2025-10-24, 09:54
  #3709
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hotellkudde
Korrekt. Ber om ursäkt, var inne på helt fel profil på fb.

Däremot verkar D.H som tagit över Elliots lägenhet vara just hans bror/halvbror. I hans profil står att Pete* med samma efternamn är Ds pappa.

D.H är son till P.H, Elliots mamma är tillsammans med P.H.
Något blodsband finns inte.

Däremot undrar jag om lägenheten hela tiden vart skriven på Elliot eller har någon annan bott där emellan?

Har modern skrivit över Elliots lägenhet på D.H ?

Finns det ekonomiska motiv bakom Elliots försvinnande ?

Bilen och Elliot har med största sannolikhet inte kört av vägen, han dräptes och bilen kördes iväg söderut. Dom vände om efter att ha stängt av mobilen vid Jävre, då var man tillräckligt långt ifrån hemmet.

Bilen är någonstans i södra Sverige, uppeldad, Elliot är nog begravd/dumpad någonstans i Skellefteå nära moderns hem. Skulle tippa på att bilen kanske är i trakten av Uppsala. Men av bilen finns nog inte mycket kvar idag.
__________________
Senast redigerad av jagborinorrland 2025-10-24 kl. 10:29.
Citera
2025-10-24, 10:25
  #3710
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Stämmer. Jag tror inte familjen har något med försvinnandet att göra.

Det här har 110% med familjen att göra, möjligen 50% frivilligt försvinnande men att Elliot försvann har 110% med familjen att göra. Någon olycka var det med 110% säkerhet inte.
__________________
Senast redigerad av jagborinorrland 2025-10-24 kl. 10:28.
Citera
2025-10-24, 16:02
  #3711
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagborinorrland
Det här har 110% med familjen att göra, möjligen 50% frivilligt försvinnande men att Elliot försvann har 110% med familjen att göra. Någon olycka var det med 110% säkerhet inte.

Och varför skulle familjen ta ihjäl honom?
Citera
2025-10-24, 16:10
  #3712
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Och varför skulle familjen ta ihjäl honom?

En olycka som man ville mörka ?
Familjen hade två dagar på sig att städa undan bevisen innan man anmälde Elliot som försvunnen.
I Elliots mobil fanns det troligen intressant information som man ville göra sig av med.
Elliot kan ha hamnat i Storforsen och bilen i Uppsala.
Genom att påstå att Elliot kört av vägen så kunde man vinna mer tid.
__________________
Senast redigerad av jagborinorrland 2025-10-24 kl. 16:14.
Citera
2025-10-24, 16:37
  #3713
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagborinorrland
En olycka som man ville mörka ?
Familjen hade två dagar på sig att städa undan bevisen innan man anmälde Elliot som försvunnen.
I Elliots mobil fanns det troligen intressant information som man ville göra sig av med.
Elliot kan ha hamnat i Storforsen och bilen i Uppsala.
Genom att påstå att Elliot kört av vägen så kunde man vinna mer tid.

Varför mörka en olycka?
Citera
2025-10-26, 22:18
  #3714
Medlem
Skit samma om ni alla läser tråden från början till slut samt tänker i lite större perspektiv än era hjärnor så har ni svaret, svart på vitt.
Plus, jag känner hans mamma o hennes nya sedan flera år tillbaka o det är INTE så att dom har gjort något illa mot honom. Dom är såna människor med stort patos så att ens må dåligt i deras närhet utan att dom skulle göra allt för den personen finns inte på denna karta.
Ingen av dem kan tänka i kriminella banor alls. Jag har mött så många idioter i mitt liv så jag vet hur "psajkon" är funtade.
Citera
2025-10-29, 03:04
  #3715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanskekanske222
Skit samma om ni alla läser tråden från början till slut samt tänker i lite större perspektiv än era hjärnor så har ni svaret, svart på vitt.
Plus, jag känner hans mamma o hennes nya sedan flera år tillbaka o det är INTE så att dom har gjort något illa mot honom. Dom är såna människor med stort patos så att ens må dåligt i deras närhet utan att dom skulle göra allt för den personen finns inte på denna karta.
Ingen av dem kan tänka i kriminella banor alls. Jag har mött så många idioter i mitt liv så jag vet hur "psajkon" är funtade.

Jag har läst tråden från början till slut, anser ändå att jag har viss intelligens, men ser inget svar svart på vitt. I alla fall inte gällande vad som hänt E. Om svaret funnits här hade han rent logiskt hittats vid detta laget.
Så du som känner familjen sedan flera år tillbaka, vad tror du har hänt E och varför har han inte hittats?
Upplys oss.
Citera
2025-10-30, 02:57
  #3716
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanskekanske222
Skit samma om ni alla läser tråden från början till slut samt tänker i lite större perspektiv än era hjärnor så har ni svaret, svart på vitt.
Plus, jag känner hans mamma o hennes nya sedan flera år tillbaka o det är INTE så att dom har gjort något illa mot honom. Dom är såna människor med stort patos så att ens må dåligt i deras närhet utan att dom skulle göra allt för den personen finns inte på denna karta.
Ingen av dem kan tänka i kriminella banor alls. Jag har mött så många idioter i mitt liv så jag vet hur "psajkon" är funtade.

Varför så aggressiv? Jo jag har också läst hela tråden men var har du själv för åsikt om vad som hänt E? Kan du delge någon information som kan övertyga oss mindre vetande? Tror att alla skribenter vill väl och önskar en lösning även om den är obekväm.
Citera
2025-10-30, 05:15
  #3717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag läste att dom kom till lägenheten och upptäckte att han lämnat lyset på och att plånboken låg kvar i lägenheten. Var det polisen, vänner eller familj som tog sig in i hans lägenhet? Det var väl aldrig en brottsutredning ens i början så då borde väl också polisens möjligheter att ta sig in i bostaden utan godkännande vara begränsad?

