Citat:
Ursprungligen postat av
Turmedvadret
.
Det här med ”källa” kan ju användas närsomhelst och hursomhelst, det kan vara sant men det kan vara falskt också om man inte kan referera till något/någon. Som man fick lära sig i skolan
Att skriva att ”M var i blåsväder i helgen från säker källa” men inte kunna referera till någon/något kan lika gärna vara påhittat för att dra igång rykten som är extremt vanligt i denna lilla stad.
Tingsrätten och Hovrätten har sagt sitt, varför är man då så nyfiken på andras privatliv när det inte ens hänt nånting nu? Är man nyfiken så ska man läsa på ordentligt om vad domen sluta med! Inte dra killgissningar som jag sett fulla tråden! LÄS PÅ! Jag har läst allt och det slutade med en dom att han dragit barnet i öra, vilket jag tycker är svårt bevisat medans mamman till barnet har nagelförlängning och barnet har rivmärke, bakom örat. För mig går inte ekvationen ihop!
Istället för att haka på rykten så ska man ta reda på fakta innan man ens uttalar sig om andra personer man inte ens känner!
Vad lär ni era barn undrar jag? Häxjakt på Flashback är det de nya?
Man brukar säga till småbarn att vara försiktig med vad som är sant och vara källkritisk.Den här sidan är full av rykten/falska påståenden och några njuter av det! Avskyvärt!!