2025-11-11, 20:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Det var därför jag trodde han var fiktiv länk till need more Lundhs kiss of death, missat det helt. Likväl så har ingen budat 60 miljoner för Haksa.
https://ibb.co/zW6KNY59

Jag var säker på att han var fiktiv. Sedan skrev jag till Olof. Sjuk jävla besvikelse, men den riktiga Ola kanske är död och ersatt av en AI? Vore ju sorgligt om han de facto skriver sina egna texter. Alternativt att han bor i Spanien och låter AI göra det och dricker sangria hela dagarna.
Citera
2025-11-11, 21:22
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
https://ibb.co/zW6KNY59

Jag var säker på att han var fiktiv. Sedan skrev jag till Olof. Sjuk jävla besvikelse, men den riktiga Ola kanske är död och ersatt av en AI? Vore ju sorgligt om han de facto skriver sina egna texter. Alternativt att han bor i Spanien och låter AI göra det och dricker sangria hela dagarna.

Ah därför jag missat det skitsnack på internet. Förlåt men den där källan känns lika trovärdig som att cokehyena gick på samma gymnasium som Albin Ekdal.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Lite kuriosa Kukräven som jag bjuder på jag spelade mot Ekdal som ung i St:Erikscupen

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hade gemensamma vänner på gymnasiet.
Citera
2025-11-11, 21:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Ah därför jag missat det skitsnack på internet. Förlåt men den där källan känns lika trovärdig som att cokehyena gick på samma gymnasium som Albin Ekdal.
Olof Lundh? Varför skulle han ljuga? (Det är alltså jag som skickat PM) jag vill ju tro på mitt egna uppdiktade fantasifoster att Ola G är en pseudonym
Citera
2025-11-11, 21:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Olof Lundh? Varför skulle han ljuga? (Det är alltså jag som skickat PM) jag vill ju tro på mitt egna uppdiktade fantasifoster att Ola G är en pseudonym
Kan det vara Olof Lundhs pseudonym? Skulle förklara hans svar till dig...
Citera
2025-11-11, 21:39
Medlem
svearikesfags avatar
Kontrakten löper ut.
Tim Hartzell och Julius Johansson lämnar Västerås SK, meddelar föreningen.
Citera
2025-11-12, 02:36
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Jo, och jag tänker att vi bör tänka likadant som Bodö gjort. Hörde till och med 12 miljoner i Bodö. Nu kan vi inte ge Kim så mycket men kan vi erbjuda tillräckligt så att han är här i 3 år till. Vad får det för sportsliga och ekonomiska effekter för oss?
Förstår faktiskt inte varför vi inte skulle kunna göra det om vi värderar honom så högt. Det är en Paulus eller Adjei-värvning. Vi kan väl lika gärna lägga samma pengar på Kim? Det finns väl ingen naturlag att man inte kan lägga samma cash på tränaren som en enskild spelare? Sen är det ju naturligtvis i slutändan upp till honom om han har motivation och hur han vill gå vidare och till vilka men vi ska åtminstone göra allt vi kan och då lägga stora pengar om så krävs.
Citera
2025-11-12, 06:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Förstår faktiskt inte varför vi inte skulle kunna göra det om vi värderar honom så högt. Det är en Paulus eller Adjei-värvning. Vi kan väl lika gärna lägga samma pengar på Kim? Det finns väl ingen naturlag att man inte kan lägga samma cash på tränaren som en enskild spelare? Sen är det ju naturligtvis i slutändan upp till honom om han har motivation och hur han vill gå vidare och till vilka men vi ska åtminstone göra allt vi kan och då lägga stora pengar om så krävs.
Kan bli svårt att sänka lönerna allt för mycket för andra chefer sen?

Media i Wales hänvisar till svensk media som i sin tur hänvisar till walesisk dito. Svårt att avgöra om det ligger någon substans i detta eller om det är som så att tränaren blir dojad och media gör som media gör: dammar av gamla rykten, lex-Bojanic, och att man sedan gör re-writes och helt plötsligt när vältaliga MQ-män i poddar och supportrar börjar mala blir det en sanning och allting är nära. Vilket det ju så klart kan vara men ryktet är framskrivet utan direkta pratminus, inget nytt utöver det som skrevs i vintras och så vagt som möjligt.
Citera
2025-11-12, 08:50
Medlem
bananjuices avatar
Kim är väl aktuell för Swansea på samma sätt som Samuel Gustafson är aktuell för Bajen?
Citera
2025-11-12, 10:45
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
fotbollsspelare är professionella och bryr sig inte om klubb. klart han hellre spelar i djurgårn med lite mer deg i fickan.

Ja så är det nog ofta. Gäller det att byta till t.ex. en kinesisk klubb känner knappast en svensk spelare mer lojalitet till en klubb än någon annan. Men gäller det klubbar i sin egen hemstad tror jag en hel del gör det.

Strax efter jag postade mitt inlägg kom uppgifter i media att Djurgården lagt ett bud på 6 milj kr honom. Så jag förmodar att de hade kollat av med honom innan att det fanns ett intresse.

Budet nobbades av Degerfors enligt media. Får se om Djurgården kommer med ett nytt högre bud nu? I media påstås att även Twente är intresserade, det kanske stämmer, eller så är det bara ett rykte? Vi får väl se.
Citera
2025-11-12, 11:19
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Ja så är det nog ofta. Gäller det att byta till t.ex. en kinesisk klubb känner knappast en svensk spelare mer lojalitet till en klubb än någon annan. Men gäller det klubbar i sin egen hemstad tror jag en hel del gör det.

Strax efter jag postade mitt inlägg kom uppgifter i media att Djurgården lagt ett bud på 6 milj kr honom. Så jag förmodar att de hade kollat av med honom innan att det fanns ett intresse.

Budet nobbades av Degerfors enligt media. Får se om Djurgården kommer med ett nytt högre bud nu? I media påstås att även Twente är intresserade, det kanske stämmer, eller så är det bara ett rykte? Vi får väl se.
finns det utlandsintresse så förstår jag nog att degerfors hellre säljer dit än till en konkurrent
Citera
2025-11-12, 11:22
Medlem
Valvantos avatar
Kim finns inte ens med på top-6 (som är de enda tillgängliga att betta på) troligaste tränarna att gå till Swansea enligt oddsen. Lugna er.
Citera
2025-11-12, 11:27
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Kim finns inte ens med på top-6 (som är de enda tillgängliga att betta på) troligaste tränarna att gå till Swansea enligt oddsen. Lugna er.

Finns väl knappt någon bajare som tror han drar? Tycker Kim har varit tydlig med att det är en hedersssak för honom att slutföra sina kontrakt om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in