2025-11-09, 13:19
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Tänkte på det i dag när jag skrollade sociala medier. Jan Emanuel intervjun som exempel. Men rent generellt är det massvis med liberala frigjorda kvinnor som går i krig mot traditionella konservativa män om nästan vilken fråga som helst på agendan. Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Vänsterliberala människor ser oss inte längre som medmänniskor, utan rivaler. Allt är mäns fel och kvinnor gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv – Schrödinger's Feminist. De är som parasiter.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de konservativa kvinnorna som underkastar sig mannen betydligt mycket lyckligare än dessa liberaler. Jag ser nästan aldrig dessa kvinnor ge sig ut i krig på sociala medier likt vänsterliberalerna. Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Varför vill de få med sig alla andra i sitt elände, när vi som lever med traditionella könsroller mår hur bra som helst?

Underkasta er mannen lite och ta inte på er alla åtaganden ni inte är gjorda för att klara av.
Gör ni detta kommer ni också bli lyckligare.

Tankar om detta?
Som det står i heliga skrifter: "En lydig kvinna är en lycklig kvinna".
Citera
2025-11-09, 13:21
Medlem
Citat:

Jag krigar inte, snarare upplyser. Har inte energi för krig då jag har en familj att ta hand om, till skillnad från vissa
Jag antar att frugan är hemmafru och bjuder på en avsugning varje morgon?
Citera
2025-11-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Sex med höger kvinnor är bättre, de få orgasm lättare, inga kontrol-behov feminister, kliniskt bevisat.
( Jordan Peterson)..de har lättare att slappna av,...eller det kanske är Chardonnay effekten..? :-)

Det är definitivt vinet. I alla fall inte Tidöeffekten.
Citera
2025-11-09, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Min poäng är att du talar samma språk som feministerna du hatar. Du är bara andra sidan av myntet.

Du har samma taskiga inställning som feministerna du hatar.

Ditt kön är bäst. Det motsatta könet är sämst.

Hatar? Jag har inte hatat någon eller något på bra många år nu. Jag försöker hålla mig så saklig som bara möjligt, men det kanske kan uppfattas som hatiskt.

Det jag säger att det är andra som hatar, främst dessa vänsterliberala dårar som ska beskylla män för alla problem i världen. Jag försöker ena sidorna och säger att traditionella könsroller gör dessa hatiska kvinnor lyckligare.

Det är snarare din inställning som är taskig när kommer in här och ska vara smart/rolig, och sen lämnar du ute det mest signifikanta underlaget för tesen du gör narr av.
Citera
2025-11-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men har du prövat underkasta dig en man?
Du kan väl inte säga bu eller bär, förrän du prövat det.

Vi män kan inte vet hur ni känner. Det är bara ni som kan säga det.

Du tycker att vi ska pröva att underkasta oss en man?

Okej. På villkor att du underkastar dig en kvinna.
Citera
2025-11-09, 13:28
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Som att prata med en vägg, jag dör
Du trasslar in dig så hårt.

Du gör bort dig. Jan Emanuel är för övrigt ett riktigt stolpskott. Inte konstigt att Sara Skyttedal gav fan i hans PR med falukorvar.

Han är väl inte ens hälften så intelligent som henne.

Därav undermåliga resonemang. Könsroller inkluderat.
Citera
2025-11-09, 13:30
Medlem
Citat:
Tänkte på det i dag när jag skrollade sociala medier. Jan Emanuel intervjun som exempel. Men rent generellt är det massvis med liberala frigjorda kvinnor som går i krig mot traditionella konservativa män om nästan vilken fråga som helst på agendan. Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Vänsterliberala människor ser oss inte längre som medmänniskor, utan rivaler. Allt är mäns fel och kvinnor gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv – Schrödinger's Feminist. De är som parasiter.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de konservativa kvinnorna som underkastar sig mannen betydligt mycket lyckligare än dessa liberaler. Jag ser nästan aldrig dessa kvinnor ge sig ut i krig på sociala medier likt vänsterliberalerna. Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Varför vill de få med sig alla andra i sitt elände, när vi som lever med traditionella könsroller mår hur bra som helst?

Underkasta er mannen lite och ta inte på er alla åtaganden ni inte är gjorda för att klara av.
Gör ni detta kommer ni också bli lyckligare.

Tankar om detta?

Det handlar inte om att underkasta sig. Det handlar om att männen ska få leda familjen. Jag som kvinna är omhändertagande och är trygg när jag har rn man som är dominant, maskulin och en "provider" (osäker på vilket svenskt ord vi kan använda här).

