2025-11-06, 12:53
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Nej! Men Greta anser att hon blev torterad. Isrelena råkade nudda henne.

Hon påstår också att israelerna skrev "whore" på hennes väska med hennes handstil.
Citera
2025-11-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
tycker det var en bra jmf, dådligheten mellan israelisk fångenskap och israelisk fångenskap ligger på runt 1000x.

100`000 döde av judar, kontral 11`000`000 av muslimer sedan 1948 (i bägge fallen då)

blir ju... ja mellan 100x-1000x gånger mer dödlighet i de olika kulturerna.

imponerande. så muslimerna är som mellanösterna motsvarighet till kristna i europa, och judarna är mellanösterns motsvarighet till sverige. i synnerhet när du räknar med de ca 150-250 som svenska combatanter dödat i olika utlandsmissioner. serbien, afghanistan , congo osv.

Ja , jag gillar din jämförelse. (även om jag börjar tröttna lite på ditt ständiga argumenterande kring judars moraliska, magiska och rent av gudomliga förmåga, de är bara människor som (nåja) du och jag.)

Ja, det är så trump kom fram till att ca 80% av de döda i gaza är hamas, eller deras personliga mänskliga skölder (dvs familjemdelammar och stödpersonal).

Visst, men det är nog svårt att säkerställa fångars (om det låg i deras intresse) välbefinnande när det regnar bomber natt som dag över dom.

Det intressanta är väl att titta på vad som hände efter att Israel äntrade scenen i MÖ. Att antal konflikter ökade, medans dom t.ex i Europa minskade under samma period. Vi kan kan ta fram siffror för detta om du vill, men tror det räcker med allmänkunskap för att förstå att konflikterna ökade iom Israels bildande.

Trump lutar sig knappat mot några forskarrapporter, han går på feeling och den kan variera från dag till dag. Skulle Netanyahu säga att Trump har grisögon skulle siffran helt plötsligt bli 100 000 döda.
Citera
2025-11-06, 13:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Visst, men det är nog svårt att säkerställa fångars (om det låg i deras intresse) välbefinnande när det regnar bomber natt som dag över dom.

då kan du tänka dig hur det är att hålla ett gäng palestiner från olika klanera från att slakta och tortera varandra i israeliska fängelser...

Citat:
Det intressanta är väl att titta på vad som hände efter att Israel äntrade scenen i MÖ. Att antal konflikter ökade, medans dom t.ex i Europa minskade under samma period. Vi kan kan ta fram siffror för detta om du vill, men tror det räcker med allmänkunskap för att förstå att konflikterna ökade iom Israels bildande.

ja vi räknade ju primärt från 1948, när arabernas utrotningskrig mot israel började. innan dess togs inte särdeles många judar tillfånga, eller vice värsa.

Vad menar du med "konflikten ökade"?, att muslimer slaktar muslimer är ju ett tämligen konstat tillvaro, med eller utan att de slaktar andra.

antalet år fria från "muslimska krig och konflikter" sedan år 700 är exakt 0...

Citat:
Trump lutar sig knappat mot några forskarrapporter, han går på feeling och den kan variera från dag till dag. Skulle Netanyahu säga att Trump har grisögon skulle siffran helt plötsligt bli 100 000 döda.
Ska vi inte lita på hamas raporterade siffror baserat på dess riktighet historiskt? maj 14 2018 är ju med i de jämförelserna. då 60-62 "palestiner dog" där hamas och Pj claimade 53 som sina egna.... (dvs 85%)

det är ju i linje med hamas information tidigare i kriget, såväl som trump och de forskarpaorter du hänvisar till (om än att de inte tog med vilka som är hamas/pj/kombatanter... becuse reasons...)
Citera
2025-11-06, 13:42
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Vad är risken att en Hamas raket dumpit ner i ett Israeliskt fängelse senaste tiden, och träffat en palestinskt fånge? Typ 4 Israeler har dött av Hamas raketer senaste året. Under samma tid har Israeliska bomber dödat ca 15 000.

