2025-11-11, 19:13
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Runt Putins palats, där ingen anfaller menar du?
Svarta havsflottan, hur är det med den? Oljehamnen? Raffinerierna? Flyplatser? Olje och bensin tankar?
Men klart, det är väl inget viktigt, varken i krig eller fred

Först antydde du att deras luftvärn var ineffektivt. Nu verkar du ha ändrat dig och menar att de bara inte har tillräckligt.

Hur ska du ha det?
Citera
2025-11-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler
Först antydde du att deras luftvärn var ineffektivt. Nu verkar du ha ändrat dig och menar att de bara inte har tillräckligt.

Hur ska du ha det?

Det ska ju fyllas på nu med 150 000 man och AK-47, så det måste ju vara effektivt
Citera
2025-11-11, 19:20
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Tack för svar, eller icke svar .
150 k man låter extremt.
Är det AFU som har övertaget?
Jag är genuint intresserad av varför denna håla är så extremt viktig för Ryssen ?
I tillägg är rapporteringen dålig, därför jag är här. Finns det några intressanta X konton som följer detta med kartor och skit.
Dom jag sett är proryska och svåra att lita på.

Bra konton på x:
AMK_mapping
Tatarigami_UA
Suryiakmaps
@Black_BirdGroup
@MoonofA (prorysk men bra)
Citera
2025-11-11, 19:26
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jag ser att du är ute på uppdrag igen. Dina förutsägelser.

Gör något, men inte om det är dåligt. Utifrån vems horisont?
Ska vi samla bevis och hota med ICC senare?
Är hotet från ICC en del av påtryckningarna och sanktioner?

Vem ska göra något, utan att ifrågasättas. Bias.

Vilken tabell ska vi använda för att bedöma värdet och alternativvärdet?

200 barn? Jag ser och hör helt andra siffror, t a b med.
Vilken gräns ska vi sätta innan någon har rätt att agera? 20, 200, 2000, 20000 eller var?
Mitt barn men inte ditt…

Sovjetunionen? Ehhh, hur tänkte du nu….

Om du kikar på svar och frågor ovan, så bör du fundera över vem du är.
Uppenbart är att du lider av någon form av empatistörning.
Och det är bara förnamnet.

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Den domstolen är tyvärr väldigt politiserad. Därför kan du utgå från att det alltid finns någon i väst som pressar på. Det behövs ingen källa, utan det räcker blott att konstatera att ICC aldrig någonsin utlyst en arresteringsorder på en enda amerikan någonsin under sin existens, trots att det är den stat som varit i krig mest. Ingen sovjet heller, för den delen.
Källa: PsychicSailor, Flashback.

Det är bra generellt att krigsbrott hanteras, men inte när de förlänger krig. Det är inte värt att straffa Putin för hans medansvar i förflyttningen av 200 barn om det kostar 100 000 unga ukrainska män.
Citera
2025-11-11, 19:31
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Nu var du rolig Du vet mycket väl varför ICC inte ingripit mot Sovjetunionen . Det kan att ha att göra med att ICC grundades 2002 ? Tidsmaskin igen eller var det en tankevurpa ?

USA har dessutom tekniskt sett hotat att gå in med vapenmakt om ICC griper samt ställer en amerikansk medborgare inför rätta ( vilket de hotade direkt när organisationen grundades ) De amerikanska styrkorna förbehåller sig rätten att döma sina egna förbrytare ( vilket ibland inträffar om något når en tillräcklig medial uppmärksamhet) Förvisso skrev farbror blowjob under avtalet men det drogs senare tillbaka .

Snyggt försök men ingen medalj med tanke på Sovjetunionen inte längre existerade .

