Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag menar att bildandet av staten Israel sammanfaller med en tydlig upptrappning av konflikter i Mellanöstern, särskilt mellan Israel och dess arabiska grannar, samt mellan Israel och palestinierna. Samtidigt ser man att Europa efter andra världskriget i stort gick mot fredligare förhållanden, med minskade militära konflikter.
Ah, du tänker, inget israel innan 1948, inga konflikter mellan israeler och araber innan 1948...
jo. det är ju lika klart som inga muslimska konflikter i MÖ (eller europa...) innan Ca år 700ekr.
men du ser det logiska hålet i det argumentet och varför jag undrade vad du menade?
Citat:
Notera nu att jag inte ensidigt skyller detta på Israel, utan det det blev en konsekvens av att Israel bildades.
Absolut, det var ju löftet araberna och arabförbundets ledare gav någon månad innan de tackade nej till FNs delningsplan.
Citat:
a war of extermination and momentous massacre which will be spoken of like the Mongolian massacre and the Crusades.
-Abdul Rahman Hassan Azzam, the secretary-general of the Arab League from 1945 to 1952,
vad jag inte är riktigt med på är varför du tolkar det som "mer konflikter", nog för att arbaförbundets pogående utrotningskrig motjudarna/israel är inne på sitt 78 år, det är itne så att muslimerna levde i fred innan och samförstånd de föregående 1300åren. eller för den delen efter 1948 (du vet ca 11`000`000 muslimer dödade av muslimer...) ?
Citat:
Du kommer göra dig en otjänst om du vill jämföra muslimska och kristna krig/offer med varandra. Kristna länder slår muslimska länder med hästlängder i antal skapade konflikter och offer.
Det är väll din jämförelse? förmodligen för att framställa judarna som oändligt mycket bättre och heliga , fredliga och moraliska typ "super-judar" än deras kristna och muslimska bröder och systrar?.... (de har oxo haft sin beskärda del av krig och konflikter, så det är en rejäl överdrift du ger dig in på )
Citat:
Jag har redan presenterat Hamas siffror över tidigare konflikter, där det visat sig stämma med en felmarginal på 5-10%. Och med tanke på att Gazas hälsomyndighet rapporterar funna och identifierade, så är siffran troligen högre än den som presenteras.
Jaja, om du är övertygad om att hamas rapporterade döda a ca 65000 är ca 55000 hamas och deras personliga mänskliga sköldar och supportenheter. så visst.
jag kan inte motbevisa dig och trump och hamas gällande det, det är korrekt baserat på historisk data. så det kan absolut stämma.