2022-09-16, 18:23
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Jag vet inte ifall bard eller Paolo Roberto hjälper mer än de stjälper i ärlighetens namn , många vill nog se bard lika cancelad som Roberto .

Men å andra sidan så har dom inte massa nolltoleranser och sånt tjaffs som SD kör med. Dom lär nog provocera rätt rejält. Negativ punlicitet är alltid bra publicitet, ska man komma ihåg.

Citat:
De vill ha ett tillfälligt asylstopp ,en slags minimum nivå med ett kvot system . Det är inte principiellt emot asyl invandring . De verkar inte ha något emot frivillig återvandring , men tillskillnad från SD vill de kunna ta tillbaks pass från folk som är grovt kriminella och nyligen fått sina medborgareskap. sD vill inte röra i folks pass utan endast i uppehållstillstånd.

Om asyl säger dom ungefär att vi bara ska ta emot från våra närmaste grannländer, dvs. om de skulle ha styrt från 90-talet under balkankriget USA-krigen och sen arabiska våren så skulle vi typ inte ha tagit emot en enda.
sen så menar dom att Sverige är fullt, vilket det inte kommer sluta vara på ett bra tag.
Kommer inte ihåg vart, men när dom fick frågan om påtvingad återvandring så sa dom om personen är en belastning för systemet.
Dom kan göra ganska mycket, bara att dom inte e lika öppna me det, troligtvis en del av spelet.
Och precis, SD vågar inte sånt som MED gör.
Samtidigt är dom typ ngt mer medievänliga än SD känns det som.

Citat:
När problem relaterade till massinvandring blivit bättre så verkar MED vara för att höja asylinvandring sakta , förutsatt att det fungerar .

Med är som du säger principiellt emot inentitets trams .

Att dom vill öka asylmottagning känns inte som nåt som skulle ligga i deras intresse. Vi måste ju fixa våra egna problem först.

Identitetspolitik e bara trams så glad att dom inte är positiva iaf.
Citera
2022-09-16, 19:02
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Men å andra sidan så har dom inte massa nolltoleranser och sånt tjaffs som SD kör med. Dom lär nog provocera rätt rejält. Negativ punlicitet är alltid bra publicitet, ska man komma ihåg.

Om asyl säger dom ungefär att vi bara ska ta emot från våra närmaste grannländer, dvs. om de skulle ha styrt från 90-talet under balkankriget USA-krigen och sen arabiska våren så skulle vi typ inte ha tagit emot en enda.
sen så menar dom att Sverige är fullt, vilket det inte kommer sluta vara på ett bra tag.
Kommer inte ihåg vart, men när dom fick frågan om påtvingad återvandring så sa dom om personen är en belastning för systemet.
Dom kan göra ganska mycket, bara att dom inte e lika öppna me det, troligtvis en del av spelet.
Och precis, SD vågar inte sånt som MED gör.
Samtidigt är dom typ ngt mer medievänliga än SD känns det som.

Att dom vill öka asylmottagning känns inte som nåt som skulle ligga i deras intresse. Vi måste ju fixa våra egna problem först.

Identitetspolitik e bara trams så glad att dom inte är positiva iaf.

Jag tror inte de kan göra något ur en återvandrings synpunkt om personen ifråga är svensk medborgare och varit det under en lång period , ett medborgarskap är ett medborgarskap och det hade inte betytt så mycket om man enkelt kunde tänja på det . Vilket jag tycker är bra.

Gillar iden med ett slags tjänste ansvar för politiker och att minska på slöseri genom att eliminera ineffektivt myndighetsutövande , bara att sätta rätt person på rätt position hade kunnat spara extremt mycket pengar , håller definitivt med ilan om att personer utan relevant utbildning för en ministerpost inte har något där att göra och att karriärspolitiker och så kallad politisk adel måste få ett slut , beundransvärt att han driver jurist bolag på heltid och är partiledare på samma gång . Förvånansvärt lite röster dock , men det var deras första val där de ställde upp i riksdag tror jag ?

Skrämmande dock att afs och nyans får så mycket röster , men har väldigt svårt att tro att de kommer växa särskilt mycket mer , är nog en relativt mättad nisch marknad om man kan uttrycka det så .
Citera
2022-09-16, 22:37
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Jag tror inte de kan göra något ur en återvandrings synpunkt om personen ifråga är svensk medborgare och varit det under en lång period , ett medborgarskap är ett medborgarskap och det hade inte betytt så mycket om man enkelt kunde tänja på det . Vilket jag tycker är bra.

