2025-10-30, 19:29
  #3721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
- Att glömma lyset på i lgh en tidig morron när man åker till jobbet är inte så konstigt.
- Att inte ta med sej plånboken till jobbet är inte heller så konstigt.
- Att tanka bilen med 30 liter är inte heller det så konstigt utan en fullt normal tankning.

Men att lyset var på i lgh samt att plånboken fanns hemma tyder nog på att Elliot aldrig kom hem den tisdagen efter jobbet. Dvs han åker någonstans direkt när han slutar jobbet 1530.

Vad gör Elliot från 1530 till att telefonen börjar röra på sej vid 20-tiden, vem kan han ha träffat och varför isf? Hur var egentligen hans relation till sitt jobb och sina arbetskamrater?

Fakta enligt Polisen:
- Vid 1530 Lämnar Elliot jobbet vilket det finns bildbevis på.
- Vid 20-tiden börjar tel att röra på sej, för att stängas av 2121 i Jävre.
- Bilen tankades med ca 30 liter på lördag 3 dagar innan han försvann.
- Efter 1530 finns det inte ens en minsta antydan till ngt spår av Elliot, ingen har varken sett Elliot eller hans bil.

Om han tankar 30 liter så kan ni alla att iallafall tänka att handen kvar 30 liter i tanken också 🙄
Citera
2025-11-03, 11:17
  #3722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
E kan väl ha kommit hem efter jobbet och sedan lämnat hemmet hastigt på kvällen och då glömt lyset på och plånboken? Han borde ju haft kontakt med någon då. Det har väl polisen kunnat ta reda på via samtalslistor?
Mest sannolikt är väl att han planerade att ta sitt liv och gjorde slag i saken.
Citera
2025-11-04, 21:29
  #3723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Mest sannolikt är väl att han planerade att ta sitt liv och gjorde slag i saken.

Så kan det vara.
Men om han planerade det, och planerat att inte bli hittad borde han väl lämnat mobilen hemma och bara dragit åt vilket väderstreck som helst?

Men enligt din teori planerade han självmord, planerade att inte bli hittad MEN tog med sig mobilen som han med stor sannolikhet visste skulle bli spårad?
Han stängde sedan av den i Jävre.
Varför?
Villospår?
Dolda budskap?
Hämd (martyr)?

För mig låter det mer som att han var tvungen att lämna hemmet väldigt hastigt.
Därför glömde han släcka och glömde plånboken (förresten ovanligt att killar i den åldern har plånbok..) och drog.
Om det stämmer. Varför så hastigt?
Ringde någon och behövde akut hjälp?

Som sagt. Något är skumt här.
Logiken med ett vanligt försvinnande går inte ihop.
Citera
2025-11-05, 00:18
  #3724
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listarn
Så kan det vara.
Men om han planerade det, och planerat att inte bli hittad borde han väl lämnat mobilen hemma och bara dragit åt vilket väderstreck som helst?

Men enligt din teori planerade han självmord, planerade att inte bli hittad MEN tog med sig mobilen som han med stor sannolikhet visste skulle bli spårad?
Han stängde sedan av den i Jävre.
Varför?
Villospår?
Dolda budskap?
Hämd (martyr)?

För mig låter det mer som att han var tvungen att lämna hemmet väldigt hastigt.
Därför glömde han släcka och glömde plånboken (förresten ovanligt att killar i den åldern har plånbok..) och drog.
Om det stämmer. Varför så hastigt?
Ringde någon och behövde akut hjälp?

Som sagt. Något är skumt här.
Logiken med ett vanligt försvinnande går inte ihop.

Jag tror att han av okänd anledning kan ha åkt någonstans direkt efter jobbet 1530, lyset i lgh det glömde han att släcka på morron innan jobbet och plånboken tog han sällan med sej på jobbet, det är min tes.

Dit han åker är även där ngt händer och där Elliot mister livet, men vart, varför och till vem: Familjen? Kompisar? Ngn ny bekantskap? Ngn hemlig sexuell relation? Ngn ljusskygg affär som skulle genomföras?

Tidsmässigt passar det in bra, Elliot kommer dit vid 16, tjafs uppstår och Elliot mister livet, nu blir det problem, hur ska detta lösas, efter ngn timmes fundering har man en lösning, kl nu blivit 20 och mobilen börjar förflytta sej för att stängas ner 2121. Bil och kropp göms!

