2025-11-05, 00:54
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Av två onda ting så är väl kameror att föredra!
Man vi hade aldrig behövt kameror om vi inte importerat en massa kriminella invandrare!

Men det blir en vinst lite längre fram var det någon som sa.
Ja 1988 va Christer Pettersson kriminell
Idag va han på sin höjd lite busig om man jämför med det skit som kommit hit.
Det va en invandrad kille som sa åt mig att Sverige har ingen aning om vad för skit dom släpper in vänta bara. O det va vid första vågen runt 2015
Jävlar vad rätt han hade.
Nej hela jävla systemet är helt åt helvete om du frågar mig.
EU skulle vi skippat bättre med nordisk allians
Migrationsverket kan vi lägga ner vi behöver inte ta in en kotte dom närmaste 500 åren
Sen för att hålla sakfrågan upp med kameror likt England, har du rent mjöl har du inget o oroa dig för..... men fan va dom kan följa folk från ena sidan stan till andra bara genom kameror
Citera
2025-11-05, 01:42
Medlem
Citat:
Och Maggan!

Ulven Ulf och maggoten Maggan.
Citera
2025-11-05, 02:31
Medlem
Vad händer när en Tesla filmar skyddsobjet då?
Citera
2025-11-05, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Din teori delas av 99.9% av pöbeln. Det finns ingen opinion för massövervakning. Men det är inte så polisstater skapas.
Lägg ner svamlandet!
Citera
2025-11-05, 07:12
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Lägg ner svamlandet!
Det är givetvis du som svamlar. Inget verkar vara populärare på FB än att skydda sin lilla "integritet" och slippa den lilla risken att bli sedd på kamera av någon anonym person som inte vet vem du är och inte bryr sig. Patetiskt.
Citera
2025-11-05, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orco2
Ja 1988 va Christer Pettersson kriminell
Idag va han på sin höjd lite busig om man jämför med det skit som kommit hit.
Det va en invandrad kille som sa åt mig att Sverige har ingen aning om vad för skit dom släpper in vänta bara. O det va vid första vågen runt 2015
Jävlar vad rätt han hade.
Nej hela jävla systemet är helt åt helvete om du frågar mig.
EU skulle vi skippat bättre med nordisk allians
Migrationsverket kan vi lägga ner vi behöver inte ta in en kotte dom närmaste 500 åren
Sen för att hålla sakfrågan upp med kameror likt England, har du rent mjöl har du inget o oroa dig för..... men fan va dom kan följa folk från ena sidan stan till andra bara genom kameror

Sant i allt du skriver,
Sen är frågan om det med kameror är något som är mycket större än vad folk tror!
I förlängningen så ligger där underförstått något annat eventuellt!

Och den här bisarra samhällsutvecklingen hade man kunnat undvika om man velat genom att titta på andra länder i Europa och ta lärdom av dessa!
Dom har varit långt före oss med massinvation av dysfunktionella avarter!
Anledning har snart varit det mesta man kan komma på, allt i från flyktingar, anhöriga, arbete, illegala, och att vi behöver invandrare för att rädda välfärden osv! Och till vilken nytta!!
Katastrofala konsekvenser som politiker fullständigt skiter i.
Och efterblivna naiva blåögda svenskar som bara hejar på och vill ha mer av samma skit.
Citera
2025-11-05, 08:20
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ja det underlättar för polisen att utreder brott efter dom inträffat! Så dags då, hjälper föga den som blivit mördad.
Själv är jag av den inställningen att det varit mycket bättre att man aldrig bedrivit en så destruktiv invandringspolitik från början som har försatt Sverige i denna situation vi har nu!

