2025-11-03, 19:35
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Moderatorerna kommer rösta om huruvida inlägget bryter mot forumets regler, och om så är fallet kan påföljden bli varning, avstängning eller bannlysning. I fall där det är helt uppenbart vilken åtgärd som är tillämplig kan åtgärden verkställas mycket kort tid efter upplagd omröstning.

Ser inget vidare ut.
Oläsligt skulle man också kunna säga att det är.

/VV
Citera
2025-11-03, 19:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Moderatorerna kommer rösta om huruvida inlägget bryter mot forumets regler, och om så är fallet kan påföljden bli varning, avstängning eller bannlysning. I fall där det är helt uppenbart vilken åtgärd som är tillämplig kan åtgärden verkställas mycket kort tid efter upplagd omröstning.

Ser inget vidare ut.
Oläsligt skulle man också kunna säga att det är.

/VV
det har tagits upp internt.
Citera
2025-11-04, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Avdelningen börjar med en versal. "Politik: utrikes". Liksom övriga avdelningar.

Ja men när man går in på kategorierna i utrikes så är utrikes den enda med liten bokstav, de andra kategorierna börjar med versal.
Citera
2025-11-04, 13:59
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Avdelningen börjar med en versal. "Politik: utrikes". Liksom övriga avdelningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ja men när man går in på kategorierna i utrikes så är utrikes den enda med liten bokstav, de andra kategorierna börjar med versal.
Se avsnitt 5.1.2 angående svenska skrivregler efter kolon *klick* samt 5.2.1.b angående bl.a "geografiska namn och andra
ord där ett sådant namn ingår"

Det är således korrekt i nuvarande form.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-11-04 kl. 14:01.
Citera
2025-11-04, 16:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Nej, det är inte den enda. (FB) Politik: inrikes börjar också med gemen bokstav vilket är helt korrekt enligt svenska skrivregler.

Titta även på t.ex. (FB) Bollsport: matchprat

Gemen även där efter kolon vilket som sagt är korrekt.

Du kan ju inte tro att forumet ska bryta mot skrivregler bara för att du har en felaktig hang up.
Citera
2025-11-09, 16:25
Medlem
Trådstartaren för nedanstående tråd ser hos mig ovanligt anonym ut, även med Flashback-mått mätt. Istället för den vanliga informationen om inloggningsstatus, Medlem/Avstängd/Moderator, hur länge man varit medlem och hur många inlägg man skrivit, är informationsrutan helt blank. Namnet är heller ingen länk man kan klicka på. Ser likadant ut i incognito-läge med en annan browser, så det är nog inget lokalt problem i min session. Ny feature eller bugg?

https://www.flashback.org/t3703437
Senast redigerad av vgebler 2025-11-09 kl. 16:28.
Citera
2025-11-09, 16:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Trådstartaren för nedanstående tråd ser hos mig ovanligt anonym ut, även med Flashback-mått mätt. Istället för den vanliga informationen om inloggningsstatus, Medlem/Avstängd/Moderator, hur länge man varit medlem och hur många inlägg man skrivit, är informationsrutan helt blank. Namnet är heller ingen länk man kan klicka på. Ser likadant ut i incognito-läge med en annan browser, så det är nog inget lokalt problem i min session. Ny feature eller bugg?

https://www.flashback.org/t3703437

Det är så det ser ut om en användare avslutat sitt konto och det är varken någon ny feature eller bugg.
Citera
2025-11-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är så det ser ut om en användare avslutat sitt konto och det är varken någon ny feature eller bugg.
OK, tror aldrig jag sett det förut och det är ju inte direkt självförklarande. Ett litet ord för att beskriva denna speciella status hade man kanske kunnat kosta på sig?
Citera
2025-11-11, 12:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Sedan en dryg halvtimme tillbaka syns inte rubriken när man är inne i en tråd. Frågan har lyfts internt.
Citera
2025-11-11, 12:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Sedan en dryg halvtimme tillbaka syns inte rubriken när man är inne i en tråd. Frågan har lyfts internt.
Nu funkar det som det ska.
Citera
2025-11-11, 12:56
Medlem
systems avatar
Citat:
👍 Tack
Citera
2025-11-12, 01:07
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:

Citat:
Behöver även fixas på newreply.php

https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=93455979#editor

Satt nämligen och letade efter vilken tråd jag svarade i nyligen, och kunde inte hitta det. Eftersom jag letade efter det på ren instinkt efter tjugo års flashbackande så utgår jag ifrån att det tidigare har synts när man skriver ett inlägg.

Om inte så är det bara ett rent sammanträffande att jag läste dina inlägg efter att jag såg brister i ux.

Således om mina instinkter har fel och att det alltid varit att man inte ser vilken tråd man svarar i genom att rubriken framgår när man formulerar ett inlägg, så vill jag föreslå att man ordnar en sådan hänvisning.

Har ni ingen stagingmiljö till forumet? känns som att sådant här inte ska pushas till live-deploy vid underhålls/förbättringsarbete

Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-11-12 kl. 01:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in