2025-11-05, 20:51
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Helt ärligt, den här tråden har delvis radikaliserat mig mot ateister.
Gud förlåt mig men jag börjar tappa mitt tålamod.

Vissa människor känns bara helt hopplösa och utan ljus överhuvudtaget.

Gud hjälp oss alla
Du verkar känslosam.
Citera
2025-11-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Alla ateister är inte känslostyrda utan mest de som irriterar sig på att kristna så gärna dömer dem till eviga plågor. Många ateister är bara vilseledda av en kristen förljugenhet. Man kan inte tro på deras läror om Gud.
Jag tror på existensen av en andlig himmel och helvete, men generellt undviker jag att uttala mig om hur det ser ut. Hur viktig är Uppenbarelseboken för dig?

Jag har daglig praxis av böner; korstecknet, Fader vår och Ave Maria. Liksom att jag kan be mer specifikt om personer och relationer som är viktiga, oftast för att be om insikt i sådant som är mig fördolt i samspelet mellan aktuella relationer. Hur ser din bönepraxis ut?

Har haft en del kontakt med gatupredikanter av klassisk frikyrklig stil. En som gick runt och delade ut flygblad och varnade för plågan i den eviga elden som väntade de som inte tror på rätt sätt. Hur det ser ut efter döden har jag inte så mycket att säga om, jag är ganska bekväm med att ha det som ett mysterium, eller lägga det i Guds händer. Har sympati med alla icke troende som inte vill ha att göra med kristna som går runt och hotar med plågan av den eviga elden.
Citera
2025-11-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Jag visade exakt hur ologiska ateister håller på. Att bara kritisera källor till döden betyder ju ingenting, det är inte svårt att bara säga att inget är trovärdigt. Det är ett fult och oärligt beteende, vill man påstå att en källa inte är trovärdig får man beskriva hur och varför, annars får man lämna diskussionen.

Ja men om du har en fiende som ville förstöra allt.
Vad ska du förklara efter det?

Vad är fint beteende då?
Du bjuder in vad som helst till ditt liv?
Citera
2025-11-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
Jag tror på existensen av en andlig himmel och helvete, men generellt undviker jag att uttala mig om hur det ser ut. Hur viktig är Uppenbarelseboken för dig?

Jag har daglig praxis av böner; korstecknet, Fader vår och Ave Maria. Liksom att jag kan be mer specifikt om personer och relationer som är viktiga, oftast för att be om insikt i sådant som är mig fördolt i samspelet mellan aktuella relationer. Hur ser din bönepraxis ut?

Har haft en del kontakt med gatupredikanter av klassisk frikyrklig stil. En som gick runt och delade ut flygblad och varnade för plågan i den eviga elden som väntade de som inte tror på rätt sätt. Hur det ser ut efter döden har jag inte så mycket att säga om, jag är ganska bekväm med att ha det som ett mysterium, eller lägga det i Guds händer. Har sympati med alla icke troende som inte vill ha att göra med kristna som går runt och hotar med plågan av den eviga elden.

Vissa har bara kontakt med gangsters och sabotörer.
Det är så pinsamt att ni tror att det har betydelse vad ni tänker på när det är irrelevant.
Citera
2025-11-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Du skriver knappt förståelig svenska, , och till på köpet poserar som en expert i " någonting" du har hittat på-

Vik hädan ditt troll av oklar härkomst. Dina chatGPT elle AI översättningar av din avatar har nått slutet av din påhittade existens.
Your are finished. Jag är mest förvånat över att andra samtalar med en AI-modell utan att inse att det är precis vad som sker,

Det borde vara en rejäl läxa för alla som kände sig inviterade till den här idiottåden, då både ämnet och personen som skapade tråden varken finns eller har någonsin funnits.
Nive try. Vad blir din nästa avatar ? Och du jobbar för vem ? Muckar du gräl, och varför då ?
Det var en eskalering.

En tanke efter att jag kollat lite snabbt på några av dina trådstarter är om din ilska kan handla om försvar mot hotet från Islam? Är du känslomässigt engagerad i det och att du ser på saken som att vägen framåt är att bryta med all typ av vidskeplighet? Blir du som exempel arg på någon i din närhet om du skulle få reda på att de gillar att vara med på Kirtan/Bhajans?
Senast redigerad av Andreas-yi 2025-11-05 kl. 21:25.
Citera
2025-11-05, 21:28
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja. Om man får alla dessa att samsas i samma mytos skulle det bli känslosamt!
Men kan dom sammanfogas till en JätteJesus?

