2025-11-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Jag ser att två av Flashbacks värsta troll spekulerar men de är knappast snillen.

Denna tråd tar upp sådant som Israels fiender gör konsekvent utan att bli kritiserade.

Varför försvarar ni Hamas och Irans övergrepp. Varför kritiserar ni bara Israel.

Varför försvarar du alltid Israel skulle du tycka de är rätt om kriminalvårdare i Sverige agerade på samma sätt i fängelse att två håller medan 3 slår skiten ur någon eller att de gör grova övergrepp??

Vart har Hamas fängelser och misshandlar de israeliska fångarna??

Varför spelar du som att Israel bara är ett offer samtidigt som de hela tiden kommer ut mer och mer uppgifter och videos av deras övergrepp som palestinier har vittnat om, eller menar du att vittnesmålen och videon är propaganda och lögner??

Varför försvarar du i så fall konsekvent Hamas och Irans fiende Israel??

Samtidigt varför byter du ämnet hela tiden i alla trådar??

Vad tycker du om att man är hårdare mot en visselblåsare än soldater som grupp misshandlar fångar som de samtidigt "hävdar vara självförsvae
Citera
2025-11-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Al Jazeera är Muslimska Brödraskapet. Du kan lika gärna posta Daesh news.

Du kan ju lika länka till ditt påstående eller menar du att

https://www.reuters.com/world/middle-east/israel-extends-arrest-militarys-former-top-legal-officer-source-says-2025-11-05

https://www.theguardian.com/world/2025/nov/03/israels-top-military-lawyer-arrested-after-she-admitted-leaking-video-of-soldiers-abuse

https://apnews.com/article/military-prosecutor-resignation-leak-sde-teiman-abuse-tomer-304deb724067c3644a02dcc0590e703a

https://www.calcalist.co.il/local_news/article/rkxji3bjzg

https://www.israelhayom.com/2025/11/03/military-advocate-general-yifat-tomer-yerushalmi-video-leak-obstruction

Hur många länkar vill du ha innan du inser att du sitter och ljuger medan jag tar fram fakta alla dessa länkar säger samma sak och de är även israelisk media som tar upp de...
Citera
2025-11-05, 18:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Du kan ju lika länka till ditt påstående eller menar du att

https://www.reuters.com/world/middle-east/israel-extends-arrest-militarys-former-top-legal-officer-source-says-2025-11-05

Läste du ens artikeln? Det står inte att hon blev arresterad för att hon läckte en video.

Citat:
Tomer-Yerushalmi, who said she was quitting because she had approved the video's leak in August 2024, was briefly reported missing on Sunday, but was later found and taken into custody.

Hon blev arresterad för att hon ljög för domaren, inte för att hon läckte videon. Samtliga soldater blev arresterade innan videon läcktes. Vad är det jag ljuger om? Det verkar mer som att det är du som ljuger.
Citera
2025-11-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
beror på vad du jmf med, dödligheten i israelisk fångenskap är på ungefär samma nivå som i amerikanska fängelser, så "sämre än svenska fängelser", bättre än serbiska och ryska fängelser.

tror de ligger runt "snittet för fångar" globalt.

vet du vad dödligheten är i"palestinska fångenskap(sic)" är, hur mycket högre / lägre tror du att den är?

uppanbarligen är det inte systematiskt. men självklart förekommer det ,nämn ett fängelse på jorden där det inte gör det?

Vem har pratat om dödlighet i fängelse ämnet handlar om hur israeliska soldater misshandlar och våldför sig på fångar i deras fängelser..

Så du menar inte att de kan räknas som systematiskt om man sedan 1970-2025 misshandlar och våldför sig på fångarna..

Varför ska vi alltid prata om alla andra ställen är de för att du på nåt sätt vill rättfärdiga att de är okej att misshandla fångar??

Att misshandla fångar oavsett land är så totalt fel om de inte är sista utväg. Men att som IOF soldaterna säga att man hävdar självförsvar när man är 5 soldater mot 1 person där personen redan är fasthållen av flera för att sen få flera att fortsätta slå visar väl att de inte är självförsvar..

Skulle du anse att de är självförsvar om 5 kommer mot dig där 2/3 håller i dig medan de andra slår sönder dig skulle du tycka de kändes rätt om domstolen säger de hävdade självförsvar därför blir de ingen dom..
Citera
2025-11-05, 18:56
Medlem
Citat:
nu låter du precis som en av namblas medlemmar, är du det?

Jag konstaterade bara ett juridiskt faktum. Av dina inlägg att döma kan inte du acceptera detta faktum, utan det är DINA tolkningar som gäller. Annars är man efterbliven eller antisemit.
Citera
2025-11-05, 19:00
Medlem
Citat:

Vad tycker du om att man är hårdare mot en visselblåsare än soldater som grupp misshandlar fångar som de samtidigt "hävdar vara självförsvae

Det du skrev nu är en typisk halmgubbe. Allt du skriver är felaktiga tolkningar av det jag skriver.

Jag har inte försvarat att de ingriper mot visselblåsare.

Det jag försöker påpeka är att sådana "visselblåsare" inte skulle överleva om de försöket avslöja vad som händer i Iran eller det som Hamas gör.

Samma skillnad gäller misshandel av fångar som Hamas och Iran gör konsekvent.

Tänk om israelerna skulle börja använda samma metoder som deras fiender. Ni bör kanske vara glada för att de inte gör det.

