Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Alla ateister är inte känslostyrda utan mest de som irriterar sig på att kristna så gärna dömer dem till eviga plågor. Många ateister är bara vilseledda av en kristen förljugenhet. Man kan inte tro på deras läror om Gud.
Jag tror på existensen av en andlig himmel och helvete, men generellt undviker jag att uttala mig om hur det ser ut. Hur viktig är Uppenbarelseboken för dig?
Jag har daglig praxis av böner; korstecknet, Fader vår och Ave Maria. Liksom att jag kan be mer specifikt om personer och relationer som är viktiga, oftast för att be om insikt i sådant som är mig fördolt i samspelet mellan aktuella relationer. Hur ser din bönepraxis ut?
Har haft en del kontakt med gatupredikanter av klassisk frikyrklig stil. En som gick runt och delade ut flygblad och varnade för plågan i den eviga elden som väntade de som inte tror på rätt sätt. Hur det ser ut efter döden har jag inte så mycket att säga om, jag är ganska bekväm med att ha det som ett mysterium, eller lägga det i Guds händer. Har sympati med alla icke troende som inte vill ha att göra med kristna som går runt och hotar med plågan av den eviga elden.