Stod dörren upplåst? Hur många originalnycklar tilldelas dom boende i hans lägenhetshus? Polisen borde fråga runt och ta reda på det, speciellt ifall dörren stod upplåst vid ankomst. Man låser väl lägenhetsdörren när man går hemifrån i Norrland?

Jag har fastnat på en detalj och det är att det var tänt i lägenheten. På nåt sätt känns det inte alls logiskt att han valde att lämpa lampan tänd ifall han redan då visste om att det skulle vara sista gången han lämnade lägenheten. Man lämnar väl inte lamporna på nånsin när man lämnar sitt hem för att vara borta mer än en kortare stund?

Det kan också finnas många förklaringar till att plånboken lämnats kvar, dom flesta har kort och id-kort i sin telefon så det behöver inte ha nån betydelse.

Hans kort användes för att tanka bilen under eftermiddagen, finns det övervakningsbilder som visar detta? Då kanske det går att se ifall han använt telefonen eller ett bankkort för att betala.

Tankade 30 liter va väl på söndagen 2 dagar innan han försvann?
Citera
2025-10-30, 12:48
  #3718
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag läste att dom kom till lägenheten och upptäckte att han lämnat lyset på och att plånboken låg kvar i lägenheten. Var det polisen, vänner eller familj som tog sig in i hans lägenhet? Det var väl aldrig en brottsutredning ens i början så då borde väl också polisens möjligheter att ta sig in i bostaden utan godkännande vara begränsad?

Stod dörren upplåst? Hur många originalnycklar tilldelas dom boende i hans lägenhetshus? Polisen borde fråga runt och ta reda på det, speciellt ifall dörren stod upplåst vid ankomst. Man låser väl lägenhetsdörren när man går hemifrån i Norrland?

Jag har fastnat på en detalj och det är att det var tänt i lägenheten. På nåt sätt känns det inte alls logiskt att han valde att lämpa lampan tänd ifall han redan då visste om att det skulle vara sista gången han lämnade lägenheten. Man lämnar väl inte lamporna på nånsin när man lämnar sitt hem för att vara borta mer än en kortare stund?

Det kan också finnas många förklaringar till att plånboken lämnats kvar, dom flesta har kort och id-kort i sin telefon så det behöver inte ha nån betydelse.

Hans kort användes för att tanka bilen under eftermiddagen, finns det övervakningsbilder som visar detta? Då kanske det går att se ifall han använt telefonen eller ett bankkort för att betala.

- Att glömma lyset på i lgh en tidig morron när man åker till jobbet är inte så konstigt.
- Att inte ta med sej plånboken till jobbet är inte heller så konstigt.
- Att tanka bilen med 30 liter är inte heller det så konstigt utan en fullt normal tankning.

Men att lyset var på i lgh samt att plånboken fanns hemma tyder nog på att Elliot aldrig kom hem den tisdagen efter jobbet. Dvs han åker någonstans direkt när han slutar jobbet 1530.

Vad gör Elliot från 1530 till att telefonen börjar röra på sej vid 20-tiden, vem kan han ha träffat och varför isf? Hur var egentligen hans relation till sitt jobb och sina arbetskamrater?

Fakta enligt Polisen:
- Vid 1530 Lämnar Elliot jobbet vilket det finns bildbevis på.
- Vid 20-tiden börjar tel att röra på sej, för att stängas av 2121 i Jävre.
- Bilen tankades med ca 30 liter på lördag 3 dagar innan han försvann.
- Efter 1530 finns det inte ens en minsta antydan till ngt spår av Elliot, ingen har varken sett Elliot eller hans bil.
__________________
Senast redigerad av UnitedKingdom 2025-10-30 kl. 12:53.
Citera
2025-10-30, 18:36
  #3719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
- Att glömma lyset på i lgh en tidig morron när man åker till jobbet är inte så konstigt.
- Att inte ta med sej plånboken till jobbet är inte heller så konstigt.
- Att tanka bilen med 30 liter är inte heller det så konstigt utan en fullt normal tankning.

Men att lyset var på i lgh samt att plånboken fanns hemma tyder nog på att Elliot aldrig kom hem den tisdagen efter jobbet. Dvs han åker någonstans direkt när han slutar jobbet 1530.

Vad gör Elliot från 1530 till att telefonen börjar röra på sej vid 20-tiden, vem kan han ha träffat och varför isf? Hur var egentligen hans relation till sitt jobb och sina arbetskamrater?

Fakta enligt Polisen:
- Vid 1530 Lämnar Elliot jobbet vilket det finns bildbevis på.
- Vid 20-tiden börjar tel att röra på sej, för att stängas av 2121 i Jävre.
- Bilen tankades med ca 30 liter på lördag 3 dagar innan han försvann.
- Efter 1530 finns det inte ens en minsta antydan till ngt spår av Elliot, ingen har varken sett Elliot eller hans bil.
Om man vill ta sitt liv så kan man ju köra ut på Bottenvikens is och bara köra långt ut tills isen brister.
En inte helt vild gissning.
Citera
2025-10-30, 19:14
  #3720
Medlem
E kan väl ha kommit hem efter jobbet och sedan lämnat hemmet hastigt på kvällen och då glömt lyset på och plånboken? Han borde ju haft kontakt med någon då. Det har väl polisen kunnat ta reda på via samtalslistor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in