Citat:
Ursprungligen postat av
TheKhurgan
Jo fast jag har ju det.
Du sitter ju bara och märker ord, för att du är en hobbyjurist som gillar att skriva folk på näsan.
Alla som läste mitt inlägg förstod precis vad jag menade. Utom du. Du skulle tvunget tillrättavisa mig för att du anser dig själv bevandrad i juridikens värld.
Du borde tänka på hur du uttrycker dig ,eftersom du uppfattas som oerhört autistisk och överlägsen.
Tråden ligger dessutom inte ens i jurudikforumet. Vill du fortsätta med dina pekpinnar föreslår jag att du gör det där.
Nu värnar ju jag om min anonymitet, men jag kan säga så mycket som att epitetet "hobby" är fel. Men nog om det.
Det var du själv som skrev "
Att tingsrätten ens tagit upp det är en skandal i sig", precis som att man pratar om att HD "tar upp mål".
Det var ju felaktigt - och jag tror inte särskilt många "förstod vad du menade" eller höll med dig för den sakens skull...och risken är ju att dom som "förstod dig" eller "höll med dig" gjorde det för att dom faktiskt trodde att Tingsrätten hade möjlighet att avslå mål för prövning.
Beträffande trådens placering, och att man inte borde prata juridik här, så är det ett konstigt argument från en som själv skrev: "
Att tingsrätten ens tagit upp det är en skandal i sig. Jävla amatörer. Man förskjuter gränsen hela tiden med domar som den här. Nu kommer den ju överklagas och han kommer frias, men det ger ändå fel signaler att han döms i första instans".
/Slutligen så diskuterar jag hellre fallet med dig, än att diskutera vår diskussion.