2025-11-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Nej, det kan det inte.

Hur många svenskar tror du kan få med sig sin släkt i en plan att mörda sin fru, dotter eller syster? Och att några inom släkten även skall delta i själva mordet? Allt för att vinna tillbaka en heder som är så viktig för släktens anseende att de går med på det?

Sluta skriva strunt.

I nästan alla fall av hedersmord ser man en mer intensiv kontakt mellan släktens medlemmar, i Sverige och från utlandet, för att hedern måste straffas tillbaka och helst genom mord och skändning av kroppen.
Det är sant, förutom skänding av kroppen. Fast varje gång en icke europeisk man dödar sin fru eller exfru utan någon medverkan eller godkännande av släkten skriker flashback ändå om hedersmord. Men när en svensk man eller exempelvis en fransman eller en polack gör samma sak så handlar aldrig om heder, enligt flashback. Då handlar det om psykisk ohälsa, fyllebråk . eller att det var kvinnans fel.
Citera
2025-11-04, 20:13
Medlem
Trullsaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miisshemlig
Jag vet inte varför de känns som det skulle kunna vara mitt ex..... hans ex fru bodde där förut med deras barn och hennes äldre barn från tidigare förhållande. När dom var tsm. Det var kaos förhållande. Han är livsfarlig och riktigt psykopat, Mamman flydde sedan med barnen till skyddad boende och fick skyddad identitet. Hände mkt knas där. men inte om.de handlar om heder. Så är ni säkra på de??? Så jag säger inte för mycket. Men om det Är hedersmord eller om mamman inte är svensk . Då stämmer inte min känsla och då har jag fel. Vilket jag hoppas jag har . Har inte pratat med den personen på tre år nu och kommer aldrig göra det igen. Så kan ni liksom inte ta reda på om min känsla stämmer
Mycket tyder på att det är hedersvåld , familjen är utländsk ( kurder)Det har förekommit våld av hederskomplex sedan 2015. Och nu när kvinnan ville skiljas ökade risken avsevärt för att bli mördad.
Pappan heter Az*z Rahman* 62 år och var gift med den mördade kvinnan.
Han och 3 andra familjemedlemmar sitter anhållna för misstänkt mord och mordförsök.
Citera
2025-11-04, 20:15
Medlem
Det kanske har avhandlats tidigare i tråden. Men området där hon mördades - ge mig alla detaljer om det. Enligt aftonhoran ’till synes ett lugnt område …’
Men ni som har insyn, ghetto, lugnt område men överrepresentation blattar, kaosområde, villaförort med svennar? Kan nada om v-ås.

Kaosblattar kan ju infiltrera sig var som även om området i övrigt är väldigt lugnt.
Citera
2025-11-04, 20:21
Medlem
BombaySaphires avatar
Hon blev alltså bortgift med det här psykot när hon bara var 13 år. Vidrigt.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kvinnans-vittnesmal-om--makens-skrackvalde/
Citera
2025-11-04, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnipinni
Kolla bara svaren på mina kommentarer här. Som småglin allihopa. Skriv något som stämmer och skriv som vuxna. Ni beter er precis som fegisar gör som aldrig vågat yttra sig irl. Ni älskar Flashback enbart för detta. Där ute är ni inte män för fem öre. Fjantar hela högen. Så typiskt svenskt, att vara fjant.

innlegget ditt for ingenting. Hvis det er provokasjon du er ute etter, gå heller på pub – det er du som ikke er en mann.
Senast redigerad av Discopopcorn 2025-11-04 kl. 20:32.
Citera
2025-11-04, 20:29
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Fan vad rörigt.

Varför klär mördaren av sig naken?

Någon form av förnedringsritual innom hederskultur?

Varför knivade han sonen? Försökte sonen skydda mamman?

Någon som har koll på hur statusen blir framåt för hedersmördare och medhjälpare? Hur blir statusen i fängelset?

Hjältar eller bottenskrap?

Rörigt värre! Och varför skriver både AB och Expr. om att det hela utspelade sig ” i ett blandat bostadsområde med både flerfamiljshus och radhus ”? Vad har det med något att göra? Eller är det ett slags inlägg i debatten om olika folkgrupper ska tvingas bo med varandra?

Jag har aldrig sett en sådan formulering tidigare i ett mordfall.
Citera
2025-11-04, 20:33
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Hedersrelaterade brott är inte kultur, det är kontroll, förtryck och våld förklätt till tradition.

Hedersvåld är kultur, därför heter det hederskultur. Det är något man växer upp med där familjens anseende är allt och ansvaret för familjens heder vilar på kvinnornas / unga flickornas axlar.
Citera
2025-11-04, 20:34
Medlem
Kvinnans vittnesmål: Psykisk terror

Kvinnan erbjöds skyddat boende där hon bodde i två omgångar i början av 2025, men enligt uppgifter i förundersökningen hotade maken och en anhörig till honom med att döda parets gemensamma vuxna barn om hon inte återvände hem.

Två yngre barn var då sen tidigare omhändertagna enligt LVU, på grund av våld i hemmet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kvinnans-vittnesmal-om--makens-skrackvalde/
Citera
2025-11-04, 20:41
Medlem
swedenistanis avatar
vad heter kvinnan som är död nu?
Citera
2025-11-04, 20:43
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
vad heter kvinnan som är död nu?
Är det relevant?
Citera
KomissarieBecks avatar

Moderatormeddelande

Postat av KomissarieBeck 2025-11-04, 20:44
Moderator
Mängder av Trams/OT raderat samt varningar utdelade. Samtliga uppmanas följa trådämnet. Politik,Invandring och övrigt tjafs hör inte till ämnet. // Moderator
2025-11-04, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiasbillstrom
Men ändå . Hur många ränner runt i bar överkropp i november?

Är det bara för mig tanken slagit att han utförde detta tragiska hedersmord men ville att hon skulle se psykfallets kropp som den sista manliga kroppen hon skulle få se? Jävla arabkurder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in