2025-11-09, 17:14
Medlem
Simsalabimbumbums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Det var vänligt av dig att förse TS med databaser och förslag på söktermer. Däremot kanske det var onödigt, eftersom TS påstår sig ha läst "många studier" redan, och bör således redan ha tillgång till dessa.

Plus att han redan har utfört en empirisk studie på människor i sitt liv, vilket ju pekar på att den studien har oerhörd validitet och reliabilitet.

Det är nog redan vetenskapligt bevisat: kvinnor som underkastar dig mannen är lyckligare. Punkt.

Du har rätt. Jag läste nog slarvigt och missade helt att TS såklart har koll. Hjärtligt tack för rättelsen!
Citera
2025-11-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrivarn91
Har du hört talas om uttrycket "Som fan läser bibeln"?

Vadå? Jag återger bibelställen korrekt för dig, och du klagar! Så låt mig då visa dig några fler bibelställen. Vi börjar med krigaren Jeftas dotter. Jefta ska dra ut i krig mot folket ammoniterna, men först ger han ett löfte till Gud:

Citat:
Jefta avgav ett löfte till Herren: »Om du ger ammoniterna i mitt våld, så lovar jag att den som först kommer ut genom dörren till mitt hus och möter mig, när jag återvänder efter att ha besegrat ammoniterna, skall tillhöra Herren och offras som brännoffer.«

Jefta anföll ammoniterna och besegrade dem. När han återvände hem, så kom hans dotter emot honom:

Citat:
När Jefta fick se henne rev han sönder sina kläder och ropade: »Ve mig, min dotter, du krossar mig, du drar olycka över mig! Jag har gett Herren ett löfte som jag inte kan ta tillbaka.«

Han säger alltså till sin dotter att han är tvungen att döda henne och bränna upp hennes kropp, därför att han har lovat Gud att offra det första som kommer emot honom och möter honom när han kommer hem från segern, det ska han offra till Gud. Och det var ju hans dotter som kom emot honom! Och offra, det betyder att han ska döda det som kommer emot honom och bränna upp det, för det var det som menades med att offra till Gud på den tiden. Och vad svarar dottern när hon får reda på att hennes far anser sig tvungen att döda henne och bränna upp henne??

Citat:
»Far, om du har gett Herren ett löfte, gör då med mig som du har lovat, nu när Herren har skaffat dig hämnd på dina fiender, på ammoniterna.«

Domarboken 11:30-36, https://www.biblegateway.com/passage/?search=Domarboken%2011&version=SFB15

Jo, hon säger till sin far att han verkligen måste döda henne och bränna upp henne, eftersom han har lovat Gud att göra det! Snacka om lydig dotter! Mycket riktigt gör hennes far just det mot henne, alltså dödar henne och bränner upp henne!

Vi kan väl titta på något bibelställe till? Vad skulle hända med en nygift kvinna som inte var oskuld på bröllopsnatten?

Citat:
13-14 Om någon gifter sig med en flicka och efter bröllopsnatten anklagar henne för att redan ha varit tillsammans med en man och skvallrar om henne och säger: 'Hon var inte oskuld när jag gifte mig med henne

15 får hennes föräldrar bära fram bevis på hennes oskuld inför domarna i staden.

16 Så här ska fadern säga till dem: 'Jag gav min dotter till hustru åt den här mannen. Nu stöter han bort henne

17-18 och kommer med skamliga beskyllningar och påstår att hon inte var oskuld när de gifte sig. Men här är beviset! Titta på blodfläcken på bröllopslakanet!' Då ska domarna bestraffa mannen.

19 Han ska böta hundra siklar silver till flickans far för falska anklagelser mot en ung flicka, som därigenom fått dåligt rykte. Hon ska förbli hans fru, och han får aldrig skilja sig från henne.

20 Men om mannens anklagelser är sanna,

21 ska domarna leda flickan till hennes föräldrahems dörr, och där ska männen i staden stena henne till döds
. Hon har orenat Israel genom sitt uppenbara brott medan hon bott hemma hos sina föräldrar. En sådan synd måste rensas bort från er.

Femte Mosebok 22:13-21, https://www.biblegateway.com/passage/?search=5%20Mosebok%2022%3A13-21&version=SVL

Jaja, mannen skulle få böta om han kom med falska anklagelser mot sin nya hustru, men kvinnan skulle stenas till döds av männen i staden om hon inte var oskuld! Vad säger ni killar, skulle det vara kul att gräva en grop och stoppa ner en kvinna där och kasta stenar i huvudet på henne tills hon dog?

Men det värsta bibelstället är väl detta, för det fick sådana konsekvenser i verkligheten:

Citat:
En trollkvinna skall du inte låta leva.

