• 9
  • 10
2025-11-10, 17:11
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Skolorna har gått från skandinaver till icke-européer på kort tid.

Kommer ihåg skolan för ca 25 år sedan, det var enbart 2-4 nysvenskar på hela vår skolan (det gick ca 100 elever på skolan) . I dagens swedenistan borde den siffran vara mycket högre!
Citera
2025-11-10, 18:40
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Staden är underbar att det finns finnar/ brasilianer och andra invandrare gör inte mig någonting, jag väljer de umgås med!

Den vore underbar om det inte fanns islam, kriminalitet och rödgrönt skitpack.
Men tyvärr är Malmö nerbajsat av alla tre.
Citera
2025-11-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Den vore underbar om det inte fanns islam, kriminalitet och rödgrönt skitpack.
Men tyvärr är Malmö nerbajsat av alla tre.

Är det de du umgås med?
Citera
2025-11-10, 20:12
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Är det de du umgås med?

Muslimer, kriminella och rödgröna är mina fiender. Varför skulle jag umgås med fiender?
Dessa/ni är anledningar varför jag undviker Malmö.
Citera
2025-11-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Kommer ihåg skolan för ca 25 år sedan, det var enbart 2-4 nysvenskar på hela vår skolan (det gick ca 100 elever på skolan) . I dagens swedenistan borde den siffran vara mycket högre!

Ronnaskolan är ett utmärkt exempel.

SVenskarna från Enhörna och längre ut t samma hll gick ju där.

Nu ser man inte en enda svensk på skolgården, inte ens läraren.
Citera
2025-11-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Muslimer, kriminella och rödgröna är mina fiender. Varför skulle jag umgås med fiender?
Dessa/ni är anledningar varför jag undviker Malmö.

Usch så osvenskt!
Citera
2025-11-10, 20:41
Medlem
Ja i Malmö stämmer det säkert.

Beroende på tid och plats såklart. Det finns liksom en ring av hyreshus runt hela Malmö, går man runt där ser man i princip inga svenskar.
Tar man pendeltåget på morgonen ser man mest svenskar.

Alla gallerior efter lunch är det främst invandrare.

Men det får också sägas att Malmö alltid haft många olika nationaliteter. På min dotters skola i ett "bra" område har säkert 50% "utländsk bakgrund" men det är typ Indien, England, USA, Thailand, Polen, f.d. Jugoslavien, olika länder i Sydamerika, Tyskland, med mera. De är i princip som "oss" skulle jag säga. Det är ju bara araberna man måste undvika eftersom de tycks hata oss och bara är intresserade av våld, knark och brottslighet.
Ta t.ex. en av stans längsta gator centralt. https://www.hitta.se/amiralsgatan+malmö/personer/2
Det är ju typ mer än hälften svenskar, och av resten är de från många olika länder. Men kollar man i den där tjocka massan av hyreshus
https://www.hitta.se/bennets+väg+malmö/personer/2
Här finns 1881 namn på denna gata. Efter att ha kollat de första 100 hittar jag 0 med svenskt namn.
Det är nog inte fel att säga att minst hälften av malmöbor bor på sådana gator.

Ja det är också rätt uppenbart att blonda svenska barn allt mer ersätts av svarthåriga.
Citera
2025-11-11, 15:49
Medlem
Absolutinte800s avatar
Etniska svenskar är definitivt i minoritet i dessa städer. Det finns ingen som helst tvekan. Snart är etniska svenskar, högst troligen, i minoritet i varje större och medelstora stad. Jag skulle säga att här är vi kring 50 % bara inom några år.
Etniska svenskar lär dock alltid förbli i majoritet ute på landsbygden.

Detta var alltså aldrig någon "nazistisk skräck propaganda" utan det bygger på statistik och prognoser. Det är ren fakta.
Här används SCB-statistik som överrepresenterat "svenskar". Dessutom finns gott om så kallade "papperslösa" - dvs illegala migranter.

