2025-11-03, 15:08
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Precis, det är därför jag föreslår att ts helt enkelt köper sin förpackning hos valfri godisförsäljare.

Jo, men då var det bra förslag.
Citera
2025-11-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
småbutiker får betala hutlösa priser för att köpa in många varor och får själva ofta åka till coop,ica och handla vissa varor.
Fast det gör de främst för att kunna sälja svart :-)
Citera
2025-11-03, 15:22
Medlem
Citat:
Fast det gör de främst för att kunna sälja svart :-)

öh nä
Finns nästan inga svarta pengar kvar i sverige i den branschen med svarta lådan i kassorna,kontroller och bankmaffians dyra kort och swishbetalningar som tokhöjt priset på varor,mat och tjänster som du glatt betalar.

Du lever kvar på 90-talet men du har ju massa andra verklighetsfrånvända inlägg innan som visar att du inte hänger med nånstans.

Men skulle du vara butiksägare skulle du säkert vara korkad nog att betala 13 kr + moms + pant för redbull när grannbutiken åker ner til coop och handlar samma vara för 9kr +moms + pant på kampanj för att inte höja priset mot kund mer.

Eller marabou chokladkakor och andra varor dyrare i snabbgrossen än i lokala willys.
varför betala 12-13kr hg för dumle i grossisten och höja priset ut mot kund när man kan köpa det från lokala ica på kampanj för 8kr hg.
Senast redigerad av Blatteman 2025-11-03 kl. 15:24.
Citera
2025-11-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
öh nä
Finns nästan inga svarta pengar kvar i sverige i den branschen med svarta lådan i kassorna,kontroller och bankmaffians dyra kort och swishbetalningar som tokhöjt priset på varor,mat och tjänster som du glatt betalar.

Du lever kvar på 90-talet men du har ju massa andra verklighetsfrånvända inlägg innan som visar att du inte hänger med nånstans.

Men skulle du vara butiksägare skulle du säkert vara korkad nog att betala 13 kr + moms + pant för redbull när grannbutiken åker ner til coop och handlar samma vara för 9kr +moms + pant på kampanj för att inte höja priset mot kund mer.

Eller marabou chokladkakor och andra varor dyrare i snabbgrossen än i lokala willys.
varför betala 12-13kr hg för dumle i grossisten och höja priset ut mot kund när man kan köpa det från lokala ica på kampanj för 8kr hg.
Okej, jag vet i alla fall hur min närbutik gör. Sedan var det vanligare förr att man såg hur pizzerian köpte femton vitkålshuvuden på Ica.
Citera
2025-11-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vad för sorts låda är du ute efter egentligen? Du frågar om rektangulära men länkar en kvadratisk.

En kvadrat är ett specialfall av en rektangel.
Citera
2025-11-03, 15:52
Medlem
Citat:
Okej, jag vet i alla fall hur min närbutik gör. Sedan var det vanligare förr att man såg hur pizzerian köpte femton vitkålshuvuden på Ica.

Ja med betoning på förr.
(just kålhuvuden kan de köpa än idag på ica för att de sparar tid på att slippa åka till grossisten om det är slut och tid är pengar när man säljer högmarginalvaror som pizzor trots att man betalar alla skatter)

därför du kunde köpa så billiga pizzor förut och de tokhöjts nu för att folk vill betala alla skatter.

Förut kunde man köpa falafelrulle för 59kr i huvudstaden som tokhöjts på vissa ställen så högt som runt 150kr pga hyreshöjningar och för att alla betalar med kort och svarta lådan i kassorna och kontroller.

Det kostar multum med alla skatter.

Förr kunde man köpa pizza eller en lunchbuffee för 80spänn men det var då det.

aja lite offtopic från godiset kanske men det samma gäller godis.

Idag är det i princip bara stora företag som ica,ikea,willys,mc donalds,lidl osv som kan skattefuska med skatteplanerare och ta väldigt stora pengar ur konsumtionen här och bygga egna köplador med 0kr i hyra så de kan sälja billigare godis och läsk osv som trådskaparen antagligen efterfrågar då han inte beställde online för det priset.
Senast redigerad av Blatteman 2025-11-03 kl. 15:59.
Citera
2025-11-03, 16:03
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Ser ut som giftbollarna i filmen "The Rock". Antar du inte sett den filmen för annars hade du inte velat äta dessa gröna bollar.

Rykten gör gällande att det är samma smak också
Citera
2025-11-03, 16:24
Medlem
Tveksamt, säkert ovanliga sorter som inte brukar finnas i butik samt att priset åtminstone på nätet blir svindyrt med frakten, köp godis i din lokala butik där det byts ut regelmässigt å du väljer vad du vill ha. Aldrig mer.
Citera
2025-11-03, 21:15
Avstängd
Staffearas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjovattengrogg
Hej,

var i Malmö-Lund-området finns det en butik där jag kan köpa godis i såna rektangulära storpackslådor?

Det är godis i sådana här förpackningar jag menar, inte nödvändigtvis just Fazers gröna kulor men kanske lite olika lösgodis i denna typ av förpackning.

https://godis247.se/fazer-grona-kulo...lad-2-2kg.html

Vill helst inte beställa på nätet pga onödigt och är konservativ och jag har inte F-skattebevis eller företagskort.
Tror på minuten tillhandahåller sådana här. Har iallafall sett något mycket likt därinne
Citera
2025-11-03, 21:47
Medlem
Det finns minst ett företag i Malmöområdet som tillverkar godis och har fabriksförsäljning det är bara att kolla upp på nätet, jag har hämtat pallvis hos dem och det finns flera mindre grossister också men de är svårare att köpa från men kolla runt lite någon kanske säljer vid sidan om.
Citera
2025-11-03, 22:12
Medlem
OTypisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjovattengrogg
Hej,

var i Malmö-Lund-området finns det en butik där jag kan köpa godis i såna rektangulära storpackslådor?

Det är godis i sådana här förpackningar jag menar, inte nödvändigtvis just Fazers gröna kulor men kanske lite olika lösgodis i denna typ av förpackning.

https://godis247.se/fazer-grona-kulo...lad-2-2kg.html

Vill helst inte beställa på nätet pga onödigt och är konservativ och jag har inte F-skattebevis eller företagskort.

https://candypeople.se har jag hört om.
Citera
2025-11-03, 22:14
Medlem
OTypisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OTypisk
https://candypeople.se har jag hört om.

Ligger på Lundavägen någonting i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera