2025-11-05, 12:05
Avstängd
riktigamannen95s avatar
Från Aftonbladet:

”See you in court! Eller, på ärans och hjältarnas språk: vi ses i hovrätten”, kommenterar Micke Leijnegard i ett sms.

Skyldig eller oskyldig, han gör ju inte väldigt mycket för att framstå som sympatisk.
Citera
2025-11-05, 12:11
Medlem
Otroligt att denna dom är en "Eko"-nyhet som ältas i detalj om och om igen.
Citera
2025-11-05, 12:14
Medlem
En Tingsrättsdom är förmodligen inte det sista man ser i det här fallet.
Han hintar om att överklaga redan nu.

Citat:
SVT-profilens advokat uppger för Kulturnyheterna att de kommer att överklaga domen. Försvarsadvokat Johan Eriksson skriver:

”Vi anser att tingsrättens dom är felaktig. Enligt vår bestämda uppfattning är det han åtalas för inte straffbart.”
https://www.svt.se/kultur/svt-profil-doms-for-sexuellt-ofredande
Senast redigerad av Browser 2025-11-05 kl. 12:21.
Citera
2025-11-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
För en puss...

Även om Micke blir frikänd i Hovrätten, så hade han blivit helt oönskad i Sverige likt Martin Timell.
Citera
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therealcosmokramer
Och varför dröjde det TVÅ månader efter att händelsen ägt rum innan hon polisanmälde?

Efter påtryckningar hemifrån av en svartsjuk man.
Efter två månader av bråk i äktenskapet gav hon upp för hans önskan att anmäla.
Det är vad jag tror.

Att hon mådde dåligt är självklart
Svartsjukebråk mår vem som helst dåligt av.
Citera
Medlem
Moobs avatar
Vad bra, då blir den här domen vägledande för framtiden, och det bör finnas lätta pengar att inkassera för en, om nån vill kramas och kindpussas. All form av fysisk kontakt utan samtycke borde klassas som sexuellt övergrepp eller våldtäkt.

Nu hoppas vi detta kramandes och pussandes i Sverige upphör fullständigt.

Sjukt men det är det domen säger.
Citera
2025-11-05, 12:19
Medlem
BombaySaphires avatar
Micke L tycker alltså att man ska få gå runt och tvångspussa folk på munnen lite hipp som happ när man känner för det? Annars borde han ju inte överklaga.
Citera
2025-11-05, 12:27
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Skulle tippa på att han pussat bort jobbet/jobben för SVT. Kanske blir det reklamradio framgent?
En släpig norrlänning kan inte jobba med kommersiell radio. P4 Västernorrland låter i så fall troligare. Jag tror han får skrivbordstjänst.
Citera
2025-11-05, 12:31
Medlem
upplysas avatar
Dom
Stockholms tingsrätt
B 21763-24
https://files.catbox.moe/e5a4gg.pdf
Citera
2025-11-05, 12:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Micke L tycker alltså att man ska få gå runt och tvångspussa folk på munnen lite hipp som happ när man känner för det? Annars borde han ju inte överklaga.
Jag tycker att det mest skruvade är att han försöker tona ned det hela med: "brukar göra så med mina systrar också" (ungefärligt citat). Snacka om gränslös...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2025-11-05 kl. 12:41.
Citera
2025-11-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Det är gissningsvis inte första gången Micke beter sig som en mansgris. Det ska gå ganska långt för att målsägande ska anmäla. Upplevelsen måste ha känts som ett ofredande.
Det är väldigt konstigt att två gånger försöka pussa någon på munnen. Det gör man inte (om man inte är en gris).

Okej, jag förstår argumenten att det kan tyckas saknas proportion då det går så långt som till tingsrätten. ”Hur kan en puss kosta skattebetalarna miljoner och belasta rättsväsendet?”. En rimlig fråga. Men man kan också vända på det och fråga sig vad konsekvenserna skulle bli om en sådan handling inte skulle kunna lagföras. Tänk dig att du har en dotter som en äcklig gubbe försöker pussa på munnen. Är det då inte rimligt att en puss skulle kunna räknas som ett ofredande? Och om en puss kan räknas som ofredande, varför skulle då inte målsägande få lov att anmäla Micke? Tänk ur målsägarens perspektiv: Micke (äcklig gubbe) försöker gång på gång pussa henne på munnen … blääh!

Du är en äcklig hatare som gissar och fantiserar utan annan grund än din egna vidriga fantasi. Bläää!
Citera
2025-11-05, 12:36
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tycker att det mest skruvade är han försöker tona ned det hela med: "brukar göra så med mina systrar också" (ungefärligt citat). Snacka om gränslös...

Domstolarna kommer få mycket att göra framöver om den här domen bli vägledande. Oj oj oj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in