Det känns ivf som att fler än en person är inblandad i detta, funderingarna blir många bl a varför flyttar mamman till Skåne så snart efter att Elliot försvann? Hur var relationen mellan Elliot och mammans nya man? Kompisarna var de alla friktionsfria vänner eller fanns det ngn konflikt bland dem? Sexuell läggning?
__________________
Senast redigerad av UnitedKingdom 2025-11-05 kl. 01:05.
Citera
2025-11-05, 20:03
  #3725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Jag tror att han av okänd anledning kan ha åkt någonstans direkt efter jobbet 1530, lyset i lgh det glömde han att släcka på morron innan jobbet och plånboken tog han sällan med sej på jobbet, det är min tes.

Dit han åker är även där ngt händer och där Elliot mister livet, men vart, varför och till vem: Familjen? Kompisar? Ngn ny bekantskap? Ngn hemlig sexuell relation? Ngn ljusskygg affär som skulle genomföras?

Tidsmässigt passar det in bra, Elliot kommer dit vid 16, tjafs uppstår och Elliot mister livet, nu blir det problem, hur ska detta lösas, efter ngn timmes fundering har man en lösning, kl nu blivit 20 och mobilen börjar förflytta sej för att stängas ner 2121. Bil och kropp göms!

Det känns ivf som att fler än en person är inblandad i detta, funderingarna blir många bl a varför flyttar mamman till Skåne så snart efter att Elliot försvann? Hur var relationen mellan Elliot och mammans nya man? Kompisarna var de alla friktionsfria vänner eller fanns det ngn konflikt bland dem? Sexuell läggning?
Tror detta är ett mycket möjligt scenario. Var det inte någon som i början av tråden nämnde att en buss passagerare hade sett bil liknande Elliots bil på en parkering i Haraholmen samma kväll eller dagen efter. Men bilen försvann fort därifrån. Kan det ha varit Elliots bil som stod där. Det skulle stämma med mobilmastens täckning.
Citera
2025-11-05, 21:35
  #3726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Jag tror att han av okänd anledning kan ha åkt någonstans direkt efter jobbet 1530, lyset i lgh det glömde han att släcka på morron innan jobbet och plånboken tog han sällan med sej på jobbet, det är min tes.

Dit han åker är även där ngt händer och där Elliot mister livet, men vart, varför och till vem: Familjen? Kompisar? Ngn ny bekantskap? Ngn hemlig sexuell relation? Ngn ljusskygg affär som skulle genomföras?

Tidsmässigt passar det in bra, Elliot kommer dit vid 16, tjafs uppstår och Elliot mister livet, nu blir det problem, hur ska detta lösas, efter ngn timmes fundering har man en lösning, kl nu blivit 20 och mobilen börjar förflytta sej för att stängas ner 2121. Bil och kropp göms!

Det känns ivf som att fler än en person är inblandad i detta, funderingarna blir många bl a varför flyttar mamman till Skåne så snart efter att Elliot försvann? Hur var relationen mellan Elliot och mammans nya man? Kompisarna var de alla friktionsfria vänner eller fanns det ngn konflikt bland dem? Sexuell läggning?

Håller med.
Detta skrev jag tidigare i tråden och står fast vid det:

"Jag tror att något av följande hände:
1. Han åkte för att träffa någon alternativt gav någon skjuts norrut och i Jävre hände något med denna någon.
2. Han åkte av någon anledning norrut och stannade i Jävre för att hjälpa en främling. Men något gick snett.
3. Eller så hände något mellan jobbet och hemmet, dvs. enbart hans mobil färdades norrut och stänges av i Jävre.

Oavsett tror jag att både E och hans bil är undanröjda, av någon, i en medveten handling.
Detta eftersom de trots enorma sökinsatser inte är hittade"
Citera
2025-11-08, 01:04
  #3727
Medlem
Jag tror att "Ockhams rakkniv" inte bör användas just i E's försvinnande.
Hade önskat att inte polisen gjort eller gör (?) det heller. Utan att de i detta fall faktiskt tänker utanför boxen och noggrant kollar upp alla möjliga anledningar till hur E kan ha försvunnit.
Hände något med någon vän eller någon kollega efter att En slutat jobbet?
Vilka kollegor bodde norrut och när på dagen av försvinnandet lämnade dem ske-å?
Finns det tydliga bevis på att E faktiskt lämnar jobbet och åker iväg med bilen från parkeringen?
Syns E's ansikte på kameran när han lämnar jobbet?

Vi vet att dubbelmördaren Jon*at*n K*ng*s *=a bodde i Jävre vid samma tidsperiod som E's mobil stängdes av där. Kan han ha något med detta att göra?
E försvinner november 2023, JK's hus brinner ner till grunden januari 2024.

Och väldigt mycket mer långsökt men:
Var någonstans var mamman och bonuspappan dagen E försvann? Exakt när åkte de mot Storforsen?
Åkte de tillsammans?
Vilken väg åkte de?

Önskar att polisen verkligen börjar om, tänker nytt och släpper mobilen i Jävre som ett tecken på att E varit där.

Jag tror inte att han körde norrut i det vädret för att på måfå hitta ett ställe att ta livet av sig. Det var alldeles för riskfyllt för att något skulle hända på vägen som skulle kunna stoppa dem planerna. Och jag tror absolut inte att han kört ner på isen och gått genom isen med bilen.
Citera
2025-11-09, 23:57
  #3728
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listarn
Jag tror att "Ockhams rakkniv" inte bör användas just i E's försvinnande.
Hade önskat att inte polisen gjort eller gör (?) det heller. Utan att de i detta fall faktiskt tänker utanför boxen och noggrant kollar upp alla möjliga anledningar till hur E kan ha försvunnit.
Hände något med någon vän eller någon kollega efter att En slutat jobbet?
Vilka kollegor bodde norrut och när på dagen av försvinnandet lämnade dem ske-å?
Finns det tydliga bevis på att E faktiskt lämnar jobbet och åker iväg med bilen från parkeringen?
Syns E's ansikte på kameran när han lämnar jobbet?


Samma sak jag själv funderat på. Såg någon att E körde från jobbet?
Och när sågs han för absolut sista gången? Fotot när han lämnar jobbet tror jag inte visar hans ansikte - stämmer det?
Det är så många frågor utan svar, tyvärr.
Citera
2025-11-10, 18:28
  #3729
Medlem
Ossans avatar
Vill minnas att fotot från när han lämnade jobbet var allt annat än bra. Kan ha varit någon annan rentav.
Citera
2025-11-11, 12:47
  #3730
Medlem
Minns också foton som dåligt, att det var "bakifrån"? Förvisso skulle väl nära och kära känna igen någon bakifrån, eller om de fått se sekvensen i rörelse och ej bara stilla och så fasligt inzoomad (som det brukar bli när de publicerar en bild från övervakningskamera). Gångstil och rörelsemönster bidra till igenkänning från anhöriga och så publicerar de en inzoomad dålig bild till allmänheten för att det är bättre än inget.

Men, har bilden ens varit publicerad för allmänheten? Hittade länken till fotot här i tråden (inlägg #1359 av Rudan88), men den fungerar inte längre och hittar inte fotot när jag googlar. Jag undrar nämligen över hans klädsel... I artikel står det att han lämnade arbetet i arbetskläder, innebär det varselkläder? Jag minns nämligen bilden som att han hade på sig det, men minnet är ju vad ett minne är, opålitligt.

Anledningen till att jag undrar är att i en artikel med föräldrarna så står det att Elliotts jacka och skor saknas.
Hans kläder som han skulle haft på sig vid försvinnandet beskrivs som "Grå luvjacka och mörka byxor". Polisen tror att han varit hemma i lägenheten mellan jobbet och att mobilen börjar röra på sig men de vet inte med säkerhet. Jag undrar om det antagandet beror på kläderna, om arbetskläderna är hemma och att han har bytt om? Samtidigt som det låter på föräldrarna som de inledningsvis, när de besöker lägenheten torsdag 30/11, tror att han tagit ett extra pass på jobbet, glömt bort middagen och att mobilen laddat ur. Kanske är det bara ett försök till en logisk förklaring till varför han inte dök upp på middagen som inte innebär att något hemskt. (samtidigt som både mamman och pappan åkte dit, trots att de inte är tillsammans eller bor ihop = tydligt att de är oroade på riktigt). Dagen efter får reda på att han ej varit på sin arbetsplats.

För om Elliot försvann iklädd arbetskläder så talar det inte för att han varit hemma i lägenheten, har han däremot bytt om så är det mer troligt att han varit hemma innan... (Skulle förklara polisens "tror han har varit hemma men vi vet ej för ingen har sett honom" -resonemang = han skulle kunna bytt om i bilen men inte så troligt.)


