2025-11-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ts "har märkt" detta.

Jag blir avundsjuk. Tänk att kunna läsa av människor så pass bra.
Citera
2025-11-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Jag blir avundsjuk. Tänk att kunna läsa av människor så pass bra.
Någon måste ju bli Saidas efterträdare.
Citera
2025-11-09, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Någon måste ju bli Saidas efterträdare.

Ja, och då kan ju TS fjärrstyra liberala kvinnor till att hitta lyckan till slut. Perfekt.
Citera
2025-11-09, 15:25
Medlem
Ja, om mannen har bra värderingar, är smart, har gott omdöme och är omtänksam får han gärna bestämma ( fast då tycker vi ju lika, inga problem. Inte svårt att säga ja tack).

IMen det skulle bli problem om han var sur, otrevlig, inte omtänksam eller välvillig. Varje människa nåste ha en självbevarelsedrift ändå. Var och en står sig själv närmast. Så, det är osunt att inte ta ansvar för sig själv.

Samtidigt undrar jag vad som menas med att underkasta sig? Vad kännetecknar en liberal kvinna respektive konservativ kvinna? Det finns ju olika slags män också. Ganska många skulle bli uttråkade på en menlös tjej.

De som liknar varandra trivs bäst ihop tänker jag. Lika barn leka bäst. Kaka söker maka.
Senast redigerad av Tissetiss 2025-11-09 kl. 15:39.
Citera
2025-11-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Tesen är inte uselt underbyggd. Det är du som är usel på att greppa halmstrån.

Ett googlesök bort och du slipper behöva fundera på hur många par jag känner. Det senare är varken intressant eller signifikant för diskussionen.
Hallå !! Hon ä ju bara en Bimbo de lux !!
Citera
2025-11-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Vadå? Vet du vad sensmoralen i den historien är? Jo, mannen som tvingade ut sin bihustru till våldsmän och sedan styckade henne får inget straff, men samtliga kvinnor i Gibea blir dödade som straff för att de var så dåliga kvinnor att deras män blev homosexuella!

Har du hört talas om uttrycket "Som fan läser bibeln"?
Citera
2025-11-09, 16:03
Medlem
Simsalabimbumbums avatar
Skulle kanske förlita mig mindre på Jan Emmanuel och mer på forskning om jag var du.

Är du intresserad av vad forskningen faktiskt säger kan jag för detta ämne rekommendera databaserna:

International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
Dimensions
CINAHL
PsycINFO
SocINDEX
OECD Family Database

Förslag på sökord bjuder jag också på:
"women" "gender" "gender roles" "gender difference" "marital quality" "relationship status" "life quality" "informal care" "life expectancy" "caregiving burden" osv.
På KIs hemsida hittar du MeSH där du kan bygga ut sök orden. Kom ihåg att vara kreativ i dina kombinationer.

Kom ihåg: Peer reviewed och helst inte artiklar äldre än 5 år.

Och kanske viktigast av allt, glöm inte bort att ha kul nu
Citera
2025-11-09, 16:07
Medlem
Citat:
Tror först och främst inte du ens förstår termerna.
Har man relationer med människor får man ofta en god uppfattning om hur det står till.

Många studier som säger likadant, så att du hakar upp dig på det där blir ganska genomskinligt.

Vad bra då tycker jag att vi river ner det du säger genast. Eftersom 1. Forskning har redan framställt att dom lyckligaste är folk utan barn. Detta beror på helt logiska förklaringar, som att barn sliter oerhört på relationer framför allt småbarnsåren. Och att folk utan barn inte behöver oroa sig för barn och ekonomi i lika stor utsträckning.

2. Det finns ingen grupp som är så överrepresenterad hos försäkringskassan som småbarnsmorsor, vad gäller utbrändhet och sjukskrivningar. Pga av att det finns helt bedrövliga ursäkter till män som låter kvinnor sköta både barn, hushåll och ett jobb på det samtidigt

Sedan att du själv har problem med kvinnor som väljer att leva ett annat liv. Jag menar är du lika intresserad av hur dina kill polare lever? Anmärker du lika mycket på det.

Det här handlar i grunden om män som är sura/har problem med att dom inte har någon kontroll över dessa kvinnor och kvinnor rent generellt i samhället. Ingen makt att utöva. Kvinnor är människor, det är inga objekt som du styr.
Du äger inte dessa kvinnor och ska nog helt ärligt sköta dig själv. Dom vill inte ha ett skit med män som dig att göra i alla fall.

Sök hjälp om du mår så dåligt, för allas säkerhet om inte för kvinnornas skull. Istället för sprida ren smörja som är baserad på ditt eget önsketänkande.
Senast redigerad av aconitumwolfsbane 2025-11-09 kl. 16:10.
Citera
2025-11-09, 16:16
Medlem
Citat:
Som att prata med en vägg, jag dör
Du trasslar in dig så hårt.

Trasslar in sig? Du får några rimliga följdfrågor ställda i.en neutral ton på din tes. Tycker du det är trasligt borde du kanske satsa på nått annat än debatt tror jag.
Citera
2025-11-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Vilken överraskning. Feminismen lär kvinnor att dom ska vara nån form av karriärhungrig "boss girl" i alla sammanhang. Sedan lyssnar man andra feministiska boss girls och får konstiga idéer.

Allt är genus och patriarkatet, du ska ta för dig på jobbet och samtidigt vara boss i hemmet. Kvinnan måste gå på tå för att inte falla in hemska patriarkala strukturer som givetvis den onda vita mannen har skapat.

Det är inte konstigt att det blir lite knas då hos den moderna kvinnan. Hon är inte skapad för detta. Identitetskriserna avlöser varandra.

Män är bättre tränade på att ta skit, arbetslivet och ta logiska beslut. Kvinnan skulle därför må bättre av att avlasta mer av det till sin partner och istället fokusera mer på andra saker som barnen.
Gäller det i hemmet så får väl alla göra som dom själva vill.
Hur fick du din träning på att ta skit?
Citera
2025-11-09, 16:53
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Tänkte på det i dag när jag skrollade sociala medier. Jan Emanuel intervjun som exempel. Men rent generellt är det massvis med liberala frigjorda kvinnor som går i krig mot traditionella konservativa män om nästan vilken fråga som helst på agendan. Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Vänsterliberala människor ser oss inte längre som medmänniskor, utan rivaler. Allt är mäns fel och kvinnor gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv – Schrödinger's Feminist. De är som parasiter.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de konservativa kvinnorna som underkastar sig mannen betydligt mycket lyckligare än dessa liberaler. Jag ser nästan aldrig dessa kvinnor ge sig ut i krig på sociala medier likt vänsterliberalerna. Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Varför vill de få med sig alla andra i sitt elände, när vi som lever med traditionella könsroller mår hur bra som helst?

Underkasta er mannen lite och ta inte på er alla åtaganden ni inte är gjorda för att klara av.
Gör ni detta kommer ni också bli lyckligare.

Tankar om detta?
Ja det vet alla, att kvinnor som blir bortgifta mår utmärkt under burkan, som passopp till mannen. Frihet är inget vi uppskattar.
Citera
2025-11-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simsalabimbumbum
Skulle kanske förlita mig mindre på Jan Emmanuel och mer på forskning om jag var du.

Är du intresserad av vad forskningen faktiskt säger kan jag för detta ämne rekommendera databaserna:

International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
Dimensions
CINAHL
PsycINFO
SocINDEX
OECD Family Database

Förslag på sökord bjuder jag också på:
"women" "gender" "gender roles" "gender difference" "marital quality" "relationship status" "life quality" "informal care" "life expectancy" "caregiving burden" osv.
På KIs hemsida hittar du MeSH där du kan bygga ut sök orden. Kom ihåg att vara kreativ i dina kombinationer.

Kom ihåg: Peer reviewed och helst inte artiklar äldre än 5 år.

Och kanske viktigast av allt, glöm inte bort att ha kul nu

Det var vänligt av dig att förse TS med databaser och förslag på söktermer. Däremot kanske det var onödigt, eftersom TS påstår sig ha läst "många studier" redan, och bör således redan ha tillgång till dessa.

Plus att han redan har utfört en empirisk studie på människor i sitt liv, vilket ju pekar på att den studien har oerhörd validitet och reliabilitet.

Det är nog redan vetenskapligt bevisat: kvinnor som underkastar dig mannen är lyckligare. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in