2025-11-12, 11:40
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
finns det utlandsintresse så förstår jag nog att degerfors hellre säljer dit än till en konkurrent

Ja. Om det finns alltså. Men det vet vi ju inte säkert. Ibland stämmer det vad media säger, ibland inte.
Citera
2025-11-12, 11:49
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Rydström känns väldigt Hammarbykompatibel om Hellberg förvinner. Vore bra för både Hammarby och resten av serien. Hammarby får en "skön snubbe" som passar Bajenauran. Resten av serien får en tränare som kommer göra Hammarby till ett mittenlag igen. Win-win.

När det gäller AIK tycker jag det vore lite synd om de tog in Karlsson om de sparkade MT. Karlsson behöver förmodligen tid (AIK ska räkna med minst en säsong på nedre halvan) men sätter han sitt spel så kan det bli bra. Det blir svårt att hata AIK med samma frenesi om de tar in KK som om de hade tagit in nån av de andra tränarna som nämnts. Det vore synd. Jag har verkligen förberett mig på en säsong med enormt AIK-hat. Det är kul att hata - ta inte ifrån mig det nöjet nu! Falk in!

Jag tänker detsamma. Jag gillar Kalle Karlsson, men ogillar AIK, så jag hoppas han inte går dit. Men skulle han ens passa där, undrar om inte AIK snarare föredrar en "Stuart Baxter-typ" som tränare?

Japp, Rydström känns som han skulle passa bra i Hammarby.
Citera
2025-11-12, 12:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Men skulle han ens passa där, undrar om inte AIK snarare föredrar en "Stuart Baxter-typ" som tränare?
Jo, och då tycker man ju att Mikkjal Thomassen skulle passa rätt bra in i AIK. Jag tycker det, men jag har märkt att det är en ny generation AIK-are nu. De ser med stora ögon på Hammarby, unga spelare, ekonomer och datorer som styr, vinst i pengar före vinst på planen. Hela den moderna fotbollsgrejen. Dessa moderna AIK:are hatar Mikkjal och vill istället ha in en tränare som kör mer possession och satsar mer på unga spelare. Sen vet man ju också att AIK:s supportrar är extremt otåliga och hetsiga. Karlsson tror jag skulle behöva tid, och tid är sällan nåt AIK-supportrar ger sina tränare. "Tålamod" är ett obekant begrepp i de kretsarna.
Senast redigerad av baggebo1 2025-11-12 kl. 12:02.
Citera
2025-11-12, 14:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Jag tänker detsamma. Jag gillar Kalle Karlsson, men ogillar AIK, så jag hoppas han inte går dit. Men skulle han ens passa där, undrar om inte AIK snarare föredrar en "Stuart Baxter-typ" som tränare?

Japp, Rydström känns som han skulle passa bra i Hammarby.
Självklart skulle Rydström passa bra i Hammarby.

Han kommer ju från Kalmar!
Citera
2025-11-12, 14:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Och detta kommer från en småländsk djurgårdare vilket självmål
Citera
2025-11-12, 15:45
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Finns väl knappt någon bajare som tror han drar? Tycker Kim har varit tydlig med att det är en hedersssak för honom att slutföra sina kontrakt om inte annat.
Lite så. Det kanske bara är min magkänsla men känner mig snudd på noll orolig att han drar. Det är mest ett narrativ som snackats upp i diverse poddar och bland the usual suspects på twitter. Ge han ett saftigt nytt kontrakt nu då kör vi på.
Citera
2025-11-12, 16:34
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jo, och då tycker man ju att Mikkjal Thomassen skulle passa rätt bra in i AIK. Jag tycker det, men jag har märkt att det är en ny generation AIK-are nu. De ser med stora ögon på Hammarby, unga spelare, ekonomer och datorer som styr, vinst i pengar före vinst på planen. Hela den moderna fotbollsgrejen. Dessa moderna AIK:are hatar Mikkjal och vill istället ha in en tränare som kör mer possession och satsar mer på unga spelare. Sen vet man ju också att AIK:s supportrar är extremt otåliga och hetsiga. Karlsson tror jag skulle behöva tid, och tid är sällan nåt AIK-supportrar ger sina tränare. "Tålamod" är ett obekant begrepp i de kretsarna.

