2025-11-05, 19:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag konstaterade ett juridiskt faktum, att lagar alltid måste tolkas, vilket du inte verkar hålla med om eftersom du käftar. Håller du inte med, eller har du någon psykisk åkomma som gör att du alltid måste svara på ett idiotiskt sätt?

Vilket idiotiskt sätt? du har ju inte citerat något och dina känslor är ju precis lika fördolda för mig som de är för dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Ja deres avdelingskontorer der nede som sprer nyheter rundt i verden er jo det mest objektive man kan tenke seg

Reuters: ( til info var hele deres kontor der nede prydet med Hamas- effekter og symboler)
Timour Azhari: Propanderer det rene Israelhat på sociale medier
Suhab Jadallah Salem: Fick journalistisk pris av Hamas
Doaa Rouqa: Firade 07. okt i sciale medier
Ibraheem Abu Mustafa: Mottog æresutmerkelse fra Hamas
Hamuda Hassan: Spredte gledesbudskap online med bilder fra 07. oktober
Yasser Quidih: Var med Hamas 07.oktober, varslet ingen, og mottok ærespris fra Hamas.

AP ( Associated press)
Adel Hanna: Lærer i Hamas sine mediekurs
Fatima Shbair: Deltager på samme
Khalil Hamra: Deltager på Hamas`propagandaseanse
Hatem Moussa: Deltager på Hamas-kurs og evenement
Mohammad Zanaty: Ga stød til Hezbollah på sociale medier
Hatem Ali: Var med som Hamasfotograf hele vegen 07. oktober
Ali Mamoud: Var med Hamas 07. oktober hele vegen i lang tid innen slakten, men varslet ikke civilbefolkningen

Du har spammat varenda tråd med detta. Men du tystnar varje gång jag ber dig skicka källor. Så skicka källor tack!
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Alla länkar jag delade så står de ju att hon blev gripen för de jag skrev i första alltså hon är misstänkt och gripen för dessa brott "bedrägeri, tjänstefel/brott mot tjänsteplikten, obstruktion av rättsprocessen, otillåten utlämning av information"

Det står inte någonstans i artikeln. Det framgår av de israeliska artiklarna att hon blev arresterad för att hon ljög till domaren.
Citera
2025-11-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Varför bara ta upp det som Israel gör när Israels fiender är tio ggr värre. Vad är avsikten. Jag misstänker att det är den typiska oärligheten som är typisk för vänstern.

Svenska vänstern hyllar hamas tortyr och våldtäkter och att de mördar barn.

Du är i fel tråd Ingvar. Starta du en om hur Iran behandlar sina interner. Lycka till!
Citera
2025-11-05, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Intressant att du väljer ett fall där personen som blir beskjuten har ett vapen!!!

plast , leksaks, inte en sten eller kniv. som "de palestinska baaaaaaarnen...."

Citat:
Du ser alltså inte skillnaden mellan att en person som håller ett vapen mot poliserna, jämfört med att 2 soldater håller i en fånge och samtidigt slår honom.

du menar att de borde skjutit honom i ryggen tills han dog?

Citat:
Så du menar alltså att om någon håller i dig och 4 andra slår sönder dig så är de samma situation som att du tar fram ett pistolliknande föremål emot någon som gör att du sen blir skjuten för att de trodde du hade ett vapen.

so om de tror att terroristen har ett vapen så är du helt okej med att de spöar på han?

Citat:
Detta är perfekt exempel på att du har ett argumentationsfel.. För du tror de är logiskt försvar men de är inte de det..
VIlket argumentationsfel?

Nödvärnsrätten gäller ju, även om du upplever dig hotade, fast du inte är det egentligen. (tex om en downis med en leksak vänder sig bort från dig...)
Citera
2025-11-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Vilket idiotiskt sätt? du har ju inte citerat något och dina känslor är ju precis lika fördolda för mig som de är för dig

Det är idiotiskt att ifrågasätta ett juridiskt konstaterat faktum.
Citera
2025-11-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
TS avsikter med att bara ta upp Israels övergrepp är väldigt tydlig. Därför bör man ta upp det Israels fiender gör för att man ska få en rättvis bild.

