2025-11-07, 15:04
Medlem
Lifestealers avatar
dom riktiga rebellerna är alla hjältar med tribals
Citera
2025-11-07, 15:06
Medlem
manssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Vad får dig att tro det? Känner du dig rebellisk varje gång du klipper dig?

Inte samma sak. Hår är naturligt och växer tillbaka. Tatueringar ej av naturen och inget du föddes med.
Citera
2025-11-07, 15:07
Medlem
manssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
So?

Du skrev "Inser ni som tatuerar er att ni framstår som de ni egentligen inte vill framstå som?" Det är långt ifrån alla som tatuerar sig som vill framstå som rebelliska.

Och som svar på "Frågan alltså: Inser ni att ni ÄR mainstream?" så är svaret att ja, 99% av de som tatuerar sig fattar det.

Tack för svaret.
Citera
Medlem
manssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
dom riktiga rebellerna är alla hjältar med tribals

Det håller jag med om.
Citera
Avstängd
Alla jag känner säger att man tatuerar sig för sin egen skull o för att minnas händelser är de därför man måste gå med kläder som visar upp dem för alla andra? För att minnas ? Är ni senila? Själv tar jag foto eller skriver dagbok för minnet
Citera
2025-11-07, 15:24
Avstängd
triptykens avatar
Tänker du att folk tatuerar sig som nån form av rebellisk handling?
Citera
2025-11-07, 15:44
Medlem
Pitschkas avatar
Jag tycker att den bästa tatueringen idag, givet att syftet är att särskilja sig unikt samt meddela omgivningen om t ex en egenskap - är att inte bära någon.
Citera
2025-11-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Alla jag känner säger att man tatuerar sig för sin egen skull o för att minnas händelser är de därför man måste gå med kläder som visar upp dem för alla andra? För att minnas ? Är ni senila? Själv tar jag foto eller skriver dagbok för minnet
Ja, visst är det helt otroligt märkligt att det finns folk som inte resonerar exakt som du?
Citera
2025-11-07, 16:27
Medlem
manssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Tänker du att folk tatuerar sig som nån form av rebellisk handling?

Kan vara.

Kanske också är för att passa in med sina peers nu då det blivit mainstream men då jag växte upp på 2010 talet var det definitivt en del som ville vara unika och emot "pryda" eller vad man ska kalla det.

Nu är dem mainstream och det med det grövsta. Jag tror det beror på viljan att sticka ut, rebelliskt mot de förnuftiga "tråkiga" och kanske till och med pga fåfänga.
Senast redigerad av manssvin 2025-11-07 kl. 16:28. Anledning: Skrev som en kratta
Citera
2025-11-07, 16:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Att tatuera sig är att följa strömmen

Nja, är väl mer för att visa att man är en hård och farlig lirare, don´t fack with mi liksom?
Citera
2025-11-07, 16:40
Medlem
Är väl bara patrasket längst ner på samhälsstegen som tatuerar sig.
Citera
2025-11-07, 16:44
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssvin
Inser ni som tatuerar er att ni framstår som de ni egentligen inte vill framstå som?

Dvs rebelliska, mot strömmen, gå sin egen väg och vara unik?

Vi alla föddes unika, ingen annan är och ser ut som du. Allt annat när lögn, båg och omognad att inte kunna se den stora bilden om hur det alltid varit.

Era tatueringar för er i facket för generation millenials och Z.

Era barn blir kanske rebelliska genom att vara genuina, helylle och familjeorienterade. Historien kring detta ämne är lika gammal som bibelns berättelse om "The prodigal son".

Frågan alltså: Inser ni att ni ÄR mainstream?

Har nog aldrig läst något så idiotiskt i hela mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in