Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag tror som du (och TP), att SE nog hade mött/sett Palme flera gånger där längs Sveavägen. Och som polisen upptäckte i den nya utredningen så hade SE också jobbat över märkligt sent flera gånger tiden innan mordet. Min gissning är att det där inte alls handlande om något riktigt övertidsarbete, utan mer om att SE gick svängar där på kvällarna i hopp och om att stöta på och få skjutläge på Palme. Så en vacker dag stod planeterna rätt, och SE fick ett läge som han helt enkelt inte kunde avstå från.
Så kan det vara , och det låsta arbetsrummet som bara han själv har nyckel till gör att han slipper dra med sig vapnet hemifrån varje gång.
Det bästa sättet att utföra det är antagligen att just vänta in tillfället - låta det komma till sig - istället för att frenetiskt jaga det.
Oftast är det antagligen för mycket folk, för ljust, livvakt med eller liknande.
Men tar man med vapnet (som jag tror kan vara i det storleksmässigt mindre spektrat av de möjliga vapnen om SE är GM) varje gång det finns indikationer på att OP är i faggorna så kan man till slut få ett tillräckligt bra tillfälle.
Mannen som sprang på DBG med väskan (med storlek som YN nästan exakt matchade med SE:s) och den svåra chocken SE uppvisade när han återkommer till Skandia...