2025-10-28, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Lindelöf har gjort 200 matcher i Premier League, 40 matcher i Champions League, 25 i Europa League och 50 matcher i Portugisiska ligan.
Pontus Jansson hat gjort 50 matcher i Premier League och 15 i Serie A och Europa League vardera.
Förbundskaptenerna Hamrén, Andersson och Tomasson valde alla Lindelöf över Jansson.

Ni som tror att Jannson skulle vara en bättre fotbollsspelare än Lindelöf är lika larviga som AIKare som tror att Saletros är bättre än Bergvall eller Larsson.

Nu var det väl ändå så att PJ tackade nej till landslaget med dessa förbundskaptener? Spelar ingen roll nu. Varken PJ eller Lindelöf platsar i landslaget längre.
Citera
2025-10-28, 19:44
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Efter att ha sett PJ mot Hammarby igår så är det nog tämligen klart att han inte håller någon landslagsklass. Det gör heller inte Lindelöf så vi kan avsluta den här diskussionen.
Nej båda är tämligen iskalla när det gäller landslaget.
Citera
2025-10-28, 19:49
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Nej båda är tämligen iskalla när det gäller landslaget.

Dito. En riktig icke diskussion.
Citera
2025-10-28, 20:32
Medlem
Coffeemans avatar
Råkade hitta landskampen mot Spanien när jag satt på tv.

Vad fan är det här`?`Jag trodde dom blivit bra nuförtiden med all publicitet hela tiden.

Men det är ju bara pinsamt. Ingen har någon som helst bollkontroll, man kunde tro att dom började igår.

När jag var sju ville jag ha en riktig fotboll. Men det var väldigt dyrt, 550 kronor kostade den jag ville ha. Jag sparade i över ett år och hade nästan tillräckligt. Veckan innan kom min kompis med en likadan och jag blev väldigt avundsjuk.

Så jag frågade honom hur han kunde köpa den. Han sa att hans pappa sa att om han jonglerade 100 gånger med en tennisboll skulle han betala hälften. Och det tränade han i sex månader för ach gjorde.

Så jag sa det till min pappa också och sa att jag behöver bara 100 kronor till. Och gjorde det också.

Inte en människa i det här landslaget kan jongrlara en tennisboll hundra gånger.

För övrigt spelade jag som p13 mot vårt hyllade damlag som tagit sig till allsvenskan. Vi trodde vi skulle få storstryk och förstog inte varför vi skulle tvingas spelaa mot dom.

I halvtid hade vi 6-0 och dom kom inte ut till andra halvlek trots att det var 200 på läktaren.

Jag har inget emot damfotboll. Men det är en så fruktansvärd särbehandling. Och dom tjänar 100 gånger mer än vad dom är värda.
Citera
2025-10-28, 20:36
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Råkade hitta landskampen mot Spanien när jag satt på tv.

Vad fan är det här`?`Jag trodde dom blivit bra nuförtiden med all publicitet hela tiden.

Men det är ju bara pinsamt. Ingen har någon som helst bollkontroll, man kunde tro att dom började igår.

När jag var sju ville jag ha en riktig fotboll. Men det var väldigt dyrt, 550 kronor kostade den jag ville ha. Jag sparade i över ett år och hade nästan tillräckligt. Veckan innan kom min kompis med en likadan och jag blev väldigt avundsjuk.

Så jag frågade honom hur han kunde köpa den. Han sa att hans pappa sa att om han jonglerade 100 gånger med en tennisboll skulle han betala hälften. Och det tränade han i sex månader för ach gjorde.

Så jag sa det till min pappa också och sa att jag behöver bara 100 kronor till. Och gjorde det också.

Inte en människa i det här landslaget kan jongrlara en tennisboll hundra gånger.

För övrigt spelade jag som p13 mot vårt hyllade damlag som tagit sig till allsvenskan. Vi trodde vi skulle få storstryk och förstog inte varför vi skulle tvingas spelaa mot dom.

I halvtid hade vi 6-0 och dom kom inte ut till andra halvlek trots att det var 200 på läktaren.

Jag har inget emot damfotboll. Men det är en så fruktansvärd särbehandling. Och dom tjänar 100 gånger mer än vad dom är värda.

Det värdelösa landslaget har en egen tråden.

(FB) Svenska damlandslaget
Citera
2025-10-28, 20:40
Medlem
Coffeemans avatar
Jag kan väl tillägga att jag var inte ens speciellt bra på fotboll. Och att sista tio minuterna av första halvlek sparkade damlaget ner mig totalt. Som tur var var dom så långsamma att jag kunde hoppa och ducka annars skulle jag nog brutit något ben.

13 år ga,mmal och 20-30 år gamla damspelare gjorde allt för att skada mig. Och ändå så kassa att dom inte ens kunde.
Citera
2025-10-28, 20:41
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Det värdelösa landslaget har en egen tråden.

(FB) Svenska damlandslaget

Det har du rätt i, ursäkta mig. Någon moderator får gärna flytta.
Citera
2025-10-29, 01:06
Medlem
Är rissnekebaben helt slut i skallen??

https://www.aftonbladet.se/sportblad...andslaget-bara
"Kristoffer Nordfeldt storspelade mot Häcken. Nu vill John Guidetti se honom som förstemålvakt i landslaget".

Sopan spaggeti vill alltså se en av allsvenskans sämsta målvakter (kolla årets statistik och åren innan) som förste målvakt i landslaget?
Citera
2025-10-29, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Är rissnekebaben helt slut i skallen??

https://www.aftonbladet.se/sportblad...andslaget-bara
"Kristoffer Nordfeldt storspelade mot Häcken. Nu vill John Guidetti se honom som förstemålvakt i landslaget".

Sopan spaggeti vill alltså se en av allsvenskans sämsta målvakter (kolla årets statistik och åren innan) som förste målvakt i landslaget?

Samme snubbe sa att hans polare Stefan Silva skulle starta i landslaget inom 2 år i en video med Patrick Ekwall från 2015. Honom fick man aldrig se röken av i blågult.

https://m.youtube.com/watch?v=3l25fW...cJCR4Bo7VqN5tD

Bara att kolla 0:36 till och med 0:55.

Nej, Guidetti har aldrig varit känd för att vara någon intellektuell gigant och ingen man ska ta på för stort allvar
Citera
2025-10-29, 10:18
Medlem
Steff83s avatar
ta bort
Citera
2025-10-29, 14:23
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Samme snubbe sa att hans polare Stefan Silva skulle starta i landslaget inom 2 år i en video med Patrick Ekwall från 2015. Honom fick man aldrig se röken av i blågult.

https://m.youtube.com/watch?v=3l25fW...cJCR4Bo7VqN5tD

Bara att kolla 0:36 till och med 0:55.

Nej, Guidetti har aldrig varit känd för att vara någon intellektuell gigant och ingen man ska ta på för stort allvar

Bara denna videon borde utesluta honom från att värvas av AIK. Helvete vilken jävla pajas och osäker wannabe.
Citera
2025-11-02, 11:56
Medlem
Tycker landslaget ska spela såhär:

Gyökeres - Isak
Svensson - Larsson - Bergvall - Elanga
Gudmundsson - Hien - Starfeldt - Lindelöf

Offensiva centrala mittfältare kompenseras av wing-back som vänstermittfältare och Lindelöf som högerback.

Kulusevski får gå in för Svensson eller Elanga när han är tillbaka. Utgå från en kant i försvar, men leta sig inåt vid bollinnehav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in