Alltså, jag vet att man inte ska tramsa men det är svårt att låta bli när TS är en pompös fjant som Rotebro-Conny skulle förakta och hans närmaste vapendragare själv arbetar sig kolerisk för att bevisa sin sak. Det är samma rutin som det brukar vara.
Citera
2025-11-05, 21:44
Medlem
Upplyftens avatar
[quote=Andreas-yi|93411363]
Det var en eskalering.

En tanke efter att jag kollat lite snabbt på några av dina trådstarter är om din ilska kan handla om försvar mot hotet från Islam? Är du känslomässigt engagerad i det och att du ser på saken som att vägen framåt är att bryta med all typ av vidskeplighet? Blir du som exempel arg på någon i din närhet om du skulle få reda på att de gillar att vara med på Kirtan/Bhajans?
[/QUOTE

Du är en helt vanlig betalt stjärtrngosse till dina uppdragsgivare,

Din svenska är en total katastrof , inte så svårt. Du ÄR en chattt robot hela vägen
Senast redigerad av Upplyften 2025-11-05 kl. 22:13.
Citera
2025-11-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
Själv är jag kristen och trygg i det. Många ateister har bara några olika floskler att dra för att skydda sig från pinsamheter. Ställer man någon följdfråga på deras floskler så höjer de tonen så mycket och hetsigt att man förstår att det är bäst att ligga lågt.

Härom dagen var jag dock hos ett äldre par som varit med länge i humanisterna. De sökte debatt och medan jag förnöjt roade mig med att slå hål på deras fördomar och ställde dem mot väggen med filosofiska motfrågor så kokade de mer och mer till jag återigen fick stoppa för jag var rädd för deras hälsa.

Även i min tråd nyligen, som väl måste vara årets mest kvalitativa och kvantitativa på filosofiforumet, så hoppar ateisterna av en efter en utan något motargument mot mitt påstående om att de bara har sin ståndpunkt för att undvika pinsamheter.

Delar ni med en andlig syn på tillvaron erfarenheten att de som kallar sig rationella oftast inte klarar av att man pekar ut att de bara är känslostyrda? Och ni ateister, varför blir ni så obekväma och rödsvalliga i ansiktet när man ställer följdfrågor och analyserar era floskler?

Problemet är väl när knäppskallar ska babbla om sin religion. Inte så vanligt bland svenskar men när det händer blir man ju paff.
Man tänker vi inte har vita med iq som en bantu neger. Men naturligtvis vet jag ju att ni finns.
Citera
2025-11-05, 22:03
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Men kan dom sammanfogas till en JätteJesus?

Alltså, jag vet att man inte ska tramsa men det är svårt att låta bli när TS är en pompös fjant som Rotebro-Conny skulle förakta och hans närmaste vapendragare själv arbetar sig kolerisk för att bevisa sin sak. Det är samma rutin som det brukar vara.
Självklart!

Jag kan respektera att TS skaffat en sidekick. Vi förtjänar alla en bra sidekick. Som återuppstår som soldater på vintern.
Citera
2025-11-05, 22:12
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Självklart!

Jag kan respektera att TS skaffat en sidekick. Vi förtjänar alla en bra sidekick. Som återuppstår som soldater på vintern.
Jesus hade ju ändå 12 och alla vill ju innerst inne vara en del av ett team.
Citera
2025-11-05, 22:15
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jesus hade ju ändå 12 och alla vill ju innerst inne vara en del av ett team.
Ja, det är väl det allt handlar om innerst inne - föräldraskap. Även ett kraftfullt team som använder övertydliga korssymboler. Sedan kan man såklart vara cynisk och säga att allt detta är marknadsföring.
Citera
2025-11-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Vissa har bara kontakt med gangsters och sabotörer.
Det är så pinsamt att ni tror att det har betydelse vad ni tänker på när det är irrelevant.

Stockholms gangsters finns saker och ting börjar sig. Gangsters röker på och slåss mot högergrupper. Dödligt våld till och med. Gangsters är emot hockeygrupper. Antihöger rörelsen Antifa vara delaktig i gangster rörelsen. Sverige börjar likna nya Amerika. Och Manifesto gäng och blatte gäng grälar mot högergrupper och hockeygrupper. Blatte gäng hatar äkta vita folkgrupper. Manifesto gäng är maffian i Stockholms området. Manifesto gäng dyrka ritualer. Manifesto gäng dyrka fotboll. Manifesto gäng dyrka ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in