Citat:
Jag tror att när det gäller Engström så får man lämna det där , även om man kan spekulera om allt han säger sen i media
Men att misstänka Engström för att vara mannen på DBG och sen försöka hävda förväxling som ett slags försvar kan enligt mig aldrig vara fel att göra
Lite som dom gör i CA tråden , han kan ägt mordvapnet och sen ljög om hur han sålt det
Tråkigt att vi tyvärr nog aldrig kommer få veta vem GM var !
Men att misstänka Engström för att vara mannen på DBG och sen försöka hävda förväxling som ett slags försvar kan enligt mig aldrig vara fel att göra
Lite som dom gör i CA tråden , han kan ägt mordvapnet och sen ljög om hur han sålt det
Tråkigt att vi tyvärr nog aldrig kommer få veta vem GM var !
Som bekant finns det en del man kan anse peka för gärningsman SE, även att han var ett vittne. Det skulle behövas någonting mer konkret om SE från kvällen, eller om hans person, eller än bättre någon udda märklig sägning till en bekant och dylikt för att jag ska bli rejält upphetsad.
Personligen tycker jag det är lite udda att SE drog på en skidsemester som om ingenting hade hänt, sedan jobbade som om om ingenting hade hänt, och under våren är det ingen av hans kollegor eller kamrater/bekanta som märker någon skillnad? Han måste har varit en mycket speciell man (och kall) om han lyckades hålla skenet uppe hela våren 86? Jag har inte hittat någon uppgift om någon avvikelse om hans person i materialet från 86?
Det mesta pekar väl på att vi aldrig får reda på vem mördaren var, tyvärr. Vi får leva på hoppet.
Citat:
Ha ha, nej ingen vet vem som sprang på åsen. Mycket pekar på att det var gärningsmannen. Men inte ens det kan vi tyvärr vara säkra på. Hade någon jäkel sett en antydan till väska på mordplatsen hade jag blivit övertygad och kapitulerat.