2025-11-09, 12:47
Medlem
Bone Collectors avatar
Bittra manshatande "feminazis" krigar emot bittra kvinnohatande "mansgrisar".

Bittra kvinnohatande "mansgrisar" krigar emot bittra manshatande "feminazis", precis som du gör nu.

"It takes two to tango".
Eller som min lärare brukade säga, "det är inte ens fel, när två träter".

Variant av din text, som lika gärna hade kunnat vara skriven av "andra sidan":
Rent generellt är det massvis med konservativa incel-män som går i krig mot frigjorda liberala kvinnor om nästan vilken fråga som helst på agendan.
Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Högerkonservativa människor ser inte längre vänsterliberaler som medmänniskor, utan rivaler.
Allt är kvinnornas fel och män gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de jämställda männen som inte ser ner på kvinnor, betydligt mycket lyckligare än dessa kvinnohatande incels. Jag ser nästan aldrig dessa män ge sig ut i krig på sociala medier likt högerkonservatisterna.

Normala kvinnor och män älskar det motsatta könet.
Normala män och kvinnor krigar inte med varandra.
Normala män och kvinnor är inte hjärntvättade av politisk ideologi.
Citera
2025-11-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrivarn91
Att han är trogen henne och riktar allt sitt begär på henne och ingen annan.
Det ska alltså räcka med att mannen inte är otrogen?
Citera
2025-11-09, 12:53
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Tänkte på det i dag när jag skrollade sociala medier. Jan Emanuel intervjun som exempel. Men rent generellt är det massvis med liberala frigjorda kvinnor som går i krig mot traditionella konservativa män om nästan vilken fråga som helst på agendan. Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Vänsterliberala människor ser oss inte längre som medmänniskor, utan rivaler. Allt är mäns fel och kvinnor gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv – Schrödinger's Feminist. De är som parasiter.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de konservativa kvinnorna som underkastar sig mannen betydligt mycket lyckligare än dessa liberaler. Jag ser nästan aldrig dessa kvinnor ge sig ut i krig på sociala medier likt vänsterliberalerna. Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Varför vill de få med sig alla andra i sitt elände, när vi som lever med traditionella könsroller mår hur bra som helst?

Underkasta er mannen lite och ta inte på er alla åtaganden ni inte är gjorda för att klara av.
Gör ni detta kommer ni också bli lyckligare.

Tankar om detta?

Ts,
Hur gammal är du?
Själv är jag över 50 och de flesta jag känner är par som mest strävar på och samarbetar.
Jag tror inte att det här med att "underkasta sig" var något människor i min bekantskap (60-70-talister )tänkte på öht taget när vi var unga och dejtade och sedan bildade familj.

Parbildning numera verkar ha större inslag av ideologi?

Det var någon som skrev en avhanfling om könsroller i familjer för ett antal år sedan och det visade sig att par med tydlig jämställdhetsideologi gick in i tydligt traditionella könsroller när de fick barn. De själva uppfattade dock att vsr och en bara gjorde det som de var bäst på för det var mest tidseffektivt. Men de kände sig väldigt jämställda fortfarande.

Så ts, du kanske bara behöver propagera för ökad nativitet?
Citera
2025-11-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det ska alltså räcka med att mannen inte är otrogen?

Nä, men det krävs två för att dansa tango. Vill kvinnan ha ett bra förhållande i ett heterosexuellt par så ska hon vara den kvinnliga parten och vara kvinnlig helt enkelt. I gengäld ger mannen sin åtrå och uppskattning till henne. Hon känner sig uppskattad och speciell och blir glad och därmed också kåt så då har man naturligt också mycket sex som gör båda parter glada och limmar ihop varandra i ett stadigt förhållande.
Citera
2025-11-09, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Bittra manshatande "feminazis" krigar emot bittra kvinnohatande "mansgrisar".

Bittra kvinnohatande "mansgrisar" krigar emot bittra manshatande "feminazis", precis som du gör nu.

"It takes two to tango".
Eller som min lärare brukade säga, "det är inte ens fel, när två träter".

Variant av din text, som lika gärna hade kunnat vara skriven av "andra sidan":
Rent generellt är det massvis med konservativa incel-män som går i krig mot frigjorda liberala kvinnor om nästan vilken fråga som helst på agendan.
Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Högerkonservativa människor ser inte längre vänsterliberaler som medmänniskor, utan rivaler.
Allt är kvinnornas fel och män gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de jämställda männen som inte ser ner på kvinnor, betydligt mycket lyckligare än dessa kvinnohatande incels. Jag ser nästan aldrig dessa män ge sig ut i krig på sociala medier likt högerkonservatisterna.

