2025-11-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om allt skall tas med i beräkningen så tillhör det ändå relevanta fakta att det är en gift kvinna och att ML känner till detta. Det skiljer sig alltså från en första dejt-situation på ett avgörande sätt.

Vi kanske idag är vana vid att det bara är individen som räknas, men jag anser inte att det bara är något slags manschauvinism att det är en kränkning av kvinnan i första hand, men också av hennes man och av äktenskapet som institution och juridisk överenskommelse, mm.
Vad DU tycker är irrelevant, rättsstaten bedömer INDIVID för individ. Därmed ska en ogift kvinna (och man) vara fredad (varken mer eller mindre) liksom en gift sådan. Vi lever inte i en hederskultur.
Citera
2025-11-05, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omkrets
Hade han skött det lite snyggare hade han fått knulla. Där ser man hur lite det skiljer i det här dårhuset till land. Högsta domstolen kommer självklart riva upp den här domen. De vet att om de öppnar den här dörren ja då kan vi kasta rättssäkerheten ut genom fönstret. Finns friande domar för långt grövre saker än det här då det dessutom inte finns en ”positiv” relation mellan personerna i grunden. Hon ville göra som så många kvinnor gör hålla det lite flirtigt och inbilla sig att ja men vi är bara kompisar, han agerade på det. Måste ske hundratals gånger i veckan.
Du har alldeles för hög tilltro till HD (om de ens får prövningstillstånd, ska dessutom tröskas genom hovrätten först). Åtal kan gå hur fan som helst i sverige beroende på landsände, nämndemän, dagsform verkar det som..
Citera
2025-11-05, 23:32
Medlem
Q6s avatar
Tittade på uppdrag granskning om alla brott som läggs ner och där polisen inte ens håller förhör med identifierade misstänkta. Tänkte genast på Leijnegards puss och hur det kan prioriteras när polisen i princip skiter I alla småbrott.
Citera
2025-11-05, 23:36
Medlem
Jag tycker rättegången och domen är larvig MEN leijnegaard betedde sig ju väldigt märkligt efteråt (kanske bara besviken). "Komer du fortsätta pussa folk på munnen" "jag är somjag är, i min nära krets av vänner ja" Varför denna kvinna också "nära kretsar av vänner"? Sen kanske han inte vill kasta sig själv eller kvinnan under bussen, iom att de är gifta bägge två på varsitt håll, men hela situationen hade ju sett bättre ut från hans synvinkeln om han förklarat att de hade enflörtig stämning tidigare och att hon gjort närmanden osv. Då blir det ju mer logiskt än att han attackpussar kvinnor random sådär.. Men somsagt, han är ju gift så är väl för feg för det..
Citera
2025-11-05, 23:39
Medlem
upplysas avatar
(FB) SVT-profil åtalas för sexuellt ofredande (Micke Leijnegard)

Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Någon som kan lägga upp domen?
Citera
2025-11-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Tittade på uppdrag granskning om alla brott som läggs ner och där polisen inte ens håller förhör med identifierade misstänkta. Tänkte genast på Leijnegards puss och hur det kan prioriteras när polisen i princip skiter I alla småbrott.
Jag också, plus att såväl polis som domstolar känns både inkompetenta (lata?), överdrivet byråkratiska och både för låga (detta fall) och höga beviskrav (stölder bl.a.). Alla brott ska utredas, och tid verkar det ta oavsett. FUPar kan vara på många hundra sidor, har helt spårat ur. Kan de inte ta AI och likande till hjälp i utredningar, sammanställa transaktioner osv. Gör man sig av med livsstilskriminella och ligor skulle de ju få SÅ mycket avbelastning, väldigt kortsiktigt att skriva av allt. Dessutom försöka fälla dem för ALLT de gör så att det känns och blir märkbart straff, inte bara typ 2 av 50 som den där marketbedragerskan.. Slopad mängbrottsrabatten las väl tyvärr på is tillsvidare.. Och så obligatoriska utvisningar om det är aktuellt såklart (många av köttstölderna i Stenungsund var av svarte kalle med de har väl ofta redan medborgarskap tyvärr)..
Citera
2025-11-06, 00:10
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Men alltså kan någon svara på min fråga eller?
Vad fick hon för straff för att hon höll på och ta på hans nakna kropp under kläderna?
Vill veta. Inte följt detta.
Citera
2025-11-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tja, kanske det, men jag tänker inte bara på mig själv i första hand. Det är rimligt att en man generellt vill ha upprättelse om en annan man är närgången mot hans fru. Om man skall undvika en mer primitivt samhälle där den förorättade mannen tar saken i egna händer krävs att det finns en rättvisa som markerar mot sådana som ML att de inte kan pussa andras fruar utan konsekvenser.
Hmm har varit med om en och annan sån ”uppgörelse” (alltså inte rättegång
Tror säkert Mr F velat att hon skulle anmäla
Men jag tror inte det var den primära orsaken att hon anmälde..
Den teorin ska jag skriva om sen hehe
Citera
2025-11-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Men alltså kan någon svara på min fråga eller?
Vad fick hon för straff för att hon höll på och ta på hans nakna kropp under kläderna?
Vill veta. Inte följt detta.
Ord mot ord
Citera
Medlem
BraxenLaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Jag tycker rättegången och domen är larvig MEN leijnegaard betedde sig ju väldigt märkligt efteråt (kanske bara besviken). "Komer du fortsätta pussa folk på munnen" "jag är somjag är, i min nära krets av vänner ja" Varför denna kvinna också "nära kretsar av vänner"? Sen kanske han inte vill kasta sig själv eller kvinnan under bussen, iom att de är gifta bägge två på varsitt håll, men hela situationen hade ju sett bättre ut från hans synvinkeln om han förklarat att de hade enflörtig stämning tidigare och att hon gjort närmanden osv. Då blir det ju mer logiskt än att han attackpussar kvinnor random sådär.. Men somsagt, han är ju gift så är väl för feg för det..

Grejen är ju att dom pippat hejvilt innan och det får ju inte komma fram då båda är gifta..Vanlig fest på SVT
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ja jag såg det med! Haha
Verkligen ironiskt
Citera
2025-11-06, 00:17
Avstängd
SVT för interna diskussioner om Micke Leijnegards ”framtida uppdrag” efter sexbrottsdomen.

Samtidigt är han arbetsmiljöombud på SVT.

– Han är väldigt engagerad och aktiv, säger Niko Ago, centralt huvudarbetsmiljöombud på SVT.

https://www.expressen.se/noje/micke-leijnegard-ar-arbetsmiljoombud-pa-svt-jattebra/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in