Läst här i tråden att plånbok skulle varit kvar hemma, men nu när jag plöjt igenom artiklar (fler än de jag länkat till nedan) så har jag har bara läst att passet var hemma (ekonomi i övrigt som nämns: tankningen 25/11 + hyra och räkningar betalda i november, men bankkonton orörda sedan försvinnandet ). Skillnad på pass och plånbok, inte ett dugg konstigt att passet är hemma och visst kan en glömma plånbok men i kombo med försvinnande kan det ändå vara dåliga nyheter eftersom en del som tar livet av sig gör ju tvärtom, tar med pass för identifiering och lämnar plånbok hemma (en del tar inte med något alls, speciellt inte om de inte vill bli hittade). Så, ni som säger att plånboken är hemma, var är den informationen ifrån?


Har inte heller lyckats hitta någon information kring när på tisdagen han slutade svara folk, var det redan tidigare under dagen när han var på jobbet, när han kom hem eller när bilen började röra sig vid kl. 20? Har svårt att se att han skulle hängt hemma från att han slutade jobbet 15.30 tills bilen började röra på sig vid 20 utan att lämna ett enda digitalt spår efter sig på vare sig en ev. dator eller mobilen (kommunikation med kompisar, spelar något spel, kolla serie, nyheter, sociala medier, googlar något, lyssnar på musik...). Någon som vet något om det?


Artiklar från Norran som jag har tagit info från till detta inlägg:
https://www.norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/borta-i-ett-ar-detta-vet-vi-om-elliotts-forsvinnande/jp40x90j

https://www.norran.se/story-nyheter/skelleftea/artikel/ett-ar-av-sorg-och-oro-utan-avslut-maste-leva-med-ovissheten/r4z9z35l
Citera
2025-11-11, 19:00
  #3731
Medlem
Bra inlägg!!
Ja visst var det så att bilden från övervakningskameran publicerades nånstans. Jag minns den också som ganska dålig och suddig, möjligen inzoomad. Men jag tror ändå att den ska ha varit tagen framifrån, men så pass suddig att man inte riktigt kunde urskilja några tydliga ansiktsdrag. Har också för mig att den var tagen på något som såg ut som typ en parkeringsplats. Jag tycker mig inte minnas några varselkläder. Eventuellt enbart en vinterjacka i det stuket (men här kan det vara så att Northvolt-modet har rört till det i mitt minne.) Ska försöka jag också att hitta rätt på bilden men det känns lite märkligt om den och/eller artikeln plötsligt skulle ha tagits bort.

Jag lyssnade senast idag på poddavsnittet som hans mamma gästar där hon pratar om Es försvinnande (Sorgsnack 128). Enligt henne: Under tisdag "eftermiddag" smsar hon och E fram och tillbaka och kommer fram till att de ska äta middag ihop på torsdagen. Här hade det varit väldigt intressant att veta exakt vilken tid på eftermiddagen som det gäller, men det kan jag inte hitta någon info om så då får man anta att det var nån gång innan 15.30 då han sågs lämna arbetsplatsen.

Enligt mamman kunde polisen bara få fram samtalslistor ur Es telefon, alltså vilka han eventuellt hade pratat i telefon med under kvällen, men utan att hitta något intressant där. För att få reda på vilka han hade kontakt med via tex Snapchat så hade de behövt hans telefon och den är, som vi alla vet, fortfarande borta.
Jag har faktiskt ingen aning om hur det här med master fungerar. I vilka situationer plockar den upp signaler som sedan vid behov går att spåra? Jag läste också någonstans, säkert på Norran, att Polisen via telefonmaster kunde se hur Elliotts telefon hade rört sig norrut längst E4. Innebär det då att han körde bil och samtidigt använde telefonen av någon anledning?


Jag har också läst något angående plånboken, men kan inte riktigt minnas exakt vart förutom här i tråden.