Du bör kritisera de värsta skurkarna innan du kritiserar Israel men du försvarar terroristerna istället.
Citera
2025-11-05, 19:00
Avstängd
Citat:
Vem har pratat om dödlighet i fängelse ämnet handlar om hur israeliska soldater misshandlar och våldför sig på fångar i deras fängelser..

dödar bruakr vara det man mäter efter, våld sker i alla fängelser. (i just israeliska fängelser är ju ett stort problem palestiner som torterar varandra... men även det förkommer ju i andra fängelser jorden runt...)

Citat:
Så du menar inte att de kan räknas som systematiskt om man sedan 1970-2025 misshandlar och våldför sig på fångarna..
på samma sätt som i alla fängelser på jordklotet antar jag.

Citat:
Varför ska vi alltid prata om alla andra ställen är de för att du på nåt sätt vill rättfärdiga att de är okej att misshandla fångar??

Vart har jag rättfärdigat det, fängelser är inte trevliga platser med trevliga människor. det är som det absolut värsta du kan tänka dig i sammhället, fast koncentrerat till bara det.

Citat:
Att misshandla fångar oavsett land är så totalt fel om de inte är sista utväg. Men att som IOF soldaterna säga att man hävdar självförsvar när man är 5 soldater mot 1 person där personen redan är fasthållen av flera för att sen få flera att fortsätta slå visar väl att de inte är självförsvar..

Det gick bra att skjuta eric torell i ryggen (25 skott tillochmed), så på något plan förstår du väll att lite spö för någon som beter sig hotfullt är helt ok enligt nödvärnsrätt?

Citat:
Skulle du anse att de är självförsvar om 5 kommer mot dig där 2/3 håller i dig medan de andra slår sönder dig skulle du tycka de kändes rätt om domstolen säger de hävdade självförsvar därför blir de ingen dom..

Om domstolen i likt erik torell fallet konstaterade att nödvärnsrätten var såväl rimlig i sitt utförande och påkallad. så ja. då ska de frias.
Citera
2025-11-05, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag konstaterade bara ett juridiskt faktum. Av dina inlägg att döma kan inte du acceptera detta faktum, utan det är DINA tolkningar som gäller. Annars är man efterbliven eller antisemit.

vilken "tolkning" tänker du på, den där jag föreslog att man ska napalm och klusterminera missilskutningsplatser i gaza varje gång de sköt sedan 2007?
Citera
2025-11-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Du kommer enbart med halmgubbar och påståenden om vad jag tycker som du bara hittar på. Det är oärligt.

Om du vill kritisera Israel bör du se det i ett rimligt perspektiv.

Den här trådskaparen kritiserar bara Israel och det ger en helt felaktig bild.

varför är du inne och läser alla dessa trådar om de bara är felaktiga bilder eller menar du att videon som läcktes inte ger en rättvis bild av de som hände??

https://www.youtube.com/watch?v=qmjGdzyj5BA

Så du menar att detta är bara saker som hittas på??

Den som är oärlig är du som ALDRIG kan komma med något annat än skrika och leka att de är synd om Israel..

Så vad är de som ger en felaktig bild av att soldater torterar och våldtar palestinska fångar när de finns hur många vittnesmål som helst från fångar och dessutom där man läcker en video om exakt de som sägs hända i fängelser..

https://www.ohchr.org/en/press-releases

https://www.btselem.org/publications/202408_welcome_to_hell

Eller menar du att dessa vittnesmål och historier är lögner..

Hur klarar du ens att lita på de som sägs mot Hamas och Iran när du är så anti all annan information....
Hur kan du ens sitta här och lita på någon information ens om allt bara är felaktigheter, propaganda och lögner..
Då borde ju med din egen logik allt du säger vara lika felaktigt för du kommer ju aldrig med någon källa eller bevis..
Citera
2025-11-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Läste du ens artikeln? Det står inte att hon blev arresterad för att hon läckte en video.

Hon blev arresterad för att hon ljög för domaren, inte för att hon läckte videon. Samtliga soldater blev arresterade innan videon läcktes. Vad är det jag ljuger om? Det verkar mer som att det är du som ljuger.

Alla länkar jag delade så står de ju att hon blev gripen för de jag skrev i första alltså hon är misstänkt och gripen för dessa brott "bedrägeri, tjänstefel/brott mot tjänsteplikten, obstruktion av rättsprocessen, otillåten utlämning av information"

fram med bevis att hon blev arresterad för att ljugit för domare... Så du ljuger för jag har sökt överallt att hon blev gripen för att ljugit för domaren, men de står bara att efter gripandet så tror polisen att hon kan ha ljugit..

Så fram med länk för ditt påstående eller så sysslar du som vanligt med lögner..
Citera
2025-11-05, 19:09
Medlem
2 bögreligioner som idkar tidelag med varandra, same story sen 2.000 år tillbaka då mohammed lät ett gäng män lägra han.

Övriga världen är mest chockad över att det var en vuxen och inget barn..
Citera
2025-11-05, 19:10
Medlem
Citat:
vilken "tolkning" tänker du på, den där jag föreslog att man ska napalm och klusterminera missilskutningsplatser i gaza varje gång de sköt sedan 2007?

Jag konstaterade ett juridiskt faktum, att lagar alltid måste tolkas, vilket du inte verkar hålla med om eftersom du käftar. Håller du inte med, eller har du någon psykisk åkomma som gör att du alltid måste svara på ett idiotiskt sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in