2025-11-09, 11:12
Medlem
Tänkte på det i dag när jag skrollade sociala medier. Jan Emanuel intervjun som exempel. Men rent generellt är det massvis med liberala frigjorda kvinnor som går i krig mot traditionella konservativa män om nästan vilken fråga som helst på agendan. Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Vänsterliberala människor ser oss inte längre som medmänniskor, utan rivaler. Allt är mäns fel och kvinnor gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv – Schrödinger's Feminist. De är som parasiter.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de konservativa kvinnorna som underkastar sig mannen betydligt mycket lyckligare än dessa liberaler. Jag ser nästan aldrig dessa kvinnor ge sig ut i krig på sociala medier likt vänsterliberalerna. Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Varför vill de få med sig alla andra i sitt elände, när vi som lever med traditionella könsroller mår hur bra som helst?

Underkasta er mannen lite och ta inte på er alla åtaganden ni inte är gjorda för att klara av.
Gör ni detta kommer ni också bli lyckligare.

Tankar om detta?
Citera
2025-11-09, 11:16
Medlem
Hur många konservativa kvinnor som underkastar sig maken känner du och hur vet du att dessa är lyckligare än andra?
Citera
2025-11-09, 11:20
Medlem
kyrkstockens avatar
De är fel slutsats:

Liberala progressiva kvinnor är inte lyckliga. Punkt.

Och ja vi vet det från 1000 vetenskapliga undersökningar.

Det är väl inte så djävla underligt? När verkligheten ständigt gör sig påmind och envisas med att inte efterlikna hennes fantasier om hur livet är beskaffat?

"Hur många austronauter känner du som sagt att jorden är rund? Då kan ju inte du veta det eller hur? Det finns absolut inget annat sätt än att känna 1000 austronauter som gått ed på att jorden är rund?"
Senast redigerad av kyrkstocken 2025-11-09 kl. 11:22.
Citera
2025-11-09, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur många konservativa kvinnor som underkastar sig maken känner du och hur vet du att dessa är lyckligare än andra?

Det får man höra och känner man på sig när man samtalar med dem.
Citera
2025-11-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Det får man höra och känner man på sig när man samtalar med dem.
Upprepar frågan. Känns som man måste känna någon rätt väl för att både bilda sig uppfattningen att de underkastar sig sin make och huruvida de är lyckliga.
Citera
2025-11-09, 11:42
Medlem
Citat:
Upprepar frågan. Känns som man måste känna någon rätt väl för att både bilda sig uppfattningen att de underkastar sig sin make och huruvida de är lyckliga.

Tror först och främst inte du ens förstår termerna.
Har man relationer med människor får man ofta en god uppfattning om hur det står till.

Många studier som säger likadant, så att du hakar upp dig på det där blir ganska genomskinligt.
Citera
2025-11-09, 11:44
Medlem
Citat:
Tror först och främst inte du ens förstår termerna.
Har man relationer med människor får man ofta en god uppfattning om hur det står till.

Många studier som säger likadant, så att du hakar upp dig på det där blir ganska genomskinligt.
Du har en tes om att kvinnor som underkastar sig män är lyckligare än kvinnor som inte gör det. Min fråga är på vilket underlag du bygger denna tes. Dvs hur många kvinnor som underkastar sig sina män och är lyckligare än andra känner du tillräckligt väl för att underbygga din tes.
Citera
2025-11-09, 11:55
Medlem
Citat:
Du har en tes om att kvinnor som underkastar sig män är lyckligare än kvinnor som inte gör det. Min fråga är på vilket underlag du bygger denna tes. Dvs hur många kvinnor som underkastar sig sina män och är lyckligare än andra känner du tillräckligt väl för att underbygga din tes.

Det är som att prata med en vägg.
Underlaget har du fått. Ditt försök blir genomskinligt.
Citera
2025-11-09, 11:57
Medlem
Citat:
Det är som att prata med en vägg.
Underlaget har du fått. Ditt försök blir genomskinligt.
Inte genomskinligare än din uselt underbyggda tes.
Citera
2025-11-09, 12:01
Medlem
Citat:
Inte genomskinligare än din uselt underbyggda tes.

Tesen är inte uselt underbyggd. Det är du som är usel på att greppa halmstrån.

Ett googlesök bort och du slipper behöva fundera på hur många par jag känner. Det senare är varken intressant eller signifikant för diskussionen.
Citera
2025-11-09, 12:04
Medlem
Citat:
Tesen är inte uselt underbyggd. Det är du som är usel på att greppa halmstrån.

Ett googlesök bort och du slipper behöva fundera på hur många par jag känner. Det senare är varken intressant eller signifikant för diskussionen.
Jaha. Så detta är inget du upplevt själv utan nåt du läst på internet. Då hade du ju kunnat svara det första gången jag frågade.
Citera
2025-11-09, 12:07
Medlem
Citat:
Jaha. Så detta är inget du upplevt själv utan nåt du läst på internet. Då hade du ju kunnat svara det första gången jag frågade.

Det är givetvis något jag själv upplevt, vilket jag även skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in