Normala kvinnor och män älskar det motsatta könet.
Normala män och kvinnor krigar inte med varandra.
Normala män och kvinnor är inte hjärntvättade av politisk ideologi.

Stor vit-riddare varning på dig, särskilt eftersom det du påstår finns studier på som säger motsatsen. Dvs att traditionella kvinnor är lyckligare än liberala. Alltså har du andra motiv.

Jag krigar inte, snarare upplyser. Har inte energi för krig då jag har en familj att ta hand om, till skillnad från vissa
Citera
2025-11-09, 13:01
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Stor vit-riddare varning på dig, särskilt eftersom det du påstår finns studier på som säger motsatsen. Dvs att traditionella kvinnor är lyckligare än liberala. Alltså har du andra motiv.

Jag krigar inte, snarare upplyser. Har inte energi för krig då jag har en familj att ta hand om, till skillnad från vissa
Jag skrev:

Variant av din text, som lika gärna hade kunnat vara skriven av "andra sidan".

Inte av mig.

Jag skulle aldrig uttrycka mig lika dumt som dem (eller dig). Det är det som är poängen.
Senast redigerad av Bone Collector 2025-11-09 kl. 13:06.
Citera
2025-11-09, 13:05
Medlem
halaltarzans avatar
Nej, en kvinna som har en karl (i begreppet karl ingår att man är den som bestämmer i familjen) skulle jag nog vilja påstå är mer nöjda än de som har någon typ hippie till snubbe.
Citera
2025-11-09, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Jag skrev:

Variant av din text, som lika gärna hade kunnat vara skriven av "andra sidan".

Inte av mig.

Problemet är att du lämnar ute en mycket viktig mening i andra stycket där du vill leka rolig och smart. Du vet själv varför du gör det, och det är för att vara så oärlig som bara möjligt.

Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Hade du tagit med stycket ovan hade hela ditt försök på att vara rolig fallit ganska så platt. Det eftersom det bara med ett googlesök bort kan vem som helst läsa att det inte finns några studier som talar för att liberaler är lyckligare än konservativa. Finns hundratals åt andra hållet däremot.
Citera
2025-11-09, 13:12
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Problemet är att du lämnar ute en mycket viktig mening i andra stycket där du vill leka rolig och smart. Du vet själv varför du gör det, och det är för att vara så oärlig som bara möjligt.

Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Hade du tagit med stycket ovan hade hela ditt försök på att vara rolig fallit ganska så platt. Det eftersom det bara med ett googlesök bort kan vem som helst läsa att det inte finns några studier som talar för att liberaler är lyckligare än konservativa. Finns hundratals åt andra hållet däremot.
Min poäng är att du talar samma språk som feministerna du hatar. Du är bara andra sidan av myntet.

Du har samma taskiga inställning som feministerna du hatar.

"Mitt kön är bäst. Det motsatta könet är sämst. Vi borde bestämma och dom borde göra som vi säger."
Senast redigerad av Bone Collector 2025-11-09 kl. 13:18.
Citera
2025-11-09, 13:15
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Tänkte på det i dag när jag skrollade sociala medier. Jan Emanuel intervjun som exempel. Men rent generellt är det massvis med liberala frigjorda kvinnor som går i krig mot traditionella konservativa män om nästan vilken fråga som helst på agendan. Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Vänsterliberala människor ser oss inte längre som medmänniskor, utan rivaler. Allt är mäns fel och kvinnor gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv – Schrödinger's Feminist. De är som parasiter.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de konservativa kvinnorna som underkastar sig mannen betydligt mycket lyckligare än dessa liberaler. Jag ser nästan aldrig dessa kvinnor ge sig ut i krig på sociala medier likt vänsterliberalerna. Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Varför vill de få med sig alla andra i sitt elände, när vi som lever med traditionella könsroller mår hur bra som helst?

Underkasta er mannen lite och ta inte på er alla åtaganden ni inte är gjorda för att klara av.
Gör ni detta kommer ni också bli lyckligare.

Tankar om detta?
Konservativa kvinnor är generellt sett lyckligare, vackrare, smartare och mer feminina är kvinnor på vänsterkanten. Detta säger att vetenskaplig forskning.
Citera
2025-11-09, 13:16
Medlem
Sex med höger kvinnor är bättre, de få orgasm lättare, inga kontrol-behov feminister, kliniskt bevisat.
( Jordan Peterson)..de har lättare att slappna av,...eller det kanske är Chardonnay effekten..? :-)
Citera
2025-11-09, 13:16
Medlem
Någon som lever i "underkastelse", man eller kvinna, kan knappast vara lycklig. Vissa kanske inte har något val eller blir illa behandlade när de vill lämna relationen. Nej, jag tror att man har det bäst på en likvärdig nivå. Vem vill ha ett våp till kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in