Gillar iden med ett slags tjänste ansvar för politiker och att minska på slöseri genom att eliminera ineffektivt myndighetsutövande , bara att sätta rätt person på rätt position hade kunnat spara extremt mycket pengar , håller definitivt med ilan om att personer utan relevant utbildning för en ministerpost inte har något där att göra och att karriärspolitiker och så kallad politisk adel måste få ett slut , beundransvärt att han driver jurist bolag på heltid och är partiledare på samma gång . Förvånansvärt lite röster dock , men det var deras första val där de ställde upp i riksdag tror jag ?

Skrämmande dock att afs och nyans får så mycket röster , men har väldigt svårt att tro att de kommer växa särskilt mycket mer , är nog en relativt mättad nisch marknad om man kan uttrycka det så .

Många som bor i Sverige nu har ju dock PUT som de fick föt att de inte behöver längre. Typ blattar som åker på semester dit dom flydde från. Liksom blattarna har inte en gudagiven rätt att bo i Sverige bara för att deras länder suger. Medborgarskap kan faktiskt rivas upp, har vi makten bestämmer vi. Även om de bara gäller icke-medborgare som går på bidrag så har vi säkert en 800.000 som vi kan skicka hem.

Tjänstemannaansvar är bra, idag ser alltför många politik som en sätt att fylla plånboken på.

Varför är det skrämmande att AFS får så många röster? Nyans är ju islamister, men AFS är ju på vår sida.
Citera
2022-09-16, 22:42
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Någon som vet hur många röster elr andel % MED fick?

Ser ut att hamna ungefär i samma antal röster som förra valet +-0.01-0.02%. (13k ish , 0.20%). Är väl på kommunvalet som man lyckas bättre där man totalt går plus ett (in 2 ut 1) om jag inte sett helt fel. Skulle väl kunnat gått plus 2 i kommunerna men man förlorade en pga att man inte ställde upp och försvarade sitt mandat i Torså. (Ingen koll på varför man inte gjorde det).
Senast redigerad av Neroxx 2022-09-16 kl. 22:45.
Citera
2022-09-16, 23:15
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Många som bor i Sverige nu har ju dock PUT som de fick föt att de inte behöver längre. Typ blattar som åker på semester dit dom flydde från. Liksom blattarna har inte en gudagiven rätt att bo i Sverige bara för att deras länder suger. Medborgarskap kan faktiskt rivas upp, har vi makten bestämmer vi. Även om de bara gäller icke-medborgare som går på bidrag så har vi säkert en 800.000 som vi kan skicka hem.

Tjänstemannaansvar är bra, idag ser alltför många politik som en sätt att fylla plånboken på.

Varför är det skrämmande att AFS får så många röster? Nyans är ju islamister, men AFS är ju på vår sida.

Jag såg en person från afs debattera mot en opinionsbildare på Youtube och han trodde på riktigt att IQ var kopplat till ras , min uppfattning är att afs verkar vara SDs bottenskrap och de som är för extrema för SD .

Det låter osannolikt att folk har PUT för skojs skull när de kan få ha dubbla medborgarskap jätte enkelt , det krävs bara några år med PUT sen kan man ansöka . Man kan åka till sitt hemland även om man har medborgarskap, det är typ bara diktaturer som Kina som inte tillåter dubbla medborgarskap. Jag ser i övrigt inga likheter mellan afs och med heller , det enda är väl att båda talat om återvandring , med känns mer rumsrena på något sätt .
Citera
2022-09-16, 23:36
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
Ok, men dessa effekter är nog inte så starka. Vi såg under Reinfeldt att sänkta skatter och sänkt a-kassa gjorde ganska lite skillnad.
För att vi har massvis med arbetslösa ingenjörer. Det krävs ofta flera års erfarenhet för en junior tjänst. Enbart om vi täpper till importen kan företag tvingas anställa de oerfarna. Så tänker jag. Vad tänker du om det?
Under Reinfeldt kunde folk ta hit sin kusin som diskare till någon restaurang, efter ett par år fick de tillgång till hela välfärdssystemet och kunde (om de ville) bli livstidsparasiter. Nu säger jag inte att alla gjorde det, men det var så regelverket fungerade.
Hur fick du ihop det där?
Skatteintäkterna lyckades ju faktiskt öka under Reinfeldt. Dock så ska man inte underskatta hur mycket alla onödiga myndigheter, onödiga jobb inom offentlig sektor, invandringen samt slöseri på kultur, bistånd m.m kostar oss. Vi hade kunnat klara oss på en statsbudget på ca 700 miljarder utan problem. Schweiz har en bra mycket lägre skattesats än oss och de har en sjukvård som ligger top 10/top 5 i världen och kan utan tvekan ses som det bästa landet att bo i. Vi skulle kunna klara av ordentliga nedskärningar av hur vi spenderar skattemedel om vi effektiviserar som fan. Svenskar är bra på att starta upp och driva företag. Bort med en jobbigt högt skattetryck samt onödigt krångligt byråkrati så ska du få se på grejer! Medborgerlig samling kan gå in och slakta skatterna på ett helt annat sätt en de mindre men ändå nyttiga jobbskatteavdrag Reinfeldt gav oss.
Citera
2022-09-17, 07:01
Medlem
De kommer alltså sitta i kommunerna Österåker Karlshamn Höör och Laholm? Och nån kommun till? Eller?

