2025-11-10, 20:11
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har missförstått - om man heter Julia och springer Jockes ärenden är man en bra mamma även om hamnar i fängelse. Barnet kan bo hos fosterföräldrar. Det har Jocke länge kämpat för.

Det är bara om man heter Chrippa som allt man gör innebär att man blir diskvalificerad som förälder - och det är mest för att Chrippa inte sitter fot vid Jockes sida.

Du svarade mig inte; vart ville Jocke att Linnea skulle följa med?
Citera
2025-11-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Struntar i rättegången, inte det vi diskuterat nu, utan att Anjo anklagar Chrippa o co att vara knarkare när han själv använder olika preparat.
Det är inte ens något att diskutera, jag har haft massvis vänner som brukat både benzo, stimulanshöjande och thc etc och det är så tydligt att Anjo är påverkad när han sitter och sluddrar, lika tydligt som det var när han åkte hem till Chrippa och Linnea och stod och sluddrade som en alagare utanför deras fastighet.

Det är dessutom sedan tidigare känt att han och Chrippa brukat droger tillsammans, vilket tydligt bevisades när dom spelade in videon i anjos studio tillsammans när Chrippa hade släppts 2024.

Sista stycket - Den gången någon ringde polisen till lägenheten och Lisen ringde hem dem. Och polisen såg på dem att de inte brukat.
Citera
2025-11-10, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Upp med äkta bevis..

Det finns inga bevis för det är rena lögner han skulle inte utsätta sina barn för det finns inte en chans.
Dessutom lär du aldrig få ett bevis från någon av det där gänget.

Jag tycker det är fel att hitta på såna saker varför ljuga?
Citera
2025-11-10, 21:22
Medlem
Finns en rolig gammal storytime på BrödernaBerg kanalen om Kroatien när de var där för nån festival. Kvällen innan ska de gått runt på olika klubbar och frågat om droger, Chrippa hade tydligen läst på FB att det funkade så där. Efter mycket sökande hittade de inget och Chrippa, Luggen och Jacke satte sig på en lekplats där Chrippa tydligen ska ha varit deppig. Jacke ska då ha sagt att det inte var så noga varpå Chrippa ska ha svarat högt och med gråt i rösten "Fan du vet inte hur det är att ha en brorsa som är helt beroende av centralstimulanter!". Under taxiresan hem ska Chrippa haft sån abstinens att han frågat taxichauffören om han kunde fixa droger trots att Luggen och Jacke ska ha sagt emot. Hahah han har aldrig varit den skarpaste, inte konstigt att han har så många domar, anklagelser och varit i så mycket drama.
Citera
2025-11-10, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Sista stycket - Den gången någon ringde polisen till lägenheten och Lisen ringde hem dem. Och polisen såg på dem att de inte brukat.

Haha exakt.

Jag har nu letat bevis på att Jocke tvingat Linnea att åka till Sälen hittar ingenting, däremot så säger Chrippa saker till Linnéa som ”du säger inte nej till min bror”
Men någon får gärna visa mig detta.
Citera
2025-11-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Haha exakt.

Jag har nu letat bevis på att Jocke tvingat Linnea att åka till Sälen hittar ingenting, däremot så säger Chrippa saker till Linnéa som ”du säger inte nej till min bror”
Men någon får gärna visa mig detta.

Inte lönt att ödsla tid på att hitta bevis på något, som kommer från dem.

Oavsett vilket, kunde hon stannat hemma. Är ju överhuvudtaget inte troligt att Jocke skulle slänga in henne i skuffen. Är mer troligt att Chrippa hotade med något.
Citera
2025-11-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tror inte Anjo drogar. Kanske han tar om han blir bjuden. Är det piller för medicinskt syfte så
ser ja inte det som en drog även om det nu klassas så. Då behöver han det i medicinskt syfte.

Tror inte jag heller att han gör, men de där projicerar det mesta.
Citera
2025-11-10, 21:42
Avslutad
Citat:

Oavsett vilket, kunde hon stannat hemma. Är ju överhuvudtaget inte troligt att Jocke skulle slänga in henne i skuffen. Är mer troligt att Chrippa hotade med något.

Som sagt jag tror nog Jocke & Jonna bara hade tyckt det var skönt med tanke på hur Chrippa hade pratat om Linnea.
Dom får det att låta som att Jocke skulle dra ner henne till bilen och kanske lägga henne i skuffen som du säger.
Jag hittade ingenting som tyder på att Jocke har tvingat henne.
Citera
2025-11-10, 21:47
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Tycker också det låter märkligt att Jocke på något sätt skulle tvingat Snea att följa med. Ok. Hon kanske inte ville men tror mer på att Chrippa tvingat henne att följa med. Har vi någonsin sett Chrippa och Linnea festa på skilda håll? Nej.. Hon verkar vara mycket svartsjuk. Det visa hon ju även i förhöret och Chrippa i sin tur är nog lika svartsjuk han.

Jag trodde nu senast när han visade en festbild... att WoW! Chrippa får vara ute och festa ensam med sina vänner.
Men näh... Klart Snean var med.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-11-10 kl. 21:51.
Citera
2025-11-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror att det är just det, dvs att Julia är den som är mest stabil, som retar gallfeber på några.
Det klarar man uppenbart inte av. Topplocken flyger.
Citera
2025-11-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tycker också det låter märkligt att Jocke på något sätt skulle tvingat Snea att följa med. Ok. Hon kanske inte ville men tror mer på att Chrippa tvingat henne att följa med. Har vi någonsin sett Chrippa och Linnea festa på skilda håll? Nej.. Hon verkar vara mycket svartsjuk. Det visa hon ju även i förhöret och Chrippa i sin tur är nog lika svartsjuk han.

Jag trodde nu senast när han visade en festbild... att WoW! Chrippa får vara ute och festa ensam med sina vänner.
Men näh... Klart Snean var med.

Chrippa åkte ju på ”grabbresor” tidigare och sa i någon video, att de resorna är viktiga för honom. Har han varit på en enda, sen han vart tillsammans med lilla frun?
Citera
2025-11-10, 22:06
Medlem
Citat:
Chrippa åkte ju på ”grabbresor” tidigare och sa i någon video, att de resorna är viktiga för honom. Har han varit på en enda, sen han vart tillsammans med lilla frun?
Nej självklart inte. Båda är i sina fängelser. Snart blir det på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in