Med detta vill jag ha sagt att ni som förespråkar "skicka hem alla" och sådant orealistiskt trams kanske ska tänka ett varv till... Hur tror ni det blir om ni skickar iväg halva landets medborgare? Smart? Inser ni inte att dessa medborgare också har juridiska rättigheter? Vi skulle inte längre vara en demokratisk rättsstat om vi gjorde detta. Staten behöver då fullkomlig makt.
Det är, förstås, fullständigt orealistiskt. Förutom att det är fruktansvärt moraliskt fel för alla de invandrare som faktiskt bidragit, byggt upp sitt liv och äger egendomar här.

Det är här vi är och det kommer att vara så nu. Ju snabbare folk accepterar detta, försöker hitta lösningar och göra det bästa av situationen - desto bättre blir det för vårat samhälle. Så, skärp till er. Ni är lika verklighetsfrånvända som era motparter som försatt oss i detta från första början...
Citera
Igår, 00:47
Medlem
Messials avatar
Jag tror att etniska svenskar i Malmö och i Södertälje, dom som är från städerna ursprungligen, inte hade gillat läget även om dessa respektive städer hade varit dom två mest välmående städerna i Sverige.

"Ja, men dom arbetar och betalar skatt", förvisso, men livet är inte bara arbete. Om den etniska svensken inte längre känner igen sitt hemland och ser sig omgiven av MENA folk även om MENA folket arbetar så finns bara en lösning för den etniska svensken och det är att lämna landet för exempelvis Portugal. Ja, den etniska svensken hade varit utländsk i Portugal men tyvärr finns det människor och människor i länders syn på migration och den etniska svensken hade betraktats på samma sätt som en afghan eller somalier hade betraktats i Portugal.

Många etniska svenskar har lämnat Malmö för Portugal. Man kan undra vad det är för Malmöbor som är kvar i Malmö, förvisso finns kanske något helsvenskt område kvar men dom och deras barn precis som etniska svenskar i Södertälje måste ändå stöta på avskummet i dom centrala delarna utav dessa städer, i stormarknader och i kollektivtrafiken. Det kan inte vara kul.

Ta bara indianerna som exempel, i USA var indianerna i stor majoritet fram tills för 500 år sedan. Nu är dom i enorm minoritet och lever i reservat samt en och annan indian i större städer. Ja ättlingarna till dom som seglade över havet till USA bidrar till ett rikt USA ekonomiskt precis som många mörkhyade vars förfäder seglade över havet till USA.
Men om indianerna, dom som är kvar, inte känner igen sig i det som ursprungligen är deras land - dom blir inte överdrivet glada om USA är starkt ekonomiskt.

Och alla människor med utländsk bakgrund som utbildar sig i Sverige och som dom IQ befriade vänstervridna personerna hänvisar till gällande "lyckad invandring", vad gulligt att dom vill arbeta i landet som har betalat deras utbildning i form utav grundskolan och gymnasiet. Men samtidigt framstår det som udda att många vill arbeta i Sverige och betala skatt till den svenska statskassan eftersom dom ofta inte ser sig som svenskar (men dom vill gärna ha det svenska passet). Tänk så mycket gott det hade gjort för länder i MENA om dessa människor hade velat arbeta där. Det hade stärkt MENA ländernas statskassa och dessa länder hade kunnat bli bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Etniska svenskar är definitivt i minoritet i dessa städer. Det finns ingen som helst tvekan. Snart är etniska svenskar, högst troligen, i minoritet i varje större och medelstora stad. Jag skulle säga att här är vi kring 50 % bara inom några år.
Etniska svenskar lär dock alltid förbli i majoritet ute på landsbygden.

Detta var alltså aldrig någon "nazistisk skräck propaganda" utan det bygger på statistik och prognoser. Det är ren fakta.
Här används SCB-statistik som överrepresenterat "svenskar". Dessutom finns gott om så kallade "papperslösa" - dvs illegala migranter.

Med detta vill jag ha sagt att ni som förespråkar "skicka hem alla" och sådant orealistiskt trams kanske ska tänka ett varv till... Hur tror ni det blir om ni skickar iväg halva landets medborgare? Smart? Inser ni inte att dessa medborgare också har juridiska rättigheter? Vi skulle inte längre vara en demokratisk rättsstat om vi gjorde detta. Staten behöver då fullkomlig makt.
Det är, förstås, fullständigt orealistiskt. Förutom att det är fruktansvärt moraliskt fel för alla de invandrare som faktiskt bidragit, byggt upp sitt liv och äger egendomar här.

Det är här vi är och det kommer att vara så nu. Ju snabbare folk accepterar detta, försöker hitta lösningar och göra det bästa av situationen - desto bättre blir det för vårat samhälle. Så, skärp till er. Ni är lika verklighetsfrånvända som era motparter som försatt oss i detta från första början...
Senast redigerad av Messial Igår kl. 00:51.
Citera
Igår, 04:36
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Jag tror att etniska svenskar i Malmö och i Södertälje, dom som är från städerna ursprungligen, inte hade gillat läget även om dessa respektive städer hade varit dom två mest välmående städerna i Sverige.

"Ja, men dom arbetar och betalar skatt", förvisso, men livet är inte bara arbete. Om den etniska svensken inte längre känner igen sitt hemland och ser sig omgiven av MENA folk även om MENA folket arbetar så finns bara en lösning för den etniska svensken och det är att lämna landet för exempelvis Portugal. Ja, den etniska svensken hade varit utländsk i Portugal men tyvärr finns det människor och människor i länders syn på migration och den etniska svensken hade betraktats på samma sätt som en afghan eller somalier hade betraktats i Portugal.

Många etniska svenskar har lämnat Malmö för Portugal. Man kan undra vad det är för Malmöbor som är kvar i Malmö, förvisso finns kanske något helsvenskt område kvar men dom och deras barn precis som etniska svenskar i Södertälje måste ändå stöta på avskummet i dom centrala delarna utav dessa städer, i stormarknader och i kollektivtrafiken. Det kan inte vara kul.

Ta bara indianerna som exempel, i USA var indianerna i stor majoritet fram tills för 500 år sedan. Nu är dom i enorm minoritet och lever i reservat samt en och annan indian i större städer. Ja ättlingarna till dom som seglade över havet till USA bidrar till ett rikt USA ekonomiskt precis som många mörkhyade vars förfäder seglade över havet till USA.
Men om indianerna, dom som är kvar, inte känner igen sig i det som ursprungligen är deras land - dom blir inte överdrivet glada om USA är starkt ekonomiskt.

Och alla människor med utländsk bakgrund som utbildar sig i Sverige och som dom IQ befriade vänstervridna personerna hänvisar till gällande "lyckad invandring", vad gulligt att dom vill arbeta i landet som har betalat deras utbildning i form utav grundskolan och gymnasiet. Men samtidigt framstår det som udda att många vill arbeta i Sverige och betala skatt till den svenska statskassan eftersom dom ofta inte ser sig som svenskar (men dom vill gärna ha det svenska passet). Tänk så mycket gott det hade gjort för länder i MENA om dessa människor hade velat arbeta där. Det hade stärkt MENA ländernas statskassa och dessa länder hade kunnat bli bättre.

Jag säger inte emot dig. Jag säger inte att detta var klokt gjort av oss. Jag har, till skillnad från många andra, därför röstat mot denna utveckling när vi faktiskt hade möjlighet att ta en annan väg. Och nu börjar de som faktiskt röstade för denna utveckling (flertalet i min närhet, t.ex) gaspa om extrema åtgärder. Men dumheten har ju uppenbarligen inga gränser i detta arma land....

Nej, nu är det som det är. Detta var tydligen folkviljan och nu är det så. Vi kan inte strippa medborgare på rättigheter och egendomar till höger och vänster om vi vill vara en rättsstat. Jag tror att de som förespråkar detta inte har tänkt speciellt långt. Det är en väldigt farlig utveckling.

Absolut har du rätt i att respektive hemländer skulle vara i stort behov av humankapitalet. Men det måste ju ske av fri vilja då.
Citera
Igår, 08:53
Medlem
heliotrops avatar
På många ställen känns det så. I lokaltrafik, på stränder, köpcentrum, i många stadsdelar är det ju noll svenskar men dem åker man ju inte tilll ändå.

Men Malmö är väldigt uppdelat. Du kan vistas i ett villakvarter och inte se röken av en slöja. Lugn och skönt och bara svenskar, någon juggefamilj kanske men de smälter in.

Sen kan du ta bussen från samma stadsdel och den fylls så sakteliga på att den snart är ett "folkutbyte" i miniatyr.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in