2025-11-05, 11:29
Medlem
Hoglerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turmedvadret
Jag skrev det som gällde trådens början och hur häxjakten fortsätter uppenbarligen privat utan någon som helst anvisning till någon källa. Vem är källan? Vem kan hen referera till? Vem som helst kan ju skriva ”från en säker källa” utan att uppge nånting mer. Tycker du det låter som sanning eller start på ett rykte?! Jag tycker det låter som att starta ett rykte för det är folk proffs på när det gäller Flashback.
Vill du att jag förklarar bättre än det här?!

Tack för att du fortsätter att hälla bensin på elden och får det här ämnet att fortsätta vara relevant och besökt.

En av fördelarna med det här landet är att man är fri att tycka och tänka vad man vill, du uttrycker din åsikt och andra uttrycker sin, bra så och precis som det ska vara. Den instans som vi har för att utdöma straff och fastlägga skuld är vårat rättsväsende och där har vi att läsa att det som M är anklagad för till stor del stämmer och han blir således även straffad för det. Han har avtjänat straffet som Domstolen har beslutat men tack vare att många tycker att M är en vidrig människa så fortsätter han att dömas och straffas av sina medmänniskor och även det är helt i sin ordning då varje individ har rätt till sin egen åsikt, även du givetvis.

Man behöver inte namnge en källa för att vilja diskutera en händelse, i och med att en fråga lyfts eller ett påstående görs så leder det till fortsatt diskussion där det ofta kan dras en slutsats i något skede huruvida nämnd händelse har ägt rum eller ej, det är själva essensen av en diskussion. I det senaste fallet så har inget sagts om vad som ska ha skett men vi är många nyfikna som skulle vilja veta mer om det då M(bevisligen) är en person som retar upp många samt som uppenbart är en fara för andra, speciellt mot personer i sin närhet vilket förflyttar honom till en ny nivå av vidrig.
Citera
2025-11-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoglert
Tack för att du fortsätter att hälla bensin på elden och får det här ämnet att fortsätta vara relevant och besökt.

En av fördelarna med det här landet är att man är fri att tycka och tänka vad man vill, du uttrycker din åsikt och andra uttrycker sin, bra så och precis som det ska vara. Den instans som vi har för att utdöma straff och fastlägga skuld är vårat rättsväsende och där har vi att läsa att det som M är anklagad för till stor del stämmer och han blir således även straffad för det. Han har avtjänat straffet som Domstolen har beslutat men tack vare att många tycker att M är en vidrig människa så fortsätter han att dömas och straffas av sina medmänniskor och även det är helt i sin ordning då varje individ har rätt till sin egen åsikt, även du givetvis.

Man behöver inte namnge en källa för att vilja diskutera en händelse, i och med att en fråga lyfts eller ett påstående görs så leder det till fortsatt diskussion där det ofta kan dras en slutsats i något skede huruvida nämnd händelse har ägt rum eller ej, det är själva essensen av en diskussion. I det senaste fallet så har inget sagts om vad som ska ha skett men vi är många nyfikna som skulle vilja veta mer om det då M(bevisligen) är en person som retar upp många samt som uppenbart är en fara för andra, speciellt mot personer i sin närhet vilket förflyttar honom till en ny nivå av vidrig.

Instämmer med yttrandefrihet och om vad man tycker, absolut!
Men då har du läst om mamman som uttrycker sig i rätten att hon har borderline?

Att bara skriva ”källa” för att antyda att nånting har hänt utan något som helst mer än så är väl att dra igång nånting, om det inte hände nånting då? Att den som skrev den antydan hittar på? Som sagt, källkritisk.

Men om ni som är nyfikna och vill dra era slutsatser vid anonyma människor som ”killgissar” istället för att ringa/ besöka honom eller henne eller är det så att det handlar om en omognad? Bådas nummer finns på Hitta.
Vad är det med att vara intresserad av en person man ändå inte tycker om som tar energi? Va hellre intresserad av en person som är bra i såfall, eller är det för tråkigt?

Det är många som retar sig på olika personer, både du och jag. Men är det då okej att skriva ut vad som helst på Flashback utan någon som helst insyn i personens liv?
Jag skulle kunna skapa många trådar om såna personer men jag gör det inte för det intresserar mig inte vad som sker i deras liv . Men som många andra på Flashback verkar det som att majoriteten har extremt tråkigt liv och extremt nyfikna men gömmer sig bakom en skärm istället för att fråga berörda personen.
Citera
2025-11-05, 13:14
Medlem
nousernameneededs avatar
Hade jag varit pappan till ungen hade jag inte ens anmält detta hade tagit med mig ett järnrör sedan åkt hem till fanskapet och antagligen slagit ihjäl båda två...
Citera
2025-11-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turmedvadret
Är du så besatt av hans liv, vad som händer och inte händer kan du ju börja umgås med han istället.
Läs igen rubriken om vad tråden handlar om

Det stämmer ju inte enligt dej, då det är "mamman som dragit barnet i örat och lämnat rivmärket bakom örat?"
Citera
2025-11-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuisVonKongo
Det stämmer ju inte enligt dej, då det är "mamman som dragit barnet i örat och lämnat rivmärket bakom örat?"

Jag skrev ”är det M eller mamman som dragit barnet i örat med tanke på rivmärket barnet hade bakom örat och att mamman har nagelförlängning”
Citera
2025-11-22, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dondiablo4fire
NÄÄÄ, de e f-n inte sant!!!

Det går djävligt fort att döma då det finns en sida som får uttrycka sig och hela tiden pumpa ut sin åsikt och sina bilder. Tänk om denna orättvisa drivit denne individ till galenskap? Försvarar inte dådet, har bara en viktig fråga att ställa. Är det så har maskineriet skapat en tragik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in