Det finns inga kvinnor med självrespekt som sitter och gafflar på tiktok om vem som gjort vad. Precis som de iheller aldrig skulle stå och dansa i korta shorts/bikini/underkläder på Instagram.

Kvinnor styrs av känslor, män är oftast logiska. Vi kompletterar varanda. Det är något vackert!
Citera
2025-11-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Som det står i heliga skrifter: "En lydig kvinna är en lycklig kvinna".

Ja, tänk så lyckliga kvinnorna var när de verkligen tvingades underkasta sig! Det kan man ju läsa om i bibeln också!

Citat:
Medan de gjorde sig glada, se, då omringades plötsligt huset av stadens män, onda män. De bultade på dörren och sade till den gamle mannen som ägde huset: ”Skicka ut mannen som kom till ditt hus så vi får ligga med honom[a]!” 23 Då gick husägaren ut till dem och sade: ”Nej, mina bröder, gör inte något så ont! Eftersom mannen har kommit in i mitt hus får ni inte göra en sådan dårskap. 24 Se, här är min dotter som är jungfru och mannens bihustru. Dem kan jag skicka ut till er, så kan ni våldta dem och göra vad ni vill med dem. Men gör inte en sådan dårskap mot den här mannen.” 25 Men männen ville inte höra på honom. Då grep mannen sin bihustru och tvingade ut henne till dem. Och de kände henne och våldförde sig på henne hela natten ända till morgonen. Först när det började ljusna släppte de henne.

26 I gryningen kom kvinnan och föll ihop vid ingången till mannens hus där hennes herre var. Där blev hon liggande tills det blev ljust. 27 När hennes herre steg upp på morgonen och öppnade husets dörr och gick ut för att fortsätta sin resa, fick han se sin bihustru ligga hopsjunken vid ingången till huset med händerna på tröskeln. 28 Han sade till henne: ”Res dig, vi ska gå.” Men hon svarade inte. Då lyfte han upp henne på åsnan. Sedan gjorde sig mannen i ordning och gav sig av hemåt.

29 När han hade kommit hem, grep han en kniv och tog sin bihustru och styckade henne i tolv delar, efter benen i hennes kropp, och sände runt delarna över hela Israels land.

Domarboken 19:22-29, https://www.biblegateway.com/passage/?search=Domarboken%2019%3A22-30&version=SFB15

Ja, hurra!!! Tänk så lyckliga kvinnorna var när de var tvungna att underkasta sig!!
Citera
2025-11-09, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Det handlar inte om att underkasta sig. Det handlar om att männen ska få leda familjen. Jag som kvinna är omhändertagande och är trygg när jag har rn man som är dominant, maskulin och en "provider" (osäker på vilket svenskt ord vi kan använda här).

Det finns inga kvinnor med självrespekt som sitter och gafflar på tiktok om vem som gjort vad. Precis som de iheller aldrig skulle stå och dansa i korta shorts/bikini/underkläder på Instagram.

Kvinnor styrs av känslor, män är oftast logiska. Vi kompletterar varanda. Det är något vackert!

Vill du att mannen ska leda familjen har du ju de facto redan underkastat dig. Feminismens 50/50 förutsätter ju att kvinnan lagar tak, bil, båt lika mycket som mannen. Annars kommer man in i könsrollerna som vi inte vill ha.
Citera
2025-11-09, 13:44
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Du tycker att vi ska pröva att underkasta oss en man?

Okej. På villkor att du underkastar dig en kvinna.
Men det finns väl ingen lycka för en man att göra det?

För att kunna säga om ni blir lyckligare av det, måste ni väl prova det. Hur ska ni veta säkert annars?

Kanske kan bli en ny hälsotrend bland kvinnor? Aftonbladet: "Så blir du lycklig som kvinna!".
Citera
2025-11-09, 13:48
Medlem
Bassplays avatar
Ja dom där kvinnorna som bara ska vara självständiga , inte behöver någon man och satsar helt på karriären och att ligga runt är knappast lyckliga i längden.
Citera
2025-11-09, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Ja, tänk så lyckliga kvinnorna var när de verkligen tvingades underkasta sig! Det kan man ju läsa om i bibeln också!

Domarboken 19:22-29, https://www.biblegateway.com/passage/?search=Domarboken%2019%3A22-30&version=SFB15

Ja, hurra!!! Tänk så lyckliga kvinnorna var när de var tvungna att underkasta sig!!

Det där stycket handlar om Gibeas synd som leder till ett inbördeskrig och i princip förintelsen av Benjamins stam.

Sensmoralen av den berättelsen är att om män behandlar kvinnor på det sättet så leder det till krig och förintelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in