• 1
  • 2
2025-11-03, 13:14
Medlem
Hej,

var i Malmö-Lund-området finns det en butik där jag kan köpa godis i såna rektangulära storpackslådor?

Det är godis i sådana här förpackningar jag menar, inte nödvändigtvis just Fazers gröna kulor men kanske lite olika lösgodis i denna typ av förpackning.

https://godis247.se/fazer-grona-kulo...lad-2-2kg.html

Vill helst inte beställa på nätet pga onödigt och är konservativ och jag har inte F-skattebevis eller företagskort.
Citera
2025-11-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjovattengrogg
Hej,

var i Malmö-Lund-området finns det en butik där jag kan köpa godis i såna rektangulära storpackslådor?

Det är godis i sådana här förpackningar jag menar, inte nödvändigtvis just Fazers gröna kulor men kanske lite olika lösgodis i denna typ av förpackning.

Vill helst inte beställa på nätet pga onödigt och är konservativ och jag har inte F-skattebevis eller företagskort.
Kan du inte bara gå in i valfri godisbutik och be att få köpa en sådan förpackning?
Citera
2025-11-03, 14:02
Medlem
Omdu går in i vilken butik som helst, typ Ica eller Coop, säger vilken sort du vill ha, så ställer dom undan hela boxar till dig, nästa gång det fylls på. Vilket brukar göras varje vecka.

Om du nu inte vill ha arab-godis, för då kan du cykla till Möllan och ta med hem direkt.
Citera
2025-11-03, 14:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hej,

Vad för sorts låda är du ute efter egentligen? Du frågar om rektangulära men länkar en kvadratisk.
Citera
2025-11-03, 14:47
Medlem
Citat:
Hej,

Du kan väl köpa de i vanlig godisbutik?

Sverige är lite speciellt då många varor är billigare i vanlig butik än i grossisten pga hög konkurrens i butiksledet men liten konkurrens i grossistledet för småbutiker där småbutikerna får betala rövarpriser.
Citera
2025-11-03, 14:49
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Omdu går in i vilken butik som helst, typ Ica eller Coop, säger vilken sort du vill ha, så ställer dom undan hela boxar till dig, nästa gång det fylls på. Vilket brukar göras varje vecka.

Men då får han ju köpa till dreas hektopris!

Du tror väl inte Ica agerar grossist?
Citera
2025-11-03, 14:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt

Nu har ju inte TS precis specificerat att orsaken är att spara pengar. Det kan ju bara vara förpackningsstorleken denne är ute efter.
Citera
2025-11-03, 15:00
Medlem
Citat:

Det är inte säkert att hektopriset i butik är högre än vad icke rabatterat pris hos en grossist är.

Om du tittar på de gröna kulorna i trådstarten, så kostar de 135.91/kg. Nu har jag lite dålig koll på dagspriset på lösgodis i konsumentbutik, men tror inte att det är över hundringen per kilo. Sedan vet jag inte om just gröna kulor från Fazer brukar finnas bland lösgodiset. För övrigt ett av få godis som jag aldrig skulle köpa.
Citera
2025-11-03, 15:04
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nu har ju inte TS precis specificerat att orsaken är att spara pengar. Det kan ju bara vara förpackningsstorleken denne är ute efter.
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det är inte säkert att hektopriset i butik är högre än vad icke rabatterat pris hos en grossist är.
Om du tittar på de gröna kulorna i trådstarten, så kostar de 135.91/kg. Nu har jag lite dålig koll på dagspriset på lösgodis i konsumentbutik, men tror inte att det är över hundringen per kilo. Sedan vet jag inte om just gröna kulor från Fazer brukar finnas bland lösgodiset. För övrigt ett av få godis som jag aldrig skulle köpa.

Ja men då borde det inte vara några problem.
Bara säga att man tänkt köpa 2 kilo, ifall man kan få lådan med sig på köpet
dom vill ofta bli av med lådorna
Citera
2025-11-03, 15:05
Medlem
Citat:

Ica och coop,willys,citygross är ofta billigare på många varor än grossister till småbutiker är .

småbutiker får betala hutlösa priser för att köpa in många varor och får själva ofta åka till coop,ica och handla vissa varor.
Citera
2025-11-03, 15:06
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
... För övrigt ett av få godis som jag aldrig skulle köpa.

dom e rätt goda faktiskt
Blev faktiskt lite sugen nu...

Räcker med en för att stilla godissuget
först suga bort sockret, sen bearbeta gelen i minnen

mmm

Men jag tror faktiskt TS vill göra affärer av godiset.
Svensk godis ska viss vara storsäljare i Usa nu,,,
Citera
2025-11-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ja men då borde det inte vara några problem.
Bara säga att man tänkt köpa 2 kilo, ifall man kan få lådan med sig på köpet
dom vill ofta bli av med lådorna
Precis, det är därför jag föreslår att ts helt enkelt köper sin förpackning hos valfri godisförsäljare.

Citat:
dom e rätt goda faktiskt
Blev faktiskt lite sugen nu...

Räcker med en för att stilla godissuget
först suga bort sockret, sen bearbeta gelen i minnen

mmm
Smaken är som baken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera