen är nog inte AIK riktigt rätt lag.
Att de ofta marknadsfört sig som Stockhoms/Sveriges/Europas/jordens/universums ledande fotbollsklubb som alltid vinner allt har säkert givit dem några extra supportrar, men lyckas de inte leva upp till den självbilden slår det ju lätt tillbaka, vilket man ser med ständiga avgångskrav på allt och alla så fort de inte leder allsvenskan. Så ledningen står nog inför en svår situation där de egentligen behöver spara pengar, men samtidigt inte kan det då supportrarna inte accepterar annat än SM-guld. Och nu vill alltså de yngre supportrarna dessutom att hela föreningen ska bli något de aldrig varit. Låter som en härlig utmaning för en ny tränare, vad kan gå snett...
Citat:
Ursprungligen postat av
cokehyena
Självklart skulle Rydström passa bra i Hammarby.
Han kommer ju från Kalmar!

Annars är väl Dalarna än mer Hammarby...
Jag brukar varje vår se en del dalmasar med Leksandströjor på Centralstationen som på bred dalmål frågar efter vägen till Medborgartorget för att vara med på Bajens marsh mot 3-Arenan. Och naturligtvis jag alltid hjälpsam och förklarar hur de tar sig till Rolsagstull...