2025-11-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraxenLaxen
Kvinnan hade ju fört in en hand innanför hans skjorta är inte det en typ av inbjudan till något mer intimt?

Jag har neurologiska avvikelser och är socialt efter så har ingen aning.
Citera
2025-11-05, 19:43
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Denna prövningen/domen är ju på inget sätt någonting nytt. Åtskilliga mål har prövats i domstolarna kring oönskade kyssar, händer på lår, massage osv. Lagstiftningen kring Sexuellt ofredande (och Ofredande) är relativt tydlig. Dessutom har HD prövat fall på detta temat (läs "Den oönskade beröringen I och II". Så ingenting i denna domen är särskilt "vägledande".

Det borde vara tydligt för alla och envar varför detta fallet lett till åtal (och fällande dom). Det handlar ju om att detta fallet har alla komponenter som behövs. Dvs det finns en målsägande som FAKTISKT anmält och det finns FAKTISK bevisning i form av vittnen och SMS. Som grädde på moset så har också den tilltalade medgett delar av gärningen.

...

Precis. Domen var ju absolut ingen överraskning, det är bara att kolla bakåt i tråden.

Leijnegard hade dessutom alla chanser att stå upp för det han gjort redan i ett tidigt skede, men valde att inte göra det. Det gjorde att det inte klarades upp av SVT/HR och det i sin tur är vad som ledde till anmälan.

Och i Leijnegards egna sms och vittnesförhör fanns redan alldeles tillräckligt för en dom. Att överklaga är bara att fortsätta vara korkad, och det innebär ju trots allt att han också anser sig själv vara oskyldig. Han skulle ha accepterat domen och bett om ursäkt på riktigt så hade hela grejen nu varit utagerad. Och om han gjort det direkt när det hände så hade det antagligen inte blivit nån rättegång ens.
Citera
2025-11-05, 19:44
Bannlyst
Åsa Lindeborg skriver bra i Aftonbladet i dag. Hur mänskliga och i bland korkade grejer man gör i fyllan numera måste avgöras i domstol.

Det dög inte att Micke bad om ursäkt dagen efter.

Två kyssar i fyllan. Offret väntade dessutom i två månader innan hon anmälde.
Citera
2025-11-05, 19:45
Medlem
BraxenLaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskiteski
peter settman pussar charlotte kalla i tv sändning. Varför blev inte han åtalad

En puss är inget farligt man dör inte av det
Citera
2025-11-05, 19:47
Medlem
krackelerars avatar
Vilket trams!
Kvinnan anmäler sannolikt för att blidka sin svartsjuka make och rädda förhållandet .
Hoppas hon blir Paria och
utan jobb resten av sitt liv

Leijnegard är inte min favorit , men detta är en parodi på ett rättssamhälle.
Citera
2025-11-05, 19:48
Medlem
BraxenLaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitarrvalpen
Åsa Lindeborg skriver bra i Aftonbladet i dag. Hur mänskliga och i bland korkade grejer man gör i fyllan numera måste avgöras i domstol.

Det dög inte att Micke bad om ursäkt dagen efter.

Två kyssar i fyllan. Offret väntade dessutom i två månader innan hon anmälde.

Hon var ju gift och kände väl sig tvingad, anmäl eller bli lämnad.
Citera
2025-11-05, 19:52
Bannlyst
Det känner jag inte till, men en liten puss på munnen behöver ju inte betyda någonting, särskilt som det var fest där med folk runt omkring.

Men okej, jag förstår dig. Hon hade en make hemma i Sverige. Det visste jag inte.

Jag fattar vad du menar!

Citat:
Hon var ju gift och kände väl sig tvingad, anmäl eller bli lämnad.
Citera
2025-11-05, 20:08
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Segern består i att de män som eventuellt drar sig undan på grund av detta är inga man vill ha i alla fall, eftersom de uppenbarligen då är berörda.
De som vet att bete sig behöver inte dra sig undan, och kommer inte att göra det heller.

Ungefär där tror jag att jag har sagt allt jag har att säga om detta ämnet, som sagt, livet går vidare.

/M
Alla män drar öronen åt sig, inte bara dom du tror är dåliga.
Du får det att låta enkelt men polariseringen som sker mellan könen är katastrofal.
Citera
2025-11-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Segern består i att de män som eventuellt drar sig undan på grund av detta är inga man vill ha i alla fall, eftersom de uppenbarligen då är berörda.
De som vet att bete sig behöver inte dra sig undan, och kommer inte att göra det heller.

Ungefär där tror jag att jag har sagt allt jag har att säga om detta ämnet, som sagt, livet går vidare.

/M

Så en vanlig reko man som läser av signaler fel och kysser en kvinna på en dejt och det är inte så uppskattat, det ska upp i tingsrätten då enligt dig?
Om du tror att det inte kan hända så lever du i en falsk verklighet.
Man behöver inte vara någon gränslös snuskhummer för att trampa i klaveret. Många kvinnor är ju inte direkt supertydliga om vi säger så.

Det är total idioti att ta upp en sån här skitsak för att en knäppgök hävdat att det kändes värre än att våldtas. Hon behöver terapi inte dra människor till tingsrätten.
Citera
2025-11-05, 20:14
Medlem
Citat:
Kvinnan hade ju fört in en hand innanför hans skjorta är inte det en typ av inbjudan till något mer intimt?

Hade hon? har inte följt tråden slaviskt och orkar inte söka eller läsa FUP.

Men hade han anmält där och då hade folk skrattat och detta hade inte varit i någon tidning.
Citera
2025-11-05, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Så en vanlig reko man som läser av signaler fel och kysser en kvinna på en dejt och det är inte så uppskattat, det ska upp i tingsrätten då enligt dig?
Om du tror att det inte kan hända så lever du i en falsk verklighet.
Man behöver inte vara någon gränslös snuskhummer för att trampa i klaveret. Många kvinnor är ju inte direkt supertydliga om vi säger så.

Det är total idioti att ta upp en sån här skitsak för att en knäppgök hävdat att det kändes värre än att våldtas. Hon behöver terapi inte dra människor till tingsrätten.

Det sade jag aldrig, att det skulle upp i tingsrätten. Jag sade att det är en seger om sådana som gör så drar sig undan så slipper männen problemet, och kvinnorna slipper dessa män, win-win, samt att de som beter sig inte behöver fundera så mycket.
Det där med att vara supertydlig ... skall det verkligen behövas? Det är ju inte precis så att det finns en allmängiltig fusklapp med koder om vad som betyder vad, det måste man ju begripa själv med att ta in situationen som helhet.

/M
Citera
2025-11-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Alla män drar öronen åt sig, inte bara dom du tror är dåliga.
Du får det att låta enkelt men polariseringen som sker mellan könen är katastrofal.

Det är enkelt, och jag menar inte att man behöver vara "dålig" med uppsåt. Spritproblem, dålig social kompetens, ingen impulskontroll, inget konsekvenstänkande. Same same.

/M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in