Det kunde man förstås regera på, vilket jag också gjorde.
Men…
Resten av idéerna. Holy shit. Hen är störd.
Citera
2025-11-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Du har rätt, Ukraina hade kärnvapen men de listiga ryssarna lyckades lura de dumma ukrainarna att ge kärnvapnen åt Ryssland🤣🤣🤣

Det var det inte. Det var USA och Storbritannien (främst) som ville att Ukraina skulle överlämna sina kärnvapen till Ryssland. Vid den tidpunkten, när Jeltsin var president, bedömdes Ryssland som en säkrare plats för kärnvapnen. Men tiderna har förändrats, nu i efterhand hade det varit bättre om Ukraina fått behålla dem.
Citera
2025-11-11, 19:33
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler

Hur ska du ha det?
Det verkar supereffektivt om du frågar mig, så effektivt att dom tänkta målen alldrig träffas av drönaren utan det är spillrorna av densamme som oturligt nog träffar målen. Borde det kallas för självmål💥?
Citera
2025-11-11, 19:38
Medlem
Citat:
Den domstolen är tyvärr väldigt politiserad. Därför kan du utgå från att det alltid finns någon i väst som pressar på. Det behövs ingen källa, utan det räcker blott att konstatera att ICC aldrig någonsin utlyst en arresteringsorder på en enda amerikan någonsin under sin existens, trots att det är den stat som varit i krig mest. Ingen sovjet heller, för den delen.
Källa: PsychicSailor, Flashback.

Det är bra generellt att krigsbrott hanteras, men inte när de förlänger krig. Det är inte värt att straffa Putin för hans medansvar i förflyttningen av 200 barn om det kostar 100 000 unga ukrainska män.

Nu bildades ICC år 2002, så hur någon Sovjetmedborgare skulle kunna ställas inför skranket förefaller något oklart. ICC behandlar inte brott begångna innan domstolen inrättades. Dessutom blir antalet amerikanska överträdelser också ganska begränsat av samma skäl.
Citera
2025-11-11, 19:44
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Vad du är, visar du mer eller mindre i var och vartannat inlägg. Överintelligent…?
ICC bildades 1998. Sovjetunionen upplöstes 1991. Så där väldigt intelligent är du inte.

Vem sätter gränsen för vad som är ett brott?
Finns det inte en lagbok?
Är mitt barn värt mer än ditt, om du hade något.

Du tänker att man skulle sitta i FN efteråt och välja vad som man ska åtala för?

Det är alldeles utmärkt att ICC finns och har försämrat för Putin.
Han kan aldrig mer visa sig i länder kopplat till ICC.

Men dessa kan han åka till.
USA, Ryssland, Kina, Indien, Israel, Turkiet och Iran. Länder med någon tyngd i.

Citat:
Förlåt jag har nu gjort så jag blir som du

Jättearg över 200 barn som Putler flyttat på

känner ingenting om 100 000 döda unga män dör

Nu är jag inte empatistörd längre.
Citera
2025-11-11, 19:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Tack för svar, eller icke svar .
150 k man låter extremt.
Är det AFU som har övertaget?
Jag är genuint intresserad av varför denna håla är så extremt viktig för Ryssen ?
I tillägg är rapporteringen dålig, därför jag är här. Finns det några intressanta X konton som följer detta med kartor och skit.
Dom jag sett är proryska och svåra att lita på.

Industri, gruvor och en logistik-knytpunkt. Dessutom är landet västerut lägre topografiskt, samt att det är väldigt mycket öppet fält som är svårt att försvara.

Moralisk smäll med, då ännu en gång en massa UAF soldater lämnas i sticket.
Citera
2025-11-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Industri, gruvor och en logistik-knytpunkt. Dessutom är landet västerut lägre topografiskt, samt att det är väldigt mycket öppet fält som är svårt att försvara.

Moralisk smäll med, då ännu en gång en massa UAF soldater lämnas i sticket.

Hur många lämnade de kvar, är det 1,8 miljoner här också som med döda Ukrainska soldaterna?
Senast redigerad av RusskiFob 2025-11-11 kl. 20:07.
Citera
2025-11-11, 20:00
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Lord Richards har helt rätt – han vet hur hopplöshet ser ut.
Han såg den ju själv i Afghanistan, när väst misslyckades med tio gånger mer resurser än Ukraina har idag.
Visst är det härligt med visdomsord från en pensionär utan egen framgång….

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag vet inte om han är aktiv i NATO som pensionär. Var det det du fastnade för? Inte att den femstjärniga generalen säger att Ukraina inte kan besegra Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in