Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Det var väl bara lite skräprester som vanligt

Ja här också ryssen sköt väl ner roboten eller sköt båtdrönaren ha ha som de så stort påstår varje gång bara skrot som faller och alltid rätt på målet också konstigt nog.

Tuapse x2 från igår natt.

https://x.com/Tweet4AnnaNAFO/status/1988031539695825165?s=20
Citera
2025-11-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja här också ryssen sköt väl ner roboten eller sköt båtdrönaren ha ha som de så stort påstår varje gång bara skrot som faller och alltid rätt på målet också konstigt nog.

Tuapse x2 från igår natt.

https://x.com/Tweet4AnnaNAFO/status/1988031539695825165?s=20

Ja Ukrainas skrot är brandfarligt.
Men jag tycker Ukraina är fega, det skjuter ju på militära mål, inte civila som de modiga Ryssarna.
Citera
2025-11-11, 18:33
Medlem
Ryssen trycker i zaporishia ochså verkar det som. Fan.
Citera
2025-11-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ja Ukrainas skrot är brandfarligt.
Men jag tycker Ukraina är fega, det skjuter ju på militära mål, inte civila som de modiga Ryssarna.

De borde börja smälla in lite robotar i lägenhetshus i Moskva och St. Petersburg ge tillbaka med exakt samma mynt sen säga det var militärt mål inne i huset. Vem vet det kanske blir till slut de kommer i alla fall göra livet under vintern till ett helvete för ryssarna nu när du börjat slå mot el och värme.
Citera
2025-11-11, 18:35
Medlem
Kungenshoras avatar
Russian forces roll 'Mad Max'-style into battered Ukrainian city of Pokrovsk, video shows

https://www.reuters.com/world/europe/moscows-forces-push-south-ukrainian-city-kupiansk-russian-commander-says-2025-11-11/
Citera
2025-11-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
De borde börja smälla in lite robotar i lägenhetshus i Moskva och St. Petersburg ge tillbaka med exakt samma mynt sen säga det var militärt mål inne i huset. Vem vet det kanske blir till slut de kommer i alla fall göra livet under vintern till ett helvete för ryssarna nu när du börjat slå mot el och värme.

Jo, det skulle sitta bra, Ryssarna kan ju parkerat deras Armata på 6 våningen eller nått.

För LV vet vi ju att det inte finns, så det kan de inte skylla på
Citera
2025-11-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Russian forces roll 'Mad Max'-style into battered Ukrainian city of Pokrovsk, video shows

https://www.reuters.com/world/europe/moscows-forces-push-south-ukrainian-city-kupiansk-russian-commander-says-2025-11-11/

Ja hela världen är imponerad av ryska armén (snarare skrattar åt den) den så kallade papperstigern som gick från 2022 till långa pansarkolonner till Mad Max som mer ser ut som afrikanska stamkrigare, afrikanska stamkrigare rullar åtminstone på Toyota och Isuzu istället.

Dock finns det klipp postat i tråden redan på när flera av dessa är utslagna när dimman lättade.
Citera
2025-11-11, 18:43
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Hur mycket tog ryssland LV under senaste attacken??

Ryssarnas verkar hålla tätt där de finns utplacerade.

Ukraina har tyvärr inte något som kommer i närheten av Kinzhal och Iskander-M. Deras SCALP, som egentligen är utdaterad t.om med ryska mått mätt, liknar mest en vanlig artilleripjäs i jämförelse.
Senast redigerad av smellybuttler 2025-11-11 kl. 18:46.
Citera
2025-11-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Ser rätt illa ut för ryssen vid Pokrovsk. Bombade konvojer. Oerfarna soldater. På ryskt manér saknas tillräckliga förnödenheter, proviant, vatten, kommunikation, materiel. Broar och reträttvägar skadade bakåt samt delvis minerade. Dimma. Kylan tilltar. Moralen är katastrofal. 150 000 man som irrar runt. Det kan bli ett enormt misslyckande för Ryssland.

Tack för svar, eller icke svar .
150 k man låter extremt.
Är det AFU som har övertaget?
Jag är genuint intresserad av varför denna håla är så extremt viktig för Ryssen ?
I tillägg är rapporteringen dålig, därför jag är här. Finns det några intressanta X konton som följer detta med kartor och skit.
Dom jag sett är proryska och svåra att lita på.
Citera
2025-11-11, 18:49
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Tack för svar, eller icke svar .
150 k man låter extremt.
Är det AFU som har övertaget?
Jag är genuint intresserad av varför denna håla är så extremt viktig för Ryssen ?
I tillägg är rapporteringen dålig, därför jag är här. Finns det några intressanta X konton som följer detta med kartor och skit.
Dom jag sett är proryska och svåra att lita på.
Hålan, ruinen är viktig för dassriket för dom har egentligen inga framgångar, det är kejsarens nya kläder.
Snigelfart i framryckningen,
stora förluster,
då blir slaget om en ruin viktigt i propagandan.
Citera
2025-11-11, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler
Ryssarnas verkar hålla tätt där de finns utplacerade.

Ukraina har tyvärr inte något som kommer i närheten av Kinzhal och Iskander-M. Det skulle isåfall vara SCALP, som egentligen är utdaterad t.om med ryska mått mätt.

Runt Putins palats, där ingen anfaller menar du?
Svarta havsflottan, hur är det med den? Oljehamnen? Raffinerierna? Flyplatser? Olje och bensin tankar?
Men klart, det är väl inget viktigt, varken i krig eller fred
Citera
2025-11-11, 19:04
Medlem
Citat:
Runt Putins palats, där ingen anfaller menar du?
Svarta havsflottan, hur är det med den? Oljehamnen? Raffinerierna? Flyplatser? Olje och bensin tankar?
Men klart, det är väl inget viktigt, varken i krig eller fred

Men det ska 150 000 ryska alkisar sköta med AK-47 då allt luftvärn är runt Moskva och bunkerdvärgens palats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in