Konstigt, jag tycker Thomassen verkar vara rätt man för dem. AIK har ju aldrig försökt marknadsföra sig som verken lirarnas lag eller några taktiska genier direkt, utan verkar vara mer inspirerade av engelsk div 5 fotboll med en tränare som står vid sidlinjen och skriker igång benknäckarna till spelar som springer runt i underkylt regn och lera upp till knäna och har satsat på en defensiv taktik med att sparka bort allt de ser, bollen, motståndarna och gräset, allt på en gång. Gillar man inte den spelstilen är nog inte AIK riktigt rätt lag.

Att de ofta marknadsfört sig som Stockhoms/Sveriges/Europas/jordens/universums ledande fotbollsklubb som alltid vinner allt har säkert givit dem några extra supportrar, men lyckas de inte leva upp till den självbilden slår det ju lätt tillbaka, vilket man ser med ständiga avgångskrav på allt och alla så fort de inte leder allsvenskan. Så ledningen står nog inför en svår situation där de egentligen behöver spara pengar, men samtidigt inte kan det då supportrarna inte accepterar annat än SM-guld. Och nu vill alltså de yngre supportrarna dessutom att hela föreningen ska bli något de aldrig varit. Låter som en härlig utmaning för en ny tränare, vad kan gå snett...

Citat:

Annars är väl Dalarna än mer Hammarby...

Jag brukar varje vår se en del dalmasar med Leksandströjor på Centralstationen som på bred dalmål frågar efter vägen till Medborgartorget för att vara med på Bajens marsh mot 3-Arenan. Och naturligtvis jag alltid hjälpsam och förklarar hur de tar sig till Rolsagstull...
Citera
2025-11-12, 16:43
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:

Citat:
Det fanns inga bajare när man växte upp.

Bestäm dig? För en vecka sen sa du att det inte fanns några bajare i Småland med omnejd när du växte upp?! Nolla.
Citera
2025-11-12, 16:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Konstigt, jag tycker Thomassen verkar vara rätt man för dem. AIK har ju aldrig försökt marknadsföra sig som verken lirarnas lag eller några taktiska genier direkt, utan verkar vara mer inspirerade av engelsk div 5 fotboll med en tränare som står vid sidlinjen och skriker igång benknäckarna till spelar som springer runt i underkylt regn och lera upp till knäna och har satsat på en defensiv taktik med att sparka bort allt de ser, bollen, motståndarna och gräset, allt på en gång. Gillar man inte den spelstilen är nog inte AIK riktigt rätt lag.

Att de ofta marknadsfört sig som Stockhoms/Sveriges/Europas/jordens/universums ledande fotbollsklubb som alltid vinner allt har säkert givit dem några extra supportrar, men lyckas de inte leva upp till den självbilden slår det ju lätt tillbaka, vilket man ser med ständiga avgångskrav på allt och alla så fort de inte leder allsvenskan. Så ledningen står nog inför en svår situation där de egentligen behöver spara pengar, men samtidigt inte kan det då supportrarna inte accepterar annat än SM-guld. Och nu vill alltså de yngre supportrarna dessutom att hela föreningen ska bli något de aldrig varit. Låter som en härlig utmaning för en ny tränare, vad kan gå snett...

Annars är väl Dalarna än mer Hammarby...

Jag brukar varje vår se en del dalmasar med Leksandströjor på Centralstationen som på bred dalmål frågar efter vägen till Medborgartorget för att vara med på Bajens marsh mot 3-Arenan. Och naturligtvis jag alltid hjälpsam och förklarar hur de tar sig till Rolsagstull...
Saker som aldrig hänt del 325. Du är ny på forumet och kör lingo från 2015. Inte särskilt kontemporärt.
Citera
2025-11-12, 16:56
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Saker som aldrig hänt del 325. Du är ny på forumet och kör lingo från 2015. Inte särskilt kontemporärt.

Som djurgårdare bör man vara jävligt tyst med bonde hånen dessutom eftersom dom är minst i Stockholm men störst på landet.
Citera
2025-11-12, 16:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Som djurgårdare bör man vara jävligt tyst med bonde hånen dessutom eftersom dom är minst i Stockholm men störst på landet.
Jag förnekar inte att vi skulle ha supportrar från Dalarna. Det har aik också, Djurgården likaså. Det är inget unikt för något 08-lag men att Djurgården har färre än oss och aik beror ju på att de har färre supportrar överlag.
Citera
2025-11-12, 17:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Trodde inte så mycket på Kim till Swansea, men nyss dök oddsen till låga 1.33 så något nytt i frågan måste kommit fram.

Tråkigt, men då får vi väl gå för Kalle Karlsson som den ultimata ersättaren. Rätt lik Kim va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in