2025-11-05, 19:46
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Ganska efterblivet att bevisa att du har ett huvud också då?
Det finns ju lite strömmar där eller?
Exakt min poäng. Sådär som jag gjorde håller ateister på.
Citera
2025-11-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Exakt min poäng. Sådär som jag gjorde håller ateister på.

Ja men du måste väl se skillnad på hur en person ser ditt värde och en fästing?
Det är alltid det där ni lever på men i årtionde efter årtionde.
Citera
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Du skulle behöva möta Marvel-Jesus!
Jag har redan Vapen-Jesus och PC-Jesus i mitt liv, ska jag ha en till menar du?
Citera
Avstängd
Citat:
Och det är det som jag menar många ateister håller på med, och jag blir utmattad när alla hela tiden ska kritisera mina källor som jag vet är trovärdiga.
Visst, och så blir du arg och känslosam när folk påpekar brister i dem. Precis som missionerande religiösa brukar bli.
Citera
2025-11-05, 19:52
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Visst, och så blir du arg och känslosam när folk påpekar brister i dem. Precis som missionerande religiösa brukar bli.
Jag visade exakt hur ologiska ateister håller på. Att bara kritisera källor till döden betyder ju ingenting, det är inte svårt att bara säga att inget är trovärdigt. Det är ett fult och oärligt beteende, vill man påstå att en källa inte är trovärdig får man beskriva hur och varför, annars får man lämna diskussionen.
Citera
2025-11-05, 19:54
Medlem
Japp… ok!
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles86
Skottland är katolicism och protestantism.

Jag har förkärlek till sport.
Citera
2025-11-05, 19:57
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Fast allt du skriver är ju helt enkelt falskt, du får titta på videon och undersöka saken lite mer och sen komma tillbaka. Du har ju inte ens förstått vad svepningen är för något eller varför den är märkvärdig, du bara babblar smörja.

Sen din teori om zeitoun stämmer ju inte då regeringen stängde av strömmen till halva staden, sökte igenom halva staden och gjorde verkligen allt för att ta reda på hur ljusfenomenet i form av heliga maria som rörde på sig kom ifrån.

Dessutom blev massor av folk helade från sjukdomar. Du har ju inte ens brytt dig om att ta reda på fakta innan du slänger ur dig saker.
Jag babblar inte smörja med avsikt. Jag beskriver mina intryck av dessa historier. Du babblar smörja, du försöker få det att låta som att du tror på dessa saker när du inte gör det.

Svepningen är ett omkring 600 år gammalt tygskynke. Det är förklaringen som fordrar färst antaganden.

Man stängde av gatljus i närheten av byggnaden där ljusfenomenet var. Vad sökte man efter? Varför var det bara i mörker som något syntes?

Är det fakta att folk tillfrisknade? Har man kunnat fastställa att dessa tillfriskningar var pga närvaron av ett ljusfenomen?
Citera
2025-11-05, 20:00
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag babblar inte smörja med avsikt. Jag beskriver mina intryck av dessa historier. Du babblar smörja, du försöker få det att låta som att du tror på dessa saker när du inte gör det.

Svepningen är ett omkring 600 år gammalt tygskynke. Det är förklaringen som fordrar färst antaganden.

Man stängde av gatljus i närheten av byggnaden där ljusfenomenet var. Vad sökte man efter? Varför var det bara i mörker som något syntes?

Är det fakta att folk tillfrisknade? Har man kunnat fastställa att dessa tillfriskningar var pga närvaron av ett ljusfenomen?
Det är bevisat att det inte är 600 år, jag har bevisat det med källor redan!
Varför ska jag ens svara på dig när du inte ens bryr dig ett skit ändå

Man stängde av strömmen till halva staden för att ta reda på om fenomenet kom från någon typ av projektor eller elektrisk enhet.

JA det är fakta.
Citera
2025-11-05, 20:02
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Helt ärligt, den här tråden har delvis radikaliserat mig mot ateister.
Gud förlåt mig men jag börjar tappa mitt tålamod.

Vissa människor känns bara helt hopplösa och utan ljus överhuvudtaget.

Gud hjälp oss alla
Citera
2025-11-05, 20:20
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
Upplyften bedömer jag har visat minst av känslan skam till sin dokumenterade dedikation till hån. Därför tror jag han kommer uppskatta denna relevanta short-klassikern:

https://youtube.com/shorts/4L_pHyfkaXs?si=WccUsmeHSNOwpKxd

Jag kommer återknyta till detta ämne i svar till EnCarte nedan. Fråga till dig blir: Har du något relevant klipp eller länk att ge till någon akademiker med icke-kristen bakgrund som hånar någon annan religion?

Du skriver knappt förståelig svenska, , och till på köpet poserar som en expert i " någonting" du har hittat på-

Vik hädan ditt troll av oklar härkomst. Dina chatGPT elle AI översättningar av din avatar har nått slutet av din påhittade existens.
Your are finished. Jag är mest förvånat över att andra samtalar med en AI-modell utan att inse att det är precis vad som sker,

Det borde vara en rejäl läxa för alla som kände sig inviterade till den här idiottåden, då både ämnet och personen som skapade tråden varken finns eller har någonsin funnits.
Nive try. Vad blir din nästa avatar ? Och du jobbar för vem ? Muckar du gräl, och varför då ?
Senast redigerad av Upplyften 2025-11-05 kl. 20:39.
Citera
2025-11-05, 20:29
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Helt ärligt, den här tråden har delvis radikaliserat mig mot ateister.
Gud förlåt mig men jag börjar tappa mitt tålamod.

Vissa människor känns bara helt hopplösa och utan ljus överhuvudtaget.

Gud hjälp oss alla

Ingen mening med att uppröras över dem. De klarar ändå oftast inte att se saker från en annan synvinkel. Försökte i 5 år på Passagens religionsforum, men fick till sist konstatera att det var lönlöst att ens försöka få dem att förstå hur man tänker, hur bra och pedagogiskt man än försöker förklara.
Citera
2025-11-05, 20:47
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag har redan Vapen-Jesus och PC-Jesus i mitt liv, ska jag ha en till menar du?
Ja. Om man får alla dessa att samsas i samma mytos skulle det bli känslosamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in