Varför är just Laholm ett så starkt ”högerfäste”? Jag är ju inte från den landsändan så jag har ingen koll, men där hade väl Ny Demokrati nåt kommunalt mandat fram till 2002 enligt vad jag läst.
Senast redigerad av Macke85 2022-09-17 kl. 07:04.
Citera
2022-09-17, 07:06
Medlem
Citat:
Jag vet inte ifall bard eller Paolo Roberto hjälper mer än de stjälper i ärlighetens namn , många vill nog se bard lika cancelad som Roberto .

Jag tror att Bard och Paolo gav absolut noll extra röster.
Citera
2022-09-17, 16:23
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ser ut att hamna ungefär i samma antal röster som förra valet +-0.01-0.02%. (13k ish , 0.20%). Är väl på kommunvalet som man lyckas bättre där man totalt går plus ett (in 2 ut 1) om jag inte sett helt fel. Skulle väl kunnat gått plus 2 i kommunerna men man förlorade en pga att man inte ställde upp och försvarade sitt mandat i Torså. (Ingen koll på varför man inte gjorde det).

Okej, lite bittert men iaf blev det ju högern som vann valet. Gör mig lite gladare.

Citat:
Jag såg en person från afs debattera mot en opinionsbildare på Youtube och han trodde på riktigt att IQ var kopplat till ras , min uppfattning är att afs verkar vara SDs bottenskrap och de som är för extrema för SD .

Om du frågar mig så är inte AFS så extrema som folk säger. Dom stämplas som högerextrema, men dom kunde imo. ha gått lite längre med sina åsikter, dom kommer ju att attrahera samma människor ändå, och bemötandet av media och pressen blir ju inte annorlunda för att dom säger "vi är inte rasister" osv.

Citat:
Det låter osannolikt att folk har PUT för skojs skull när de kan få ha dubbla medborgarskap jätte enkelt , det krävs bara några år med PUT sen kan man ansöka . Man kan åka till sitt hemland även om man har medborgarskap, det är typ bara diktaturer som Kina som inte tillåter dubbla medborgarskap. Jag ser i övrigt inga likheter mellan afs och med heller , det enda är väl att båda talat om återvandring , med känns mer rumsrena på något sätt .

Ser du det som bra elr dåligt att MED är mer rumsrena ? Dom är troligtvis mer medievänliga tror ja.
På vilket sätt anser du att MED pratar om återvandring?
Men ja delar din åsikt, MED är troligtvis oxxå för en återvandring,
bara att dom strategiskt inte skyltar lika öppet med det.
På frågan om återvandring sa Saade: "Dom som belastar systemet".
Vilket kan betyda typ räätt så många av blattarna.

Citat:
Ursprungligen postat av KarateKid2222
Du kan ju inte argumentera för din sak. Utan som ett barn så börjar du kasta ur dig förolämpningar för du är lattkränkt och känslig. Det är tydligt att du lider av en gedigen cuck ångest. Det är ok, du är osäker och behöver overkompensera. Men du skämmer ut de nationella idealen när du inte kan argumentera för din sak. Du får oss svenskar att framstå som svaga och ointelligenta när det bara är du som är det. Göm dig inte bakom oss. Du företräder inte oss om du blir sakligt ägd av en ff och det absolut bästa du kan komma med är att han är en cuck som älskar invandrare. Pinsamt.