2 Mos. 22:18, https://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20Mosebok%2022%3A18%2C2%20Moseboken%2022 %3A18&version=SV1917;NUB;SFB;SFB15;SVL

Under framför allt 15- och 1600-talet i Europa dödades tiotusentals människor, främst kvinnor, i Europa under häxprocesserna. Bibelns ord om att häxor måste dödas användes som argument för att döda framför allt kvinnor som anklagades för trolldom.

https://en.wikipedia.org/wiki/Witch_trials_in_the_early_modern_period

Okej, låt oss sluta med lite bibelord om att kvinnan måste lyda sin man!

Citat:
Ni hustrur, underordna er era män, så som ni underordnar er Herren. Ty en man är sin hustrus huvud, liksom Kristus är församlingens huvud - han som är Frälsare för sin kropp. Som församlingen underordnar sig Kristus, skall hustrun i allt underordna sig sin man.

Efesierbrevet 21-24, https://www.bible.com/sv/bible/160/EPH.5.22-33.SFB98

En kvinna ska alltså lyda sin man som om han vore hennes Gud! Det är nånting det, grabbar! Inte undra på att en del killar älskar bibeln och vill införa bibelns stränga regler mot kvinnorna.

Och inte undra på att en del av er propagerar för att kvinnorna blir lyckligare av att underordna sig sina män!!! Ni får det att låta som om ni bryr er om kvinnornas välbefinnande. I själva verket vill ni bara kunna köra med era kvinnor som ni vill, för ni vill kunna göra som ni vill mot era kvinnor!
Senast redigerad av Egna-tankar 2025-11-09 kl. 17:37.
Citera
2025-11-09, 17:43
Medlem
Visst är det härligt att vara hemmafru om mannen är glad, klok och rik! Annars är det väl ett helvete?

Att kvinnor som underkastar sig heller inte vädrar en åsikt är väl egentligen inte jättekonstigt…
Citera
2025-11-09, 18:15
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag tror att flertalet blir lyckligast om de samarbetar med sin partner. Ger och tar, växeldrar ansvar och omhändertagande, kompromissar.

- Att kriga mot sin partner gör ingen lycklig. Om man inte när sig på bråk och andras ilska.
- Att underkasta sig sin partner, gör ingen lycklig. Om man inte är den undergiven partner i en bdsm-relation.

Att underkasta sig någon är ju atg till viss del utplåna sig själv, sina behov, sin drivkraft och autonomi. Säger ju sig självt att en människa i regel inte mår bra av det.

Sedan kanske de kvinnir du har träffat på, som är konservativa, helt enkelt hör till den skaran som är undergiven ich tänder på underkastelse. Och därför är lyckliga med det.

Medans de liberala kvinnor du har träffat inte mår bra av underkastelse och behöver kriga för att slippa hamna i underkastelse. Och de vill egentligen inte heller kriga. Och mår dåligt av det. De vill bara samarbeta med en partner. Då skulle de vara lyckliga.

Exakt, jag tror att Ts helt har missuppfattat grundvalen för vad de ”konservativa” relationer tillför de olika partnerna. Det handlar inte om att mannen styr kvinnan, det handlar om att de insett att samarbete är det som gynnar bägge och de väljer gemensamt olika funktioner inom relationen, det är ingen man som styr kvinnan han har en relation med. Att styra kvinnor är sånt muslimerna sysslar med och de kvinnorna är inte lyckliga.

Sen är det inte fel att den andra sidan av myntet är olyckliga, ”liberala” kvinnor är olyckliga för att de köpte både marknadstänkandet från nyliberalerna och offerrollen från feministerna. De kvinnorna vill både äta kakan och ha den kvar, det fungerar inte. Relationer är samarbeten mellan partners som liknar varandra och vill få samma resultat. Men hela resonemanget Ts för fallerar, inte på premisserna, men i slutsatsen. Moderna män och kvinnor har växt ifrån den patriarkala familjen som var viktig i klassamhället.

Hela MGTOW bygger ju på att män inte vill underkasta sig ett system där de ska vara underkastade kvinnor, de ”liberala” kvinnornas sätt att se på relationer. Män med självrespekt vill inte underkasta sig ett system som missgynnar dem. Precis som kvinnor gjorde under 1, 2 och tredje vågens feminism. Allt handlar om människosyn och rättvisa. Att relationer inte ska vara system av just underkastelse eller marknadsvärde, utan samarbeten som gynnar män, kvinnor och framförallt barn.
Citera
2025-11-09, 18:50
Medlem
vasaduellers avatar
Ja, vi logiskt tänkande varelser vet detta och önskar att både kvinnor och män skulle få vara lyckliga istället. Problemet är att kvinnor sällan använder logik utan endast går efter hur det känns. Om det känns bra så är det bra. Om det känns dåligt så är det dåligt. Det är allt. Konsekvenstänk, orsakssamband, att skapa förutsättningar för att kunna må bra i framtiden etc. existerar öht i medvetandet.

