Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Och i din imbecilla föreställningsvärld är det alltså sanning och riktig kunskap att Gud har en snopp? Är han omskuren? Har han en navel? Är det kanske snarare så att det är DU som skapar Gud till din avbild, kättare där?

Om han har det, påstår jag inte. Det är du som säger att jag gör det. Nu menar jag att Gud inte existerar utan är bara en mänsklig konstruktion. Däremot säger jag att enligt Bibeln är Gud Han. Nu var jag väl på lite sämre humör igår, men du och andra påstår att det inte är så, utifrån vadå?
Jag utgår från Bibeln, vad utgår du från om du menar att det inte är så? Kan du motivera det?
Du vill jag ska berätta något om Gud, som inte står där. Men utifrån det som står där, anser jag nog att de som skapade honom och religionen såg honom som en sorts man. Vilket även många försök till avbildningar av troende visar, än idag. Liksom att människan skapades till Guds avbild. Så vad finns det som säger något annat, mer än en önskan att det inte ska vara så?
Dagens postmoderna påhittade tankevärld påverkar det även bland de som tror på den tron och bland en del kvinnor och andra, vill utifrån vänsterfeminismens inkonsekventa åsikter om kön, se honom som kvinna. Men det finns inga belägg för det. Inget i Bibeln som säger det.
Men frågan är även, vad man faktiskt tror på, om det inte är Bibelns Gud. Det ställer förstås frågor om religionen och tron. Vad tror man egentligen på? Är det bara en känsla man har inom sig, som man "tror" är Bibelns Gud och formar utifrån sina känslor som man vill.
Jag som ateist är förstås kättare. Medvetet och avsiktligt.