Att bara kritisera Israel kan fungera som propaganda för de verkliga skurkarna i detta krig.Vi bör kritisera de värsta först men det vill inte du.

Starta egen tråd om Irans övergrepp på deras fångar om du tycker de är så viktigt..

Du vet att är man fånge på ett fängelse så går de inte hävda krig inne på fängelset..
Samtidigt varför är du inte i Israel så mycket som du försvarar deras agerande, kan du inte be om att få komma in på fängelset och säga jag vill få palestinskt behandling i fängelset för den är ju inge farlig eller våldsam...

Så då är ju frågan vad är en rättvis bild att folk som du ska få sitta och sprida sina åsikter om att alla andra är mycket värre än Israel utan några som helst bevis??

Du kan väl själv kolla upp skillnaden mellan dessa vad jag hittat så är de att i Iran så är de en del saker som inte ger bra förutsättningar hos fångarna
Medans de finns massvis med rapporter och grejer att de sker misshandel och tortyr i Israeliska fängelser...

Kan ge dig en kort sammanfattning:

I Iran finns starka bevis för att fångars grundläggande vård och rättigheter regelmässigt försummas — särskilt politiska fångar, fångar med sjukdomar etc.

I Israel finns stark dokumentation för att palestinska fångar utsätts för systematisk och institutionell misshandel, tortyr, och rättigheter åsidosätts — särskilt i kontexten av ockupation/krig.

Så fortfarande så sitter du och ljuger och sprider israelisk propaganda och är oärlig som säger att Israel inte så dåliga utan de andra är värre...
Citera
2025-11-05, 19:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är idiotiskt att ifrågasätta ett juridiskt konstaterat faktum.

Så då har du en dom med andra ord ?
Citera
2025-11-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det står inte någonstans i artikeln. Det framgår av de israeliska artiklarna att hon blev arresterad för att hon ljög till domaren.

Du svarar mig ändå lyckas du inte citera eller hitta någonting som påpekar dina bevis..

De som du säger hittar jag ingenstans så ta fram bevisen eller kan du inte länka och skriva detta nä men du argumenterar ju fortfarande lika värdelöst som förut..

Har du förresten hittat källan att de dödas judar varje år bara för att de är judar?? Jag väntar fortfarande på denna källa..

Kan du någon gång ta fram citat eller källor för du ser ju bara korkad ut när jag lämnat MASSA källor och länkar som påvisar de jag skriver..

https://www.calcalist.co.il/local_news/article/rkxji3bjzg

Citat:
går in på förlängd häktning och de specifika misstankarna: bedrägeri, tjänstefel, obstruktion av rättsprocess m.m.
Översättning

Så kom nu med dina källor eller så kan du bara erkänna att ljuger och sprider felaktigheter
Citera
2025-11-05, 19:54
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Så då har du en dom med andra ord ?
att netanyahu själv går ut och fördömer det inträffade lär väl räcka ganska gott, fattar inte varför det är så viktigt för dig att förneka det, är inte du flashbackrasist som hatar hela regionen utan att göra så hemskt stor skillnad på folkslag?
Citera
2025-11-05, 19:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
att netanyahu själv går ut och fördömer det inträffade lär väl räcka ganska gott, fattar inte varför det är så viktigt för dig att förneka det, är inte du flashbackrasist som hatar hela regionen utan att göra så hemskt stor skillnad på folkslag?

Fördömmer vad?
Citera
2025-11-05, 19:56
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Fördömmer vad?
https://youtube.com/shorts/nFhDo6rjXRc?si=Q5waNBTVN4gCTauH

att delar av idf begick gruppvåldtäkt mot krigsfångar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera