2025-11-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Tänkte på det i dag när jag skrollade sociala medier. Jan Emanuel intervjun som exempel. Men rent generellt är det massvis med liberala frigjorda kvinnor som går i krig mot traditionella konservativa män om nästan vilken fråga som helst på agendan. Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Vänsterliberala människor ser oss inte längre som medmänniskor, utan rivaler. Allt är mäns fel och kvinnor gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv – Schrödinger's Feminist. De är som parasiter.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de konservativa kvinnorna som underkastar sig mannen betydligt mycket lyckligare än dessa liberaler. Jag ser nästan aldrig dessa kvinnor ge sig ut i krig på sociala medier likt vänsterliberalerna. Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Varför vill de få med sig alla andra i sitt elände, när vi som lever med traditionella könsroller mår hur bra som helst?

Underkasta er mannen lite och ta inte på er alla åtaganden ni inte är gjorda för att klara av.
Gör ni detta kommer ni också bli lyckligare.

Tankar om detta?

Jag tror att flertalet blir lyckligast om de samarbetar med sin partner. Ger och tar, växeldrar ansvar och omhändertagande, kompromissar.

- Att kriga mot sin partner gör ingen lycklig. Om man inte när sig på bråk och andras ilska.
- Att underkasta sig sin partner, gör ingen lycklig. Om man inte är den undergiven partner i en bdsm-relation.

Att underkasta sig någon är ju atg till viss del utplåna sig själv, sina behov, sin drivkraft och autonomi. Säger ju sig självt att en människa i regel inte mår bra av det.

Sedan kanske de kvinnir du har träffat på, som är konservativa, helt enkelt hör till den skaran som är undergiven ich tänder på underkastelse. Och därför är lyckliga med det.

Medans de liberala kvinnor du har träffat inte mår bra av underkastelse och behöver kriga för att slippa hamna i underkastelse. Och de vill egentligen inte heller kriga. Och mår dåligt av det. De vill bara samarbeta med en partner. Då skulle de vara lyckliga.
Citera
2025-11-09, 14:08
Medlem
Citat:
Vill du att mannen ska leda familjen har du ju de facto redan underkastat dig. Feminismens 50/50 förutsätter ju att kvinnan lagar tak, bil, båt lika mycket som mannen. Annars kommer man in i könsrollerna som vi inte vill ha.

Men det är inte underkastelse, det är traditionella könsroller. Vi kunde självklart ha diskussioner /bråk hemma. Ibland tycker man inte lika. Men vi jobbade som en enhet mot samma mål.

Jag kan visst byta däck om jag måste. Men jag lagar hellre mat och håller ordning i hemmet.

Manligt och kvinnligt är fint. Vi är olika men tillsammans blir det en stark enhet.
Senast redigerad av Filuren80 2025-11-09 kl. 14:12.
Citera
2025-11-09, 14:16
Medlem
Jan Emanuel är en uppblåst fjant på steroider. Kolla hans ansikte. Ser ju t.o.m. kvinnlig ut. Äcklig urspårad ansiktsbehåring, och nu senast när han verkar ha rakat av det mesta så har han färgat mustaschen och skägget svart. Något feminint trots detta i hans ansikte. Ögonen stirrande och rädda.

Jag tror inte han mår så bra alls i sig själv och med sin manlighet.
Citera
2025-11-09, 14:28
Medlem
forskning visar att ensamstående kvinnor ofta rapporterar högre nivåer av psykiskt välbefinnande, särskilt om de har starka sociala nätverk och god autonomi. De upplever mindre stress från relationskonflikter och har större frihet att fokusera på egna mål och intressen. En studie från Social Psychological and Personality Science visade att ensamstående kvinnor ofta är mer nöjda med sin livssituation än ensamstående män, och ibland även mer än gifta kvinnor, särskilt om äktenskapet är konfliktfyllt eller ojämställt. Så alltså de mår dåligt om det är "underkastade" någon.

Forskning visar även att kvinnor som lever i intima relationer, särskilt gifta kvinnor, löper störst risk att utsättas för våld och dödligt våld jämfört med ensamstående kvinnor. En stor andel av kvinnomorden sker inom ramen för en nära relation, där förövaren är en nuvarande eller tidigare partner. Enligt internationell statistik sker över hälften av alla kvinnomord i hemmet, och majoriteten av dessa begås av en man som kvinnan har eller har haft en relation med.

Gifta kvinnor är särskilt utsatta eftersom de ofta delar bostad med sin partner, vilket ökar risken för upprepat våld och minskar möjligheten att undvika farliga situationer. Ensamstående kvinnor löper generellt lägre risk för våld i hemmet. Kvinnor som lever ensamma har ofta större kontroll över sin vardag och större möjlighet att undvika våldsamma relationer, medan kvinnor i relationer kan vara mer utsatta för kontroll, isolering och fysiskt våld.

Summa sumarum det är bättre för kvinnor att leva själva och vara fria än "underkasta" sig någon
Citera
2025-11-09, 14:29
Medlem
ReijoHervonens avatar
Trams. Det handlar inte om att "underkasta" sig. Det handlar om att både kvinnor och män mår bäst av traditionella könsroller. Roller som kommit till genom tvåhundratusen år av evolution.
Citera
2025-11-09, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrivarn91
Det där stycket handlar om Gibeas synd som leder till ett inbördeskrig och i princip förintelsen av Benjamins stam.

Sensmoralen av den berättelsen är att om män behandlar kvinnor på det sättet så leder det till krig och förintelse.

Vadå? Vet du vad sensmoralen i den historien är? Jo, mannen som tvingade ut sin bihustru till våldsmän och sedan styckade henne får inget straff, men samtliga kvinnor i Gibea blir dödade som straff för att de var så dåliga kvinnor att deras män blev homosexuella!
Citera
2025-11-09, 14:39
Medlem
Citat:
... det finns många studier som pekar på att traditionella konservativa kvinnor är lyckligare än ni liberaler.

Då får jag be om en källhänvisning, tack.
Citera
2025-11-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Trams. Det handlar inte om att "underkasta" sig. Det handlar om att både kvinnor och män mår bäst av traditionella könsroller. Roller som kommit till genom tvåhundratusen år av evolution.
Ja de traditionella könsrollerna i Afghanistan och Pakistan ger lyckliga kvinnor👍
Citera
2025-11-09, 14:44
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Ja de traditionella könsrollerna i Afghanistan och Pakistan ger lyckliga kvinnor👍
Den lille rasisten hittade tråden ser jag.
Citera
2025-11-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Då får jag be om en källhänvisning, tack.
Ts "har märkt" detta.
Citera
2025-11-09, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Den lille rasisten hittade tråden ser jag.
Kan du inte bättre än så?🤔
Citera
2025-11-09, 14:59
Medlem
Ännu ett incel eller menautlåtande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in