2025-11-04, 19:38
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Massedeportasjon?

Hur skall vi identifiera vilka som skall deporteras?
Citera
2025-11-04, 19:44
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Vel, siden det var svært lite terror og grov voldskriminalitet i samhellet sånn før 70-80 tallet, så kan man jo se på grupper som har kommet til siden da. Er ikke lenge siden ingen trengte å bekymre seg noe særlig for slikt, så kan jo bare gå tilbake til den tilstanden.
Citera
2025-11-04, 20:18
Medlem
Citat:
Hur gör de mest viktiga institutionerna när de vill ha säkerhet? Förbjuder de kameror? Motverkar de identifierbarhet via fysiskt eller digital tillträde? Svaret är enkelt. De viktiga, de rika, de föredrar säkerhet, övervakning, identifiering av människor och egendom. Är inte det samhälle vi lever i viktigt? Ska vi inte behandla det som vore det viktigt?
Allt är inte svart eller vitt. Man behöver inte heller överdriva. Dessutom är det ett svepskäl. Först släppte man in massa blattar. Sen gjorde de kriminella saker. Folket klagade. Då erbjöds en dålig lösning med lite övervakning, som då skulle "fixa" problemet". Sedan släppte man in ännu mer blattar, som gjorde ännu mer kriminella saker, folket klagade och lite mer övervakning erbjöds....börjar du se ett mönster? Så har det fortsatt, och alla hjärndöda idioter som du, tror att kameror ska lösa allt, att regeringen är era bästa vänner och vill ert väl och vips så är ni fast i en total polisstat där ALLT är övervakat och spårat och du har NOLL frihet och de kriminella fortsätter välla in över gränsen.

Tänk dig detta scenariot: Din båt läcker vatten. Vad gör du utav två följande alternativ:

1: Börjar ösa vatten (oändligt eftersom det fortfarande väller in mer vatten hela tiden)?
2: Pluggar hålet och sedan öser ut vattnet som kom in medan det läckte?
Citera
2025-11-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Du hade inget att tillföra diskussionen, därför börjar du svamla nonsens om teslor i badrum? Ok.

Kameraövervakning är förbjudet på allmän plats utan tillstånd och skyltning. Elon Musk och hans Tesla bryter varje minut, varje dag, varje år mot detta, ostraffat. Hade du något att skriva om det?

Ja, jag håller med dig. Makten idag står inte på våran (folkets) sida, de bryr sig endast om kapitalet och storföretagen. Övervakning är pengar. Pengar gör ulven Ulf glad.
Citera
2025-11-04, 23:45
Medlem
orco2s avatar
Tänk om det hade stått en tesla på Sveavägen när Palme blev skjuten då hade Christer Pettersson sluppit sitta oskyldigt häktad o sluppit få skadestånd som han sen la på droger då hade han kanske levt några år till..
Nej i sak är det väl bara fördelar ju fler kameror ju lättare brottsutredningar....filmbevis är svåra att bortförklara.....
Citera
2025-11-04, 23:55
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Allt är inte svart eller vitt. Man behöver inte heller överdriva. Dessutom är det ett svepskäl. Först släppte man in massa blattar. Sen gjorde de kriminella saker. Folket klagade. Då erbjöds en dålig lösning med lite övervakning, som då skulle "fixa" problemet". Sedan släppte man in ännu mer blattar, som gjorde ännu mer kriminella saker, folket klagade och lite mer övervakning erbjöds....börjar du se ett mönster? Så har det fortsatt, och alla hjärndöda idioter som du, tror att kameror ska lösa allt, att regeringen är era bästa vänner och vill ert väl och vips så är ni fast i en total polisstat där ALLT är övervakat och spårat och du har NOLL frihet och de kriminella fortsätter välla in över gränsen.

Tänk dig detta scenariot: Din båt läcker vatten. Vad gör du utav två följande alternativ:

1: Börjar ösa vatten (oändligt eftersom det fortfarande väller in mer vatten hela tiden)?
2: Pluggar hålet och sedan öser ut vattnet som kom in medan det läckte?

