Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Vilken grävare du är. Jag klickade på länken och kan intyga. Följarkurvan gör abnorma hopp.
Dom köper och har köpt länge, jag är helt säker. Ökningarna följer ett givet mönster.
Men nåt Stefan sa i sitt förhör fångade mitt intresse och det var att Ninetone hjälper kreatörer att öka i antalet följare och att förhindra att dom sjunker i följarantal och det slog mig att både Anjo och Jocke har köpt och att Anjos tapp i följare alltid följdes av en snabb ökning till normalläge eller 1000 fler.
Det är köpvecks för Jocke och Jonna. Det innebär att denna ökning kommer följas av flera, för dom ökar alltid 10 000 totalt den veckan dom köper. Gör dom
inte det nu helt plötsligt har dom insett att dom är tagna på sängen och att det kan bli en skandal och har ändrat köpmönstret.
Får samarbetspartners nys om detta kan dom förmodligen ha rätt att häva köp eller kräva tillbaka en del av Jocke och Jonnas arvoden, eller så agerar konsumentombudsmannen mot Jocke och Jonna eller Ninetone.
Det är förmodligen så patetiskt att dom köpt 130 000 följare dom senaste två åren bara.
Edit: Det magiska talet 333 dyker upp även här. Daily gained followers, average: +333.
I söndags köptes 10 000 följare.
https://socialblade.com/youtube/channel/UCy8nxID41QLex23-iFiRtIQ
Går man in på denna sida
https://socialblade.com/youtube/handle/jockejonna, så ser man (under rubriken "Daily Average") att det står +333. Var har man sett den siffran tidigare, hmmm...
... ja just det, samma antal +333 förekommer väl hos Anjo också...
Det är för j*vl*gt det här, att paret Lundell hela tiden ska hålla på att mygla och bryta mot i princip varenda regel/lag som finns. Ser riktigt, riktigt illa ut det här. Ännu värre blir det om Ninetone är inblandade i detta mygel, för då är det inte bara paret Lundell som gynnas ekonomiskt utan även Ninetone.
Kolla gärna upp parets visningar på YouTube också, efter 2 dagar kan antalet visningar vara under 300.000 för att sedan ytterligare ha ökat ända upp till 1 miljon! Personligen har jag svårt att tro att man kan få hundratusentals nya visningar när videon redan är 2 dagar gammal, då borde de flesta ha sett den.
Har också uppmärksammat att antalet visningar har varit låga under en period, detta har skett när det har uppmärksammats här på FB att paret köper följare/visningar/kommentarer. Däremot har visningarna sen ökat (i mängder) efter ett tag, så det är troligt att de började köpa igen.
Fattar inte varför de hela tiden ska hålla på att mygla och bryta mot lagar/regler och ofattbart att media inte kollar upp saker och ting och skriver om dessa hycklare.
Gällande Stefan Hallgrens vittnesmål så kan ju hans uttalande användas mot både Ninetone och paret Lundell själva, för inte ljög han väl i förhöret...