Det är märkligt, det känns som att det finns väldigt få nyhetsartiklar att läsa om Es försvinnande och den absolut största diskussionen om honom verkar ligga här på Flashback. Det är väldigt svårt att veta vilka detaljer som faktiskt stämmer, och vilka som bara har spekulerats kring så pass länge att de antas stämma.
Citat:
Ursprungligen postat av Nezzaja
Minns också foton som dåligt, att det var "bakifrån"? Förvisso skulle väl nära och kära känna igen någon bakifrån, eller om de fått se sekvensen i rörelse och ej bara stilla och så fasligt inzoomad (som det brukar bli när de publicerar en bild från övervakningskamera). Gångstil och rörelsemönster bidra till igenkänning från anhöriga och så publicerar de en inzoomad dålig bild till allmänheten för att det är bättre än inget.

Men, har bilden ens varit publicerad för allmänheten? Hittade länken till fotot här i tråden (inlägg #1359 av Rudan88), men den fungerar inte längre och hittar inte fotot när jag googlar. Jag undrar nämligen över hans klädsel... I artikel står det att han lämnade arbetet i arbetskläder, innebär det varselkläder? Jag minns nämligen bilden som att han hade på sig det, men minnet är ju vad ett minne är, opålitligt.

Anledningen till att jag undrar är att i en artikel med föräldrarna så står det att Elliotts jacka och skor saknas.
Hans kläder som han skulle haft på sig vid försvinnandet beskrivs som "Grå luvjacka och mörka byxor". Polisen tror att han varit hemma i lägenheten mellan jobbet och att mobilen börjar röra på sig men de vet inte med säkerhet. Jag undrar om det antagandet beror på kläderna, om arbetskläderna är hemma och att han har bytt om? Samtidigt som det låter på föräldrarna som de inledningsvis, när de besöker lägenheten torsdag 30/11, tror att han tagit ett extra pass på jobbet, glömt bort middagen och att mobilen laddat ur. Kanske är det bara ett försök till en logisk förklaring till varför han inte dök upp på middagen som inte innebär att något hemskt. (samtidigt som både mamman och pappan åkte dit, trots att de inte är tillsammans eller bor ihop = tydligt att de är oroade på riktigt). Dagen efter får reda på att han ej varit på sin arbetsplats.

För om Elliot försvann iklädd arbetskläder så talar det inte för att han varit hemma i lägenheten, har han däremot bytt om så är det mer troligt att han varit hemma innan... (Skulle förklara polisens "tror han har varit hemma men vi vet ej för ingen har sett honom" -resonemang = han skulle kunna bytt om i bilen men inte så troligt.)


Läst här i tråden att plånbok skulle varit kvar hemma, men nu när jag plöjt igenom artiklar (fler än de jag länkat till nedan) så har jag har bara läst att passet var hemma (ekonomi i övrigt som nämns: tankningen 25/11 + hyra och räkningar betalda i november, men bankkonton orörda sedan försvinnandet ). Skillnad på pass och plånbok, inte ett dugg konstigt att passet är hemma och visst kan en glömma plånbok men i kombo med försvinnande kan det ändå vara dåliga nyheter eftersom en del som tar livet av sig gör ju tvärtom, tar med pass för identifiering och lämnar plånbok hemma (en del tar inte med något alls, speciellt inte om de inte vill bli hittade). Så, ni som säger att plånboken är hemma, var är den informationen ifrån?


Har inte heller lyckats hitta någon information kring när på tisdagen han slutade svara folk, var det redan tidigare under dagen när han var på jobbet, när han kom hem eller när bilen började röra sig vid kl. 20? Har svårt att se att han skulle hängt hemma från att han slutade jobbet 15.30 tills bilen började röra på sig vid 20 utan att lämna ett enda digitalt spår efter sig på vare sig en ev. dator eller mobilen (kommunikation med kompisar, spelar något spel, kolla serie, nyheter, sociala medier, googlar något, lyssnar på musik...). Någon som vet något om det?


Artiklar från Norran som jag har tagit info från till detta inlägg:
https://www.norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/borta-i-ett-ar-detta-vet-vi-om-elliotts-forsvinnande/jp40x90j

https://www.norran.se/story-nyheter/skelleftea/artikel/ett-ar-av-sorg-och-oro-utan-avslut-maste-leva-med-ovissheten/r4z9z35l
Citera
2025-11-11, 20:16
  #3732
Medlem
Men alltså ja, väldigt bra tänkt det här kring arbetskläderna. Jag hittar verkligen inte bilden från övervakningskameran just nu. Mycket märkligt! Men jag tänker att om man har en bild på någon tagen bara några timmar innan personen försvinner, så borde väl den bilden rimligtvis kunna vara den man använder sig av för att sedan beskriva personens kläder vid försvinnandet? Så jag tänker att han mest troligt hade på sig just en gråluvjacka och mörka byxor redan på bilden från övervakningskameran. Missing people använder just ordet "luvjacka", kan det vara den jackan som enligt hans föräldrar saknades?