Och den strategien är inte någon ny strategi!
Allt som går under kategorin dåliga beslut är fullt medvetna beslut om kommande konsekvenser!
Håller med. Det var inte bra att inte ta hand om de som kom på ett bra sätt och satt upp krav direkt om att de ska lära sig svenska och hur samhället fungerar samt de krav vi har på befolkningen. Nu sitter vi i en besvärlig situation och därför tycker jag att vi bör ta till teknik för att återfå lugn på gatorna och spärra in kriminella.
Därför anser jag att om det finns övervakningskameror som går att använda så ska polisen kunna få tillgång till det som filmats. Dock ska sådan information i aktuella fallet aldrig skickas till någon utomstående typ Tesla.
Citera
2025-11-05, 11:46
Medlem
Citat:
Det är givetvis du som svamlar. Inget verkar vara populärare på FB än att skydda sin lilla "integritet" och slippa den lilla risken att bli sedd på kamera av någon anonym person som inte vet vem du är och inte bryr sig. Patetiskt.
Nej. Det är du som är så patetisk och hjärndöd att du ger bort den lilla frihet du har kvar, för lite inbillad och påstådd trygghet.

Googla ”ändamålsglidning” så kanske du vaknar upp ur dumheterna.
Citera
2025-11-05, 14:29
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Nej. Det är du som är så patetisk och hjärndöd att du ger bort den lilla frihet du har kvar, för lite inbillad och påstådd trygghet.

Googla ”ändamålsglidning” så kanske du vaknar upp ur dumheterna.

Men om jag slipper en massa "arabiska ögonblick" i min vardag och om jag slipper få saker stulna eller inte ens behöver tänka på att låsa bilen eller mitt hem, och slipper se klotter och skräp överallt då upplever jag det som frihet. Nån liten kamera i nåt hörn upplever jag inte som ett frihetsberövande. Tänk om 1984 inte inträffar bara pga mass övervakning?
Citera
2025-11-05, 14:47
Medlem
Citat:
Men om jag slipper en massa "arabiska ögonblick" i min vardag och om jag slipper få saker stulna eller inte ens behöver tänka på att låsa bilen eller mitt hem, och slipper se klotter och skräp överallt då upplever jag det som frihet. Nån liten kamera i nåt hörn upplever jag inte som ett frihetsberövande. Tänk om 1984 inte inträffar bara pga mass övervakning?
Men du kommer inte att slippa något av det. Du slapp det inte 2008 med FRA-lagen. Du slapp det inte med Ipred-lagen. Du slapp inte det med alla andra massövervakningslagar som kommit efter det och du kommer inte att slippa det med chat control heller. Är du verkligen så trög att du inte fattar detta?

1984 är i stort sett redan fullbordat. Använd hjärnan för fan!
Citera
2025-11-05, 16:19
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Men du kommer inte att slippa något av det. Du slapp det inte 2008 med FRA-lagen. Du slapp det inte med Ipred-lagen. Du slapp inte det med alla andra massövervakningslagar som kommit efter det och du kommer inte att slippa det med chat control heller. Är du verkligen så trög att du inte fattar detta?

1984 är i stort sett redan fullbordat. Använd hjärnan för fan!

Varför så emotionell? Är du kvinna? Jag upplever inte alls att jag lever i statlig totalitär regim. Staten tar visserligen ut mycket i skatt och jag kan inte skydda mig ifrån det men i övrigt är staten relativt inkompetent och impotent. Totalitära regimer så som Nordkorea har inga problem med klotter. Varför har vi problem med klotter men inte Nordkorea om vi likt dom är totalitära? Klotter är bara ett exempel men skulle vara intresserad av hur du får ihop dina tankar.
Citera
2025-11-05, 17:19
Medlem
Citat:
Varför så emotionell? Är du kvinna? Jag upplever inte alls att jag lever i statlig totalitär regim. Staten tar visserligen ut mycket i skatt och jag kan inte skydda mig ifrån det men i övrigt är staten relativt inkompetent och impotent. Totalitära regimer så som Nordkorea har inga problem med klotter. Varför har vi problem med klotter men inte Nordkorea om vi likt dom är totalitära? Klotter är bara ett exempel men skulle vara intresserad av hur du får ihop dina tankar.
Du verkar ju vara en trög och iqbefriad kvinna som dessutom verkar vilja vinna SM i naivitet. Om du nu gillar det så jävla mycket så kan du ju flytta till Kina eller Nordkorea. Jag vill inte ha skiten och jag är trött på att hjärndöda idioter som dig är i majoritet och röstar så att vi får just den skiten här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in