2025-11-10, 20:18
Bannlyst
Ukrainska soldater har kämpat länge i Pokrovsk. Men nu är det över .https://www.msn.com/en-us/news/world/as-pokrovsk-is-set-to-fall-ukraine-must-choose-to-fight-or-save-troops/ar-AA1PUeQW

Pokrovsk, en stad som historiskt tillhör Ryssland.
Senast redigerad av Wadi 2025-11-10 kl. 20:21.
Citera
2025-11-10, 20:18
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det är ju en direkt lögn och kremlsk desinformation, det finns gott om undersökningar som motbevisar det din pissryss.

Folket i Ukraina vill ha fred, en rättvis fred på deras villkor ingen jävla kapitulation till vår tids hitler.
Vilka undersökningar?

Har de gjorts en oberoende undersökning bland exilukrainare som inte är rädda för Zelenskys repression?

Tror inte särskilt många Ukrainare i Ukraina vågar vädra åsikten att Ukraina ska kapitulera men du har alltså undersökningar på saken?

Fram med dom då istället för med någon efterbliven jävla kiss&bajshumor!

Dessutom, ge fan i att klippa sönder citaten du citerar, konstigt att det inte finns en regel mot det!
Citera
2025-11-10, 20:22
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Vilka undersökningar?

Har de gjorts en oberoende undersökning bland exilukrainare som inte är rädda för Zelenskys repression?

Tror inte särskilt många Ukrainare i Ukraina vågar vädra åsikten att Ukraina ska kapitulera men du har alltså undersökningar på saken?

Fram med dom då istället för med någon efterbliven jävla kiss&bajshumor!
Du som inte själv presenterar minsta bevis för dina ryzka lögner kan inte fråga andra om det. Ämnet har redan debatterats och länkar finns i tråden.

Efterbliven är väl den som tror att ryzka lögner biter på fria människor i Sverige och Europa.
Citera
2025-11-10, 20:28
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du som inte själv presenterar minsta bevis för dina ryzka lögner kan inte fråga andra om det.

Efterbliven är väl den som tror att ryzka lögner biter på fria människor i Sverige och Europa.
Du sa att det finns gott om undersökningar som visar att ukrainska folket inte vill kapitulera.

Jag serverar dig då en volley som du enkelt kan smasha in genom att citera och länka till de många studier du säger finns.

Då duckar du frågan och kallar mina tankar "ryska lögner"!

Jag är inte rysk så mina tankar kan inte va ryska lögner.

Jag tror att om ukrainska folket skulle få välja skulle de kapitulera.
Tyvärr blir det svårt att "bevisa" att jag tänker så!

IDIOT!
Citera
2025-11-10, 20:33
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Du sa att ...
Nu är det faktiskt ditt inlägg och ditt påstående som jag ifrågasätter, du kan inte vända på det INNAN du själv lägger fram bevis, så fungerar inte en debatt .
När du gjort det så får du svar.
Fram med bevis på att Ukrainarna vill kapitulera, när du gjort det så fortsätter vi.
Citera
2025-11-10, 20:34
Medlem
Citat:
Du sa att det finns gott om undersökningar som visar att ukrainska folket inte vill kapitulera.

Jag serverar dig då en volley som du enkelt kan smasha in genom att citera och länka till de många studier du säger finns.

Då duckar du frågan och kallar mina tankar "ryska lögner"!

Jag är inte rysk så mina tankar kan inte va ryska lögner.

Jag tror att om ukrainska folket skulle få välja skulle de kapitulera.
Tyvärr blir det svårt att "bevisa" att jag tänker så!

IDIOT!
Kyiv International Institute of Sociology (KIIS)
KIIS är ett av Ukrainas ledande oberoende forskningscentra och deras undersökningar är bland de mest citerade:

Huvudfynd (Konsekvent): I nästan alla mätningar sedan våren 2022 har andelen ukrainare som är emot territoriella eftergifter för att uppnå fred legat på över 80%.

Specifikt exempel (December 2023): En KIIS-undersökning visade att 89% av de tillfrågade ukrainarna ansåg att territoriella eftergifter till Ryssland var oacceptabla, även om det skulle innebära att kriget pågick längre. Endast 7% ansåg att vissa kompromisser kunde vara acceptabla.

Denna siffra har visat sig vara extremt stabil, vilket indikerar att viljan till motstånd är djupt rotad i befolkningen, oavsett krigets varaktighet.

Razumkov Centre
Razumkov Centre är ett annat inflytelserikt icke-statligt tankesmedja i Ukraina:

Huvudfynd (Konsekvent): Studier från Razumkov Centre bekräftar att den stora majoriteten ser seger som en fullständig återgång till 1991 års gränser.

Specifikt exempel (Mitten av 2023): Undersökningar visade att omkring 90% av ukrainarna ansåg att det var nödvändigt att fortsätta kriget tills alla territorier, inklusive Krim och Donbass, hade befriats. Mindre än 5% var villiga att acceptera att Ryssland behöll några av de ockuperade områdena.

International Republican Institute (IRI)
IRI är en amerikansk icke-statlig organisation som genomför regelbundna, omfattande opinionsundersökningar i Ukraina:

Huvudfynd (Fokus på Framtiden): IRI:s mätningar tenderar att visa att det ukrainska folket ser kriget som en kamp för existens och identitet.

Specifikt exempel (Hösten 2023): Deras data visade att 96% av ukrainarna hade ett positivt eller mycket positivt synsätt på de väpnade styrkorna i Ukraina (AFU). En stark majoritet var fast beslutna att fortsätta strida. En fråga om fred på villkor som inkluderar territoriella kompromisser har konsekvent avvisats av en stor majoritet.

National Democratic Institute (NDI)
Även NDI har bidragit med undersökningar som belyser den nationella enigheten:

Specifikt exempel (Under 2023): Rapporter har visat att den nationella enigheten stärkts under kriget. En stor majoritet av de tillfrågade, oavsett region eller ryskspråkig bakgrund, uttryckte förtroende för president Zelenskyj (även om siffrorna fluktuerar) och en stark tro på Ukrainas seger. Över 90% av ukrainarna har konsekvent uttryckt att de känner stolthet över sitt ukrainska medborgarskap.

Så, min lågintelligenta vän. Vad finns det för konkreta undersökningar som visar att ryska folket vill fortsätta detta krig?
Citera
2025-11-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Du bara måste inse att grundförutsättningar för att kunna hålla ett demokratiskt och rättvist val är att landet- eller delar av det, ligger under ockupation. Alla ukrainska medborgare skall då kunna lägga sin fria röst på den kandidat, eller det parti, de önskar företräda sig själva och sin nation. Ett val föregås av en kampanj- om det nu (hypotetiskt) skulle utropas ett val som är tänkt att hållas den första vardagen under kommande år- kan du då tro att Zelensky tillåts radio- och TV-tid i exempelvis Marioupol, Bachmut och Sevastopol... kommer de ukrainska medborgarna där ens kunna lägga sina röster utan överinseende av beväpnad personal- kommer det tillåtas oberoende granskare av detta val- personal från exempelvis Norge, Italien eller Egypten? Sådana här- och fler saker därtill, måste klaras ut innan ett val kan hållas.
För att inte tala om, kommer vallokalerna kunna hållas öppna utan att bombas av ryssen... Går det överhuvudtaget praktiskt att hålla ett val i ett land där förutsägbara folksamlingar mer eller mindre inbjuder till drönarattacker?
Citera
2025-11-10, 20:38
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Nu vet ju alla i hela världen hur korrupt Ukraina är, förutom de som skriver här i tråden och hejar på zewlinsky.

Så detta är inte förvånande alls.

Mer om det här:

https://www.moonofalabama.org/2025/11/ukraine-zelenskis-friend-accused-of-energy-sector-corruption.html

Det verkar vara en maktkamp i Ukraina eliten just nu.

Det har väl pratas om olika scenarier ett är att många oppositionella politiker menar att Zelenskyj rensar på politiska motståndare och ett annat att man vill skapa olika syndabockar i detta krigstillstånd. Eller så är allt bara desinformation från Zelenskyj motståndare.
Citera
2025-11-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Är du 5 år gammal? Vill ha vill ha.. Tror inte att du kan förstå orsaken till det här kriget tanten.
Berätta nu orsaken till detta krig, och när du har gjort det ska jag få den delikata möjligheten att fullständigt krossa dina påståenden. Jag gnuggar mina händer i spänd väntan att få sätta tänderna i detta
Citera
2025-11-10, 20:45
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
För att inte tala om, kommer vallokalerna kunna hållas öppna utan att bombas av ryssen... Går det överhuvudtaget praktiskt att hålla ett val i ett land där förutsägbara folksamlingar mer eller mindre inbjuder till drönarattacker?

Om jag hade varit Zelensky och haft rent mjöl i påsen, så hade jag sagt:

"Hej Putin! Du har klagat på att jag inte är legitim. Härmed föreslår jag tre veckors vapenvila, som vi kommer använda på att göra val. Eftersom vår demokrati har ett tvårundors-system kommer det också en andra omgång. Runda 2 lägger vi över påsk, ortodoxa kyrkans viktigaste tid, som vi helgar åt freden som goda kristna nationer. "

Givetvis kan han också använda detta för att rotera trupper och liknande, samt få en månad där hans armé faktiskt växer i storlek igen.

Om Putin säger nej till det, har Zelensky en gratis propagandaseger.
Citera
2025-11-10, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om jag hade varit Zelensky och haft rent mjöl i påsen, så hade jag sagt:

"Hej Putin! Du har klagat på att jag inte är legitim. Härmed föreslår jag tre veckors vapenvila, som vi kommer använda på att göra val. Eftersom vår demokrati har ett tvårundors-system kommer det också en andra omgång. Runda 2 lägger vi över påsk, ortodoxa kyrkans viktigaste tid, som vi helgar åt freden som goda kristna nationer. "

Givetvis kan han också använda detta för att rotera trupper och liknande, samt få en månad där hans armé faktiskt växer i storlek igen.

Om Putin säger nej till det, har Zelensky en gratis propagandaseger.
Propagandaseger vinner inte ett krig. Du hade inte överlevt en månad i Zelenskis kläder.
Citera
2025-11-10, 20:56
Avstängd
https://x.com/zerohedge/status/1987948653567229972?t=hirm2Ktq2zjB7q4W9tAlVA&s=19

Ukraina kämpar för att återställa elen i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in