Citat:
Ursprungligen postat av Nezzaja
Minns också foton som dåligt, att det var "bakifrån"? Förvisso skulle väl nära och kära känna igen någon bakifrån, eller om de fått se sekvensen i rörelse och ej bara stilla och så fasligt inzoomad (som det brukar bli när de publicerar en bild från övervakningskamera). Gångstil och rörelsemönster bidra till igenkänning från anhöriga och så publicerar de en inzoomad dålig bild till allmänheten för att det är bättre än inget.

Men, har bilden ens varit publicerad för allmänheten? Hittade länken till fotot här i tråden (inlägg #1359 av Rudan88), men den fungerar inte längre och hittar inte fotot när jag googlar. Jag undrar nämligen över hans klädsel... I artikel står det att han lämnade arbetet i arbetskläder, innebär det varselkläder? Jag minns nämligen bilden som att han hade på sig det, men minnet är ju vad ett minne är, opålitligt.

Anledningen till att jag undrar är att i en artikel med föräldrarna så står det att Elliotts jacka och skor saknas.
Hans kläder som han skulle haft på sig vid försvinnandet beskrivs som "Grå luvjacka och mörka byxor". Polisen tror att han varit hemma i lägenheten mellan jobbet och att mobilen börjar röra på sig men de vet inte med säkerhet. Jag undrar om det antagandet beror på kläderna, om arbetskläderna är hemma och att han har bytt om? Samtidigt som det låter på föräldrarna som de inledningsvis, när de besöker lägenheten torsdag 30/11, tror att han tagit ett extra pass på jobbet, glömt bort middagen och att mobilen laddat ur. Kanske är det bara ett försök till en logisk förklaring till varför han inte dök upp på middagen som inte innebär att något hemskt. (samtidigt som både mamman och pappan åkte dit, trots att de inte är tillsammans eller bor ihop = tydligt att de är oroade på riktigt). Dagen efter får reda på att han ej varit på sin arbetsplats.

För om Elliot försvann iklädd arbetskläder så talar det inte för att han varit hemma i lägenheten, har han däremot bytt om så är det mer troligt att han varit hemma innan... (Skulle förklara polisens "tror han har varit hemma men vi vet ej för ingen har sett honom" -resonemang = han skulle kunna bytt om i bilen men inte så troligt.)


Läst här i tråden att plånbok skulle varit kvar hemma, men nu när jag plöjt igenom artiklar (fler än de jag länkat till nedan) så har jag har bara läst att passet var hemma (ekonomi i övrigt som nämns: tankningen 25/11 + hyra och räkningar betalda i november, men bankkonton orörda sedan försvinnandet ). Skillnad på pass och plånbok, inte ett dugg konstigt att passet är hemma och visst kan en glömma plånbok men i kombo med försvinnande kan det ändå vara dåliga nyheter eftersom en del som tar livet av sig gör ju tvärtom, tar med pass för identifiering och lämnar plånbok hemma (en del tar inte med något alls, speciellt inte om de inte vill bli hittade). Så, ni som säger att plånboken är hemma, var är den informationen ifrån?


Har inte heller lyckats hitta någon information kring när på tisdagen han slutade svara folk, var det redan tidigare under dagen när han var på jobbet, när han kom hem eller när bilen började röra sig vid kl. 20? Har svårt att se att han skulle hängt hemma från att han slutade jobbet 15.30 tills bilen började röra på sig vid 20 utan att lämna ett enda digitalt spår efter sig på vare sig en ev. dator eller mobilen (kommunikation med kompisar, spelar något spel, kolla serie, nyheter, sociala medier, googlar något, lyssnar på musik...). Någon som vet något om det?


Artiklar från Norran som jag har tagit info från till detta inlägg:
https://www.norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/borta-i-ett-ar-detta-vet-vi-om-elliotts-forsvinnande/jp40x90j

https://www.norran.se/story-nyheter/skelleftea/artikel/ett-ar-av-sorg-och-oro-utan-avslut-maste-leva-med-ovissheten/r4z9z35l
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in