Om någon skicklig manipulatör får dem att inbilla sig att de ska leva enligt Sex and the city så gör de det. Om det får dem att må dåligt så inbillar manipulatören dem att det är "mannens" fel. De får en bra känsla om de intalas att de själva inte är ansvariga för det resultat som de har skapat genom sina val. De får en bra känsla av att ingå i en gemenskap som bygger på inbördes bekräftan i offerkoftan och att skylla alla sina problem på någon annan. Det gör att de stannar i utvecklingen, blir oförmögna att lösa problem och oförmögna att fungera i en man-kvinna-relation. Vilket gör dem än mer olyckliga. Och då söker de sig ändå starkare till det enda som fortfarande kan ge lindring: Att intala varandra att inget är deras eget fel, att de är offer och att det är någon utomstående som bär ansvaret.

Att då komma och försöka förklara något logiskt, där sanningen innebär att de själva tilldelas ansvar och behöver anstränga sig lite för att lösa problemen, ger dem en dålig känsla. Därför så kommer alla "liberala" kvinnor att instinktivt vända sig emot dig och betrakta allt du säger som lögn och ett medvetet försök att tillintetgöra dem.

Återkom när du har hittat ett sätt att uttrycka dig som kan förmedla det du önskar inuti en kvinnas hjärna.
Citera
2025-11-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Exakt, jag tror att Ts helt har missuppfattat grundvalen för vad de ”konservativa” relationer tillför de olika partnerna. Det handlar inte om att mannen styr kvinnan, det handlar om att de insett att samarbete är det som gynnar bägge och de väljer gemensamt olika funktioner inom relationen, det är ingen man som styr kvinnan han har en relation med. Att styra kvinnor är sånt muslimerna sysslar med och de kvinnorna är inte lyckliga.

Sen är det inte fel att den andra sidan av myntet är olyckliga, ”liberala” kvinnor är olyckliga för att de köpte både marknadstänkandet från nyliberalerna och offerrollen från feministerna. De kvinnorna vill både äta kakan och ha den kvar, det fungerar inte. Relationer är samarbeten mellan partners som liknar varandra och vill få samma resultat. Men hela resonemanget Ts för fallerar, inte på premisserna, men i slutsatsen. Moderna män och kvinnor har växt ifrån den patriarkala familjen som var viktig i klassamhället.

Hela MGTOW bygger ju på att män inte vill underkasta sig ett system där de ska vara underkastade kvinnor, de ”liberala” kvinnornas sätt att se på relationer. Män med självrespekt vill inte underkasta sig ett system som missgynnar dem. Precis som kvinnor gjorde under 1, 2 och tredje vågens feminism. Allt handlar om människosyn och rättvisa. Att relationer inte ska vara system av just underkastelse eller marknadsvärde, utan samarbeten som gynnar män, kvinnor och framförallt barn.

Samarbete, kompromiss, att ge och ta och få omväxlande med varandra, att växeldra ansvar och omhändertagande. Är grejen. Det mår båda parter bra av. Och barn mår definitivt bra av att föräldrarna kan Samarbete och leva i harmoni med varandra och med sig själva.

Underkastelse är inget bra eller ens eftersträvansvärt.

Kriga mot varandra är också bara dåligt. Och den risken ökar ju om den ena parten hela tiden känner sig tvingad att underkasta sig...
Citera
2025-11-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Ja, vi logiskt tänkande varelser vet detta och önskar att både kvinnor och män skulle få vara lyckliga istället. Problemet är att kvinnor sällan använder logik utan endast går efter hur det känns. Om det känns bra så är det bra. Om det känns dåligt så är det dåligt. Det är allt. Konsekvenstänk, orsakssamband, att skapa förutsättningar för att kunna må bra i framtiden etc. existerar öht i medvetandet.

Om någon skicklig manipulatör får dem att inbilla sig att de ska leva enligt Sex and the city så gör de det. Om det får dem att må dåligt så inbillar manipulatören dem att det är "mannens" fel. De får en bra känsla om de intalas att de själva inte är ansvariga för det resultat som de har skapat genom sina val. De får en bra känsla av att ingå i en gemenskap som bygger på inbördes bekräftan i offerkoftan och att skylla alla sina problem på någon annan. Det gör att de stannar i utvecklingen, blir oförmögna att lösa problem och oförmögna att fungera i en man-kvinna-relation. Vilket gör dem än mer olyckliga. Och då söker de sig ändå starkare till det enda som fortfarande kan ge lindring: Att intala varandra att inget är deras eget fel, att de är offer och att det är någon utomstående som bär ansvaret.

