2025-11-04, 18:03
Medlem
Houldings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiasbillstrom
Men ändå . Hur många ränner runt i bar överkropp i november?

Vet inte om det kan ha varit någon form av handgemäng före, då skulle ju det som var på överkroppen ha åkt av. Mindre risk att brallorna åker av... Men visst, det luktar ju inte psykisk hälsa. Enig där.
Citera
2025-11-04, 18:06
Medlem
Fruktansvärt tragiskt. Kvinnan hade börjat studera och försökte stå på egna ben efter många år som hemmafru och isolerad från det svenska samhället.

Familjen uppges komma från kurdisk-iranska trakter kring Sarpol Zahab, där hedersnormer fortfarande är starka inom vissa grupper och nej, mannen var inte psykisk sjuk.
Citera
2025-11-04, 18:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vashego
Även dåd av psykstörda svennar kan sättas i hederskontext av polisen. Just sayin. Låter ändå lite så där svennigt psykbryt att dyka upp naken och ge sig på frun och barn med kniv.

ja, det låter sannolikt
Citera
2025-11-04, 18:18
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vashego
Även dåd av psykstörda svennar kan sättas i hederskontext av polisen. Just sayin. Låter ändå lite så där svennigt psykbryt att dyka upp naken och ge sig på frun och barn med kniv.

Nej, det kan det inte.

Hur många svenskar tror du kan få med sig sin släkt i en plan att mörda sin fru, dotter eller syster? Och att några inom släkten även skall delta i själva mordet? Allt för att vinna tillbaka en heder som är så viktig för släktens anseende att de går med på det?

Sluta skriva strunt.

I nästan alla fall av hedersmord ser man en mer intensiv kontakt mellan släktens medlemmar, i Sverige och från utlandet, för att hedern måste straffas tillbaka och helst genom mord och skändning av kroppen.
Senast redigerad av -GG 2025-11-04 kl. 18:21.
Citera
2025-11-04, 18:23
Avslutad
Ja ja. Ös all skit ni kan över mig nu bara. Jag medger att det verkar vara klanheder hitre Asien style den här gången. Jag helgarderade bara liksom.

Tidigare i år var det ändå en svenne i eller kring just Västerås som mördade sitt ex eller något har jag för mig.
Citera
2025-11-04, 18:38
Medlem
Jag vet inte varför de känns som det skulle kunna vara mitt ex..... hans ex fru bodde där förut med deras barn och hennes äldre barn från tidigare förhållande. När dom var tsm. Det var kaos förhållande. Han är livsfarlig och riktigt psykopat, Mamman flydde sedan med barnen till skyddad boende och fick skyddad identitet. Hände mkt knas där. men inte om.de handlar om heder. Så är ni säkra på de??? Så jag säger inte för mycket. Men om det Är hedersmord eller om mamman inte är svensk . Då stämmer inte min känsla och då har jag fel. Vilket jag hoppas jag har . Har inte pratat med den personen på tre år nu och kommer aldrig göra det igen. Så kan ni liksom inte ta reda på om min känsla stämmer
Senast redigerad av Miisshemlig 2025-11-04 kl. 18:50.
Citera
2025-11-04, 18:54
Avstängd
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Inte otippat att ännu en kvinna får sätta livet till pga hederskulturen, i deras hemländer är det ju så här man gör, skulle inte ens bli polis inbladad
Fast man kan tänka sig att feministiska Sverige, så kanske kvinnorna börjar mörda med?

Måste bara göra inlägget, att det var många som hade rätt från början, alltså att det var ett hedersbrott. Impad, för jag var inne på rån.
Citera
2025-11-04, 19:12
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
– En är misstänkt för mord och mordförsök och tre är misstänkta för medhjälp till mord och mordförsök, säger åklagare Ann-Sofie, Trossing.

De är anhållna på sannolika skäl, den högre misstankegraden. Både brottsoffer och gärningsmän är vuxna.

– De är bekanta med varandra, men jag vill inte gå in på vilken relation de har till varanda, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OoRnAV/kvinna-dod-efter-attack-i-vasteras-fyra-gripna?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Du kunde även citerat detta för att spekulationer i tråden kunde avta

""Enligt flera medier kopplas händelsen till en familj som har en lång historik av utredningar kring hedersrelaterat våld.
Citera
2025-11-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Nej, det gör inte polisen, nice try. Du förringar hederskulturer. Svensk kultur är inte hederskultur, du kan inte få med dig bröder och kusiner som ska mörda fru/syster/dotter. En kvinna som är otrogen eller "oren" drar inte skam över hela släkten. Vad mannen tycker själv är irrelevant, det handlar om klanen. Korkade vänsterextremist.

Förutom inom andra grupper än familjen, t ex. hojklubbar…
Citera
2025-11-04, 19:35
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiasbillstrom
Att Ränna runt en novemberkväll spritt språngande naken tyder på psykisk ohälsa

Skulle vilja påstå att det har med kultur och hedervåld då det handlar om invandrare. De här svinen accepterar inte att bli lämnade. Det är en lättkränkt kaosbabbe som aldrig skulle fått komma till Sverige.
Citera
2025-11-04, 20:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Skulle vilja påstå att det har med kultur och hedervåld då det handlar om invandrare. De här svinen accepterar inte att bli lämnade. Det är en lättkränkt kaosbabbe som aldrig skulle fått komma till Sverige.

Man får väl hoppas att den hudfärgshandikappade herren får 20 år i brummen. Och hans kompisar detsamma.
Citera
2025-11-04, 20:05
Medlem
Det gick ju att se från mils avstånd att det måste röra sig om en hedersluring. Hyr en fängelseplats på livstid i Bulgarien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in