Din teori delas av 99.9% av pöbeln. Det finns ingen opinion för massövervakning. Men det är inte så polisstater skapas.
Citera
2025-11-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suspect2227
Jo, för ett tag sedan läste jag att det en gång funnits en imy anmälan mot Tesla och deras idiotiska övervakningskameror men att den lades ner.

Nu undrar jag vem/vart och hur man kan vända sig för att åter ta upp detta så det får lite, mycket, ljus. Det är helt befängt att jag inte får sätta upp en övervakningskamera som vätter mot gatan utanför men Tesla får ha miljontals bilar på våra gator som spelar in allt och lite till vart de än är. Nu vill ju polisen även få tillgång till deras kameror för att "utreda brott" vilket känns som ett ytterligare steg i totalitär riktning. Jag avskyr att gå förbi dessa jävla bilar eller att råka parkera bredvid en så att kamerorna går igång bara för att jag går ur min egen bil.

Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur det är lagligt. Vem fan ska man kontakta? Kan vi på övervakning och integritet mobilisera oss mot detta jävla otyg?

Hur ställer du dig till kameror efter du blivit ner slagen misshandlad rånad våldtagen av 5 st babbar?
Citera
2025-11-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orco2
Tänk om det hade stått en tesla på Sveavägen när Palme blev skjuten då hade Christer Pettersson sluppit sitta oskyldigt häktad o sluppit få skadestånd som han sen la på droger då hade han kanske levt några år till..
Nej i sak är det väl bara fördelar ju fler kameror ju lättare brottsutredningar....filmbevis är svåra att bortförklara.....

Av två onda ting så är väl kameror att föredra!
Man vi hade aldrig behövt kameror om vi inte importerat en massa kriminella invandrare!

Men det blir en vinst lite längre fram var det någon som sa.
Citera
2025-11-05, 00:39
Medlem
Citat:

Kan börja med dom som bor i dom utsatta områdena! Typ alla.
Citera
2025-11-05, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
”De som är utanför lagen”? ALLA normala människor bryter mot massa olika lagar under sina liv och det är en del av att leva i ett hyfsat fritt samhälle. Att vara totalt övervakad och råka ut för omedelbara konsekvenser så fort man går aningen över någon gräns är det absolut värsta samhälle jag kan tänka mig.

Själv vill jag ha färre övervakningskameror, färre lagar, färre snutar osv.

(Själv vill jag ha färre övervakningskameror, färre lagar, färre snutar osv.)

Låter som en bra ide, och hade kunnat fungera om folk kunde bete sig!
Citera
2025-11-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är bara de som är utanför lagen som skulle ha problem med sådant.
Använd AI så behöver polisen inte lägga så mycket resurser på det.

Om man jämför med England så är kameraövervakning mycket mer utbredd där och hjälper till att få bevis mot brottslingar och underlättar när vittnen inte vill berätta vad de såg med risk att få problem med kriminella.

Finns tekniken i bilar är det en bra lösning och snabbar på utvecklingen till bättre kontroll om vad som skett vid kriminella händelser.

Personligen ser jag inget problem med ett sådant samhälle och vi är på god väg att utveckla övervakning så vi får tag i kriminella utan stora resursökningar hos polisen.

Utgår från att även du använder bilbälten och inte pratar i telefon som förare under färd med bil.

Ja det underlättar för polisen att utreder brott efter dom inträffat! Så dags då, hjälper föga den som blivit mördad.
Själv är jag av den inställningen att det varit mycket bättre att man aldrig bedrivit en så destruktiv invandringspolitik från början som har försatt Sverige i denna situation vi har nu!

Och den strategien är inte någon ny strategi!
Allt som går under kategorin dåliga beslut är fullt medvetna beslut om kommande konsekvenser!
Citera
2025-11-05, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemep55
Ja, jag håller med dig. Makten idag står inte på våran (folkets) sida, de bryr sig endast om kapitalet och storföretagen. Övervakning är pengar. Pengar gör ulven Ulf glad.

Och Maggan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in