Jaha, men det var ju trevligt att få höra det från någon som man trodde skulle va på ens sida, det är väl cuck-ångesten som kommer fram troligtvis, jag bara darrar på rösten och vill att dom ska trycka en stor stämpel på mig där det står C.U.C.K så jag får leva med att ja är så kass på att debattera och bli förnedrad för det. Men sen är ja ju en sån som är typ som såna som e med på TV för att dom vill bli förnedrade, liksom what a sissy. Får hoppas att ni nationalister läxar upp mig och disciplinerar mig så jag blir bättre, så jag inte blir världens mobboffer-meat.

Nejmen ärligt talat, det jag skrev var inte menat som ett angrepp mot att han är en cuck, om det lät som det så var det förstås ett misstag och ja får bättra mig, bra att du rättar. Menade bara att >vissa människor< verkar ha fantasier om att cucka en hel befolkning med invandring, liksom dom kmr ju hit och knullar våra kvinnor. Men det betyder inte att ja försöker smutskasta hans åsikter,

ber om ursäkt om det verkade som ja försökte trycka ner elr smutskasta hnm/hans åsikter.
Citera
2022-09-17, 17:04
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jag tror att Bard och Paolo gav absolut noll extra röster.

Det tror jag med, de som röstar på MED känns relativt sett mer inriktade på vad MED vill än vilka profiler de har.
Citera
2022-09-17, 18:33
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Okej, lite bittert men iaf blev det ju högern som vann valet. Gör mig lite gladare.

Om du frågar mig så är inte AFS så extrema som folk säger. Dom stämplas som högerextrema, men dom kunde imo. ha gått lite längre med sina åsikter, dom kommer ju att attrahera samma människor ändå, och bemötandet av media och pressen blir ju inte annorlunda för att dom säger "vi är inte rasister" osv.

Ser du det som bra elr dåligt att MED är mer rumsrena ? Dom är troligtvis mer medievänliga tror ja.
På vilket sätt anser du att MED pratar om återvandring?
Men ja delar din åsikt, MED är troligtvis oxxå för en återvandring,
bara att dom strategiskt inte skyltar lika öppet med det.
På frågan om återvandring sa Saade: "Dom som belastar systemet".
Vilket kan betyda typ räätt så många av blattarna.

Jaha, men det var ju trevligt att få höra det från någon som man trodde skulle va på ens sida, det är väl cuck-ångesten som kommer fram troligtvis, jag bara darrar på rösten och vill att dom ska trycka en stor stämpel på mig där det står C.U.C.K så jag får leva med att ja är så kass på att debattera och bli förnedrad för det. Men sen är ja ju en sån som är typ som såna som e med på TV för att dom vill bli förnedrade, liksom what a sissy. Får hoppas att ni nationalister läxar upp mig och disciplinerar mig så jag blir bättre, så jag inte blir världens mobboffer-meat.

Nejmen ärligt talat, det jag skrev var inte menat som ett angrepp mot att han är en cuck, om det lät som det så var det förstås ett misstag och ja får bättra mig, bra att du rättar. Menade bara att >vissa människor< verkar ha fantasier om att cucka en hel befolkning med invandring, liksom dom kmr ju hit och knullar våra kvinnor. Men det betyder inte att ja försöker smutskasta hans åsikter,

ber om ursäkt om det verkade som ja försökte trycka ner elr smutskasta hnm/hans åsikter.

Jag vill inte att MED ska ta in massa pajasar och idioter , jag tror att det är bäst att folk som vill partiet väl engagerar sig i det . SD har fullt av omogna politiker och pajasar likt MP och vänster kolla bara på helg seger skandalen , ett parti med den historian borde absolut inte skoja om sådant om de vill framstå som seriösa i allmänhetens ögon , Jimmy blev nog inte glad på henne efter det . Väldigt osmakligt med återvandrings tåget också , dessa omogna pubertala exempel är sådant jag inte vill att med ska ägna sig åt . Förhoppningsvis är ilan så kompetent och duktig för att inte låta sånna personer sabba deras kultur inom partiet .
Citera
2022-09-17, 19:26
Avslutad
Nagelbitare nu när 95% av rösterna är räknade. MED har 12 034 röster. Förra valet slutade de på 13 056. Jag tror det är en symboliskt viktig siffra. Har man med hjälp av diverse B-kändisar tutat i folk att de gamla partierna är totalt korrupta, och sedan går de potentiella väljarna ändå och röstar på Johan Pehrson och Ulf Kristersson, ja vad har man då för existensberättigande? Blir det över 13 056 så kan man väl i alla fall säga: "trots den hårda konkurrensen så lyckades vi gå framåt med några röster. Vi knep även några mandat i kommunerna. Det här kommer bli vårt val 2026!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in