2025-11-09, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Det är givetvis något jag själv upplevt, vilket jag även skrev.
Hur många gånger? I vilka sammanhang?
Citera
2025-11-09, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Som att prata med en vägg, jag dör
Du trasslar in dig så hårt.
Citera
2025-11-09, 12:26
Medlem
Citat:
Tänkte på det i dag när jag skrollade sociala medier. Jan Emanuel intervjun som exempel. Men rent generellt är det massvis med liberala frigjorda kvinnor som går i krig mot traditionella konservativa män om nästan vilken fråga som helst på agendan. Det har blivit ett konstant könskrig till följd av den här 50/50 uppdelningen. Vänsterliberala människor ser oss inte längre som medmänniskor, utan rivaler. Allt är mäns fel och kvinnor gör aldrig fel, så ser det ut i ungefär varje ämne. Samtidigt vill de alltid äta kakan och ha den själv – Schrödinger's Feminist. De är som parasiter.

Jag upplever att i min närhet och även i samhället i stort är de konservativa kvinnorna som underkastar sig mannen betydligt mycket lyckligare än dessa liberaler. Jag ser nästan aldrig dessa kvinnor ge sig ut i krig på sociala medier likt vänsterliberalerna. Det finns också studier på att konservativa är mycket lyckligare än liberala dårarna.

Varför vill de få med sig alla andra i sitt elände, när vi som lever med traditionella könsroller mår hur bra som helst?

Underkasta er mannen lite och ta inte på er alla åtaganden ni inte är gjorda för att klara av.
Gör ni detta kommer ni också bli lyckligare.

Tankar om detta?

Är du själv kvinna? Vad vet du om saken?

Såg nyligen en Youtube-video där en MAGA-pastor hävdade att slavarna var rätt lyckliga i USA på slaveriets tid, när de fick vara slavar på riktigt. Eh...eller kanske de inte var så lyckliga trots allt?

Jan Emanuel sa, vad jag kunde utläsa av sammanfattningen av vad han hade sagt, att män ska vara omhändertagande och kvinnor ska bli omhändertagna. Så om kvinnor inte går med på att bli omhändertagna (och därmed underkasta sig), så hindrar de männen från att vara män! Undra på att Jan Emanuel är upprörd!

Och visst. Det finns helt säkert kvinnor som gillar att underkasta sig. Det finns ju alla sorter.

Men ni män som tycker att alla eller åtminstone de flesta kvinnor ska underkasta sig, ni kan väl åka till USA och bli kompis med den där MAGA-predikanten. Givetvis tycker han att alla kvinnor ska underkasta sig, det säger väl sig själv.

Och vem vet, kanske ni rent av hittar en afroamerikansk person som gillar att underkasta sig, så att ni kan ha honom (eller ännu bättre, henne) som slav. Det vore väl toppen för er?
Citera
2025-11-09, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Är du själv kvinna? Vad vet du om saken?

Såg nyligen en Youtube-video där en MAGA-pastor hävdade att slavarna var rätt lyckliga i USA på slaveriets tid, när de fick vara slavar på riktigt. Eh...eller kanske de inte var så lyckliga trots allt?

Jan Emanuel sa, vad jag kunde utläsa av sammanfattningen av vad han hade sagt, att män ska vara omhändertagande och kvinnor ska bli omhändertagna. Så om kvinnor inte går med på att bli omhändertagna (och därmed underkasta sig), så hindrar de männen från att vara män! Undra på att Jan Emanuel är upprörd!

Och visst. Det finns helt säkert kvinnor som gillar att underkasta sig. Det finns ju alla sorter.

Men ni män som tycker att alla eller åtminstone de flesta kvinnor ska underkasta sig, ni kan väl åka till USA och bli kompis med den där MAGA-predikanten. Givetvis tycker han att alla kvinnor ska underkasta sig, det säger väl sig själv.

Och vem vet, kanske ni rent av hittar en afroamerikansk person som gillar att underkasta sig, så att ni kan ha honom (eller ännu bättre, henne) som slav. Det vore väl toppen för er?

Haha, du och den andra kvinnliga användaren stödjer ju min tes. Frustrationen genomlyser era inlägg och det är verkligen sött att se. Kvinnor får väl leva som de vill nu i 2025, men det finns många studier som pekar på att traditionella konservativa kvinnor är lyckligare än ni liberaler.
Citera
2025-11-09, 12:34
Medlem
Citat:
Haha, du och den andra kvinnliga användaren stödjer ju min tes. Frustrationen genomlyser era inlägg och det är verkligen sött att se. Kvinnor får väl leva som de vill nu i 2025, men det finns många studier som pekar på att traditionella konservativa kvinnor är lyckligare än ni liberaler.

Så gulligt av dig att du tillåter mig att leva som jag vill. Tusen tack ska du ha! Puss på dig! 💋
Citera
2025-11-09, 12:36
Medlem
Citat:
Som att prata med en vägg, jag dör
Du trasslar in dig så hårt.
Du vägrar ju att ge konkreta exempel på din teori så vem trasslar in sig..
Citera
2025-11-09, 12:37
Medlem
Vilken överraskning. Feminismen lär kvinnor att dom ska vara nån form av karriärhungrig "boss girl" i alla sammanhang. Sedan lyssnar man andra feministiska boss girls och får konstiga idéer.

Allt är genus och patriarkatet, du ska ta för dig på jobbet och samtidigt vara boss i hemmet. Kvinnan måste gå på tå för att inte falla in hemska patriarkala strukturer som givetvis den onda vita mannen har skapat.

Det är inte konstigt att det blir lite knas då hos den moderna kvinnan. Hon är inte skapad för detta. Identitetskriserna avlöser varandra.

Män är bättre tränade på att ta skit, arbetslivet och ta logiska beslut. Kvinnan skulle därför må bättre av att avlasta mer av det till sin partner och istället fokusera mer på andra saker som barnen.
Senast redigerad av DaddyCool64 2025-11-09 kl. 12:45.
Citera
2025-11-09, 12:38
Medlem
Går med dig lite i det här, mest för att prokrastinera att jag borde gå och träna.

Vad bör en man göra för att förtjäna en kvinnas underkastelse? För att ha snopp enbart tror jag inte räcker.
Citera
2025-11-09, 12:39
Medlem
Konservativa kvinnor är oftast rika
Det behöver inte alls ha något med underkastelse att göra
De är bara lyckliga över att kunna spendera hans pengar

Att underkasta sig en korkad, medelmåtta, till man
Är kanske inte någon höjdare

Sen kan yttre "fasaden" vara fin
Men inne i huset är det kaos och svek
Citera
2025-11-09, 12:41
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Men har du prövat underkasta dig en man?
Du kan väl inte säga bu eller bär, förrän du prövat det.

Vi män kan inte vet hur ni känner. Det är bara ni som kan säga det.
Citera
2025-11-09, 12:45
Medlem
Citat:
Vad bör en man göra för att förtjäna en kvinnas underkastelse? För att ha snopp enbart tror jag inte räcker.
Att han är trogen henne och riktar allt sitt begär på henne och ingen annan.
Citera
2025-11-09, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Du vägrar ju att ge konkreta exempel på din teori så vem trasslar in sig..

Det är inte min teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in