2025-07-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Nu påstår MED att de är mot yrkespolitiker, men vi får se om de står fast vid det när de blir invalda (om det nu någonsin händer vilket jag tvivlar på).

Det är väldigt märkligt eftersom jag aldrig har varit med om ett politiskt sammanhang där så många blande sitt yrkesliv med sitt politiska engagemang. Det fanns massor med lokalpolitiker i MED som använde politiken som en plattform för att sälja sitt varumärke, ofta var de någon form av konsulter inom organisation och ledarskap. Flera jobbade med att "främja näringslivet" i sin kommun.
Citera
2025-07-22, 14:02
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Det är väldigt märkligt eftersom jag aldrig har varit med om ett politiskt sammanhang där så många blande sitt yrkesliv med sitt politiska engagemang. Det fanns massor med lokalpolitiker i MED som använde politiken som en plattform för att sälja sitt varumärke, ofta var de någon form av konsulter inom organisation och ledarskap. Flera jobbade med att "främja näringslivet" i sin kommun.
Det har jag aldrig hört talas om. Vilka MED-politiker har gjort det?
Citera
2025-07-22, 17:10
Avslutad
Citat:
Många i MED är människor som gjort sig för svåra att jobba med i andra partier. Jag har själv varit medlem. Men insåg snabbt att det var en soppa. Alla har olika tolkningar av vilken politik partiet ska driva. Skulle dom lyckas växa så kommer media att slita sönder dom pga alla nedgrävda lik.

Känner till detta. Nästan alla MED-medlemmar jag stött på (IRL såväl som online) är excentriska och svåra att ha att göra med. Standard är lång, blond, brett leende nyliberal som lever i optimist-bubbla. Därav att man tror att det mikroskopiska pajaspartiet ska komma in i riksdagen (och i praktiken röstar på vänstern) och vägrar se Israel som det är.

Hahaha, nej de kommer inte att växa.
Citera
2025-07-23, 09:45
Medlem
rudi1985s avatar
Kommer rösta på medborgerlig samling trött på islamist kommunist partierna i riksdagen som skapar lagar som inkräktar i folks privata liv. Vet en röst på med är bortkastad då dom aldrig kommer in i riksdagen. Men jag kan inte ens rösta på sd längre som jag röstat på tidigare val.
Citera
2025-07-24, 18:07
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Känner till detta. Nästan alla MED-medlemmar jag stött på (IRL såväl som online) är excentriska och svåra att ha att göra med. Standard är lång, blond, brett leende nyliberal som lever i optimist-bubbla. Därav att man tror att det mikroskopiska pajaspartiet ska komma in i riksdagen (och i praktiken röstar på vänstern) och vägrar se Israel som det är.

Hahaha, nej de kommer inte att växa.
är 1.94 blont hår och jag ska rösta på med nästa val har jag bestämt 🤣
Citera
2025-10-28, 10:08
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Många i MED är människor som gjort sig för svåra att jobba med i andra partier. Jag har själv varit medlem. Men insåg snabbt att det var en soppa. Alla har olika tolkningar av vilken politik partiet ska driva. Skulle dom lyckas växa så kommer media att slita sönder dom pga alla nedgrävda lik.

Partiledaren Sonesson som även är vd för Valuno inger inte direkt förtroende.

https://www.affarsvarlden.se/kronika/skumma-affarer-fran-28-till-50-miljoner-valunos-affar-vacker-fragor
Citera
2025-11-07, 10:05
Avstängd
Partiet Medborgerlig samlings partiledare Daniel Sonesson uppger att hans Facebook-konto stängts av.

Partiet är i kontakt med Säpo.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1421135
Citera
2025-11-08, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Partiet Medborgerlig samlings partiledare Daniel Sonesson uppger att hans Facebook-konto stängts av.

Partiet är i kontakt med Säpo.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1421135

Driver dom en politisk agenda som är förbjuden av säpo? Vad blir straffet ?
Citera
2025-11-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Driver dom en politisk agenda som är förbjuden av säpo? Vad blir straffet ?

Nej, de tänker sig att SÄPO ska agera mot Metas försök att påverka valet.
Citera
2025-11-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Nej, de tänker sig att SÄPO ska agera mot Metas försök att påverka valet.

Men hur naiva är de? De måste väl förstå att han är avstängd pga att han är VD(målvakt) för ett företag som drivs av ekobrottslingar.
Citera
2025-11-08, 17:08
Medlem
carlpetersen73s avatar
En röst på Med är en vaskad röst, tyvärr.
Citera
2025-11-08, 17:22
Medlem
Är det inte vettigare att rösta på Örebropartiet istället? Det partiet verkar iaf ha en chans att komma in i riksdagen via Örebro och +12% där. Båda partierna är väl ganska så kritiska mot "klägget" i toppen av samhället och vill återdistribuera mer av resurserna till vanligt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in