Att Israel bombat Gaza till en grushög kan du själv se på google maps. Att det dött ca 60 000 människor är en uppskattning som flera forskargrupper kommit fram till. Dom säger t.o.m att det troligen är i underkant.
Du burde lese deg opp lite på hur det går til i fengsler, der de som lever av vald er internert.
Les lite om hur maktstrukturer bland fangene oppstår, og hur stor del av mord og mishandel som utføres av fangene selv...vs. vokterne.
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2025-11-06 kl. 14:02.
Citera
2025-11-06, 13:44
Medlem
Johnny.99s avatar
Finns det video? Eller är det samma tortyr Greta utsattes för? 😁
Citera
2025-11-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
då kan du tänka dig hur det är att hålla ett gäng palestiner från olika klanera från att slakta och tortera varandra i israeliska fängelser...

ja vi räknade ju primärt från 1948, när arabernas utrotningskrig mot israel började. innan dess togs inte särdeles många judar tillfånga, eller vice värsa.

Vad menar du med "konflikten ökade"?, att muslimer slaktar muslimer är ju ett tämligen konstat tillvaro, med eller utan att de slaktar andra.

antalet år fria från "muslimska krig och konflikter" sedan år 700 är exakt 0...

Ska vi inte lita på hamas raporterade siffror baserat på dess riktighet historiskt? maj 14 2018 är ju med i de jämförelserna. då 60-62 "palestiner dog" där hamas och Pj claimade 53 som sina egna.... (dvs 85%)

det är ju i linje med hamas information tidigare i kriget, såväl som trump och de forskarpaorter du hänvisar till (om än att de inte tog med vilka som är hamas/pj/kombatanter... becuse reasons...)

Jag menar att bildandet av staten Israel sammanfaller med en tydlig upptrappning av konflikter i Mellanöstern, särskilt mellan Israel och dess arabiska grannar, samt mellan Israel och palestinierna. Samtidigt ser man att Europa efter andra världskriget i stort gick mot fredligare förhållanden, med minskade militära konflikter.

Notera nu att jag inte ensidigt skyller detta på Israel, utan det det blev en konsekvens av att Israel bildades.

Du kommer göra dig en otjänst om du vill jämföra muslimska och kristna krig/offer med varandra. Kristna länder slår muslimska länder med hästlängder i antal skapade konflikter och offer.

Jag har redan presenterat Hamas siffror över tidigare konflikter, där det visat sig stämma med en felmarginal på 5-10%. Och med tanke på att Gazas hälsomyndighet rapporterar funna och identifierade, så är siffran troligen högre än den som presenteras.
Citera
2025-11-06, 14:20
Avstängd
Citat:
Jag menar att bildandet av staten Israel sammanfaller med en tydlig upptrappning av konflikter i Mellanöstern, särskilt mellan Israel och dess arabiska grannar, samt mellan Israel och palestinierna. Samtidigt ser man att Europa efter andra världskriget i stort gick mot fredligare förhållanden, med minskade militära konflikter.
Ah, du tänker, inget israel innan 1948, inga konflikter mellan israeler och araber innan 1948...

jo. det är ju lika klart som inga muslimska konflikter i MÖ (eller europa...) innan Ca år 700ekr.

men du ser det logiska hålet i det argumentet och varför jag undrade vad du menade?

Citat:
Notera nu att jag inte ensidigt skyller detta på Israel, utan det det blev en konsekvens av att Israel bildades.

Absolut, det var ju löftet araberna och arabförbundets ledare gav någon månad innan de tackade nej till FNs delningsplan.

Citat:
a war of extermination and momentous massacre which will be spoken of like the Mongolian massacre and the Crusades.
-Abdul Rahman Hassan Azzam, the secretary-general of the Arab League from 1945 to 1952,

vad jag inte är riktigt med på är varför du tolkar det som "mer konflikter", nog för att arbaförbundets pogående utrotningskrig motjudarna/israel är inne på sitt 78 år, det är itne så att muslimerna levde i fred innan och samförstånd de föregående 1300åren. eller för den delen efter 1948 (du vet ca 11`000`000 muslimer dödade av muslimer...) ?

Citat:
Du kommer göra dig en otjänst om du vill jämföra muslimska och kristna krig/offer med varandra. Kristna länder slår muslimska länder med hästlängder i antal skapade konflikter och offer.