Att då komma och försöka förklara något logiskt, där sanningen innebär att de själva tilldelas ansvar och behöver anstränga sig lite för att lösa problemen, ger dem en dålig känsla. Därför så kommer alla "liberala" kvinnor att instinktivt vända sig emot dig och betrakta allt du säger som lögn och ett medvetet försök att tillintetgöra dem.

Återkom när du har hittat ett sätt att uttrycka dig som kan förmedla det du önskar inuti en kvinnas hjärna.

Vad är detta för grötiga tankar?

Redan som spädbarn har människor en egen drivkraft och viss autonomi. Oavsett könstillhörighet. Se bara hur de kämpar för att vända sig från rygg till mage. Hur de kämpar för att gå. Se hur viljestarka 3-åringar, tonåringar etc är. Bryta sig fria, jobba efter sin drivkraft och släppa lös sin autonomi.

Varken män eller kvinnor mår bra av att underkasta sig och strypa sina egna behov, drivkraft och egen vilja och autonomi.

Vad folk mår bra av är samarbete och kompromiss. Att växeldra ansvar och omhändertagande. Ge och ta och få omväxlande med varandra.
Citera
2025-11-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Samarbete, kompromiss, att ge och ta och få omväxlande med varandra, att växeldra ansvar och omhändertagande. Är grejen. Det mår båda parter bra av. Och barn mår definitivt bra av att föräldrarna kan Samarbete och leva i harmoni med varandra och med sig själva.

Underkastelse är inget bra eller ens eftersträvansvärt.

Kriga mot varandra är också bara dåligt. Och den risken ökar ju om den ena parten hela tiden känner sig tvingad att underkasta sig...
Tänker att många män som tror att underkastelse är vägen till ett lyckligt familjeliv aldrig levt i något som kan liknas vid ett familjeliv.
Citera
2025-11-09, 19:57
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Haha, du och den andra kvinnliga användaren stödjer ju min tes. Frustrationen genomlyser era inlägg och det är verkligen sött att se. Kvinnor får väl leva som de vill nu i 2025, men det finns många studier som pekar på att traditionella konservativa kvinnor är lyckligare än ni liberaler.
Du kan ju inte bara skriva "många studier". Du får väl länka dessa många studier om det ska ha någon som helst bäring. Din idiot.
Citera
2025-11-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur många konservativa kvinnor som underkastar sig maken känner du och hur vet du att dessa är lyckligare än andra?
Spelar väl ingen roll hur många han känner. Detta är ett solklart faktum för alla som lever i verkligheten. Kärringar som underkastar sig mannen mår hundra gånger bättre än gnällkärringar som ska dividera om jämlikhet i varenda skitfråga. Att ni feminister står på tvären i allt är för att ni är hjärntvättade feministfundamentalister i ställer för att hålla käften och förenkla för män.

Dagens fittkvinnor försvårar avsiktligt för män med massa efterblivna krav pga allt manshat som sprutas ut från medier och horblaskorna. Alla journalister borde egentligen massmördas som ställt till denna sörja.
Citera
2025-11-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tänker att många män som tror att underkastelse är vägen till ett lyckligt familjeliv aldrig levt i något som kan liknas vid ett familjeliv.

Så måste det vara. De har aldrig levt i en relation och tror bara att de hade trivts med en undermålig fru.

Kul liksom att känna att allt frugan gör, gör hon av underkastelse, inte för att hon själv vill.
Citera
2025-11-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Tänkte på det i dag när jag skrollade sociala medier. Jan Emanuel intervjun som exempel. Men rent generellt är det massvis med liberala frigjorda kvinnor som går i krig mot traditionella konservativa män om nästan vilken fråga som helst på agendan. Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Vänsterliberala människor ser oss inte längre som medmänniskor, utan rivaler. Allt är mäns fel och kvinnor gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv – Schrödinger's Feminist. De är som parasiter.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de konservativa kvinnorna som underkastar sig mannen betydligt mycket lyckligare än dessa liberaler. Jag ser nästan aldrig dessa kvinnor ge sig ut i krig på sociala medier likt vänsterliberalerna. Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Varför vill de få med sig alla andra i sitt elände, när vi som lever med traditionella könsroller mår hur bra som helst?

Underkasta er mannen lite och ta inte på er alla åtaganden ni inte är gjorda för att klara av.
Gör ni detta kommer ni också bli lyckligare.

Tankar om detta?

Att du är hobbyamatör med tankar som ett lågstadiebarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in