Citat:
Ursprungligen postat av
EtikHaexan
Motparten får givetvis tillgång till loggen när ATG lämnat in den som bevisning till domstolen. Den kommer inte vara hemlig, allra minst I förhållande till motparten.
Uppsåt/god tro spelar ingen roll. Du kan jämföra det med att du lyckas föra över 100 000 kr från ett konto på Swedbank till ett konto hos en annan bank trots att du saknade täckning. Ett tekniskt fel medgav att du övertrasserade kontot. Givetvis blir du återbetalningsskyldig till Swedbank. Uppsåt/god tro saknar betydelse. ATG behöver inte påstå att spelarna begått ett brott. ATG behöver endast påstå att spelarna tagit ut pengar som de inte haft rätt till eftersom det varit ett tekniskt fel på spelprodukten.
De har försökt lösa utan att dra till domstol. Spelare som betalat tillbaka har givetvis inte dragits inför domstol.
Att dom håller loggen stängd för kunderna och redovisar den först i domstol känns inte OK. Jag förstår att spelarna som hade noll kronor på saldot får svårt att övertyga juryn, men tror fortfarande att dom som hade plus saldo på kontot kommer att klara sig. Dom förvaltar mina pengar och jag som kund måste kunna lita på att allting går rätt till.
Tänk om det var tvärtom- ATG har monopol på sin logghistorik och hävdar att alla vinster dom senaste sex timmarna är felaktiga trots att allting har gått rätt till. Vem ska kunna bevisa motsatsen?
Min amatör analys:
Noll kronor på kontot= Återbetalning
Pengar på kontot= Nedlagt ärende