Det är väll din jämförelse? förmodligen för att framställa judarna som oändligt mycket bättre och heliga , fredliga och moraliska typ "super-judar" än deras kristna och muslimska bröder och systrar?.... (de har oxo haft sin beskärda del av krig och konflikter, så det är en rejäl överdrift du ger dig in på )

Citat:
Jag har redan presenterat Hamas siffror över tidigare konflikter, där det visat sig stämma med en felmarginal på 5-10%. Och med tanke på att Gazas hälsomyndighet rapporterar funna och identifierade, så är siffran troligen högre än den som presenteras.

Jaja, om du är övertygad om att hamas rapporterade döda a ca 65000 är ca 55000 hamas och deras personliga mänskliga sköldar och supportenheter. så visst.

jag kan inte motbevisa dig och trump och hamas gällande det, det är korrekt baserat på historisk data. så det kan absolut stämma.
Citera
2025-11-06, 14:37
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:

Hamas sine siffere og Gazas helsemyndighet sine sifre er to helt ulike saker.
Helsemyndighetens siffere er enbart en andel av MOH( hamas sine). Enbart 15% av barnen i perioden 07.okt-06.mai.

Var i en perioden som gick fram til 06. mai 2024 at skilnaden var størst.
Da rapporterte Helsemyndigheten om 3500 avlidne, der Hamas selv la til kvinner, men fremst barn, så at de rapporterte
21000 avlidne som følge av krigshandlingene i stedet.

Den 06. mai 2024, kunne deres psy-op avsluttes da verdensoponionen var cementert.
Den 8.mai justerte de det enorme spriket med helsemyndighetens siffere lite, og halverade antal kvinner og barn.
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2025-11-06 kl. 15:21.
Citera
2025-11-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hon påstår också att israelerna skrev "whore" på hennes väska med hennes handstil.

Inte oväntat. Hon kan delta i rasistiska demonstrationer utan att förstå att de är rasistiska.

Hela hennes familj har "symtom" Jag har märkt att få försvarar henne nu. Det har blivit för uppenbart att hon är en extremist.
Citera
2025-11-06, 14:47
Moderator
Ancistruss avatar
Många inlägg raderade.

Vänligen fokusera på trådens topic inte på vad ni tycker om varandra tack!

/Mod
Citera
2025-11-06, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Ja, jag ser inte att späds på med lögner!
Israel har begått sjuka övergrepp och kommer undan med det.
Vi blundar inte får de hemska brott Hamas har begått, men vem är det som späder på med lögner egentligen?
Joe Biden gick och sa att det fanns 40 barn som hade fått sina huvuden avskruna av Hamas. Barn hade grillats i ugnar!
Vart är bevisen för dessa brott? Det visade sig vara skitsnack!
Man dödade ambulans personal och ljög om det i efterhand, när videoinspelning från en utav de döda grävdes upp.
Och nu ser vi hur Netanyahu jagar de som läckte ut våldtäktsvideon.

Nu späder du på med nya lögner och propaganda!! Det Israel gör är bagateller jämfört med det din sida gör.

Det otäcka här är den lögnaktiga och falska propaganda som Israels fiender sprider. Man ser tydligt att det är muslimer som sprider denna propaganda.

Den som startat denna tråd lägger hela skulden på Israel. Det är ohederligt.

Det är också tydligt att många här hetsar till hat mot judar och vill ha krig.

Har du helt missat att Hamas hyllar sina våldtäktsmän och Hamas hyllar även de terrorister som mördar oskyldiga barn.
Citera
2025-11-06, 15:56
Medlem
Om man gör en statistisk analys av de bevis och indicier som finns avseende sannolikheten av att det existerar militär infrastruktur under civila mål i Gaza så blir utfallet P(A) ≈ 95–99% (very likely).

Det värdet är så högt att det kan anses vara fastlagt. Alltså fakta.

Har IDF handlat i övrigt enligt Genévekonventionen? Så förfaller det vara med några undantag.

Kan detsamma sägas om Hamas? Här är det lika uppenbart att man inte följer de så kallade krigets lagar.

Den moraliskt överlägsna parten i denna konflikten är Israel.

Jag sympatiserar med Palestinas kall men inte med Hamas. Jag ser också att det mesta av Israels agerande (inte allt) följer krigets lagar.

Let the rage begin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in