2025-11-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Röstar man normalt på SD och tror att ens röst kommer räknas bättre av att rösta på ÖP 2026 är man dum i huvudet.
Det är som att kasta sin röst i sjön.

Sätter allt jag äger på att dom inte får
4%. Tror inte ens 5% av befolkningen känner till partiet.
Jag har lessnat på SDs krypande för Tidö/Moderaterna, alternativet var en blankröst
Man är nog mer dum i huvudet om man tvärsäkert påstår att Allard inte kommer in i riksdagen.
Allt är möjligt, har du glömt när SD kom in i riksdagen?
Många inklusive mig själv gillade inte SD utan det var bara ett nödvändigt ont.
Jag gillar Allard och hans politik, säkert resonerar många på samma sätt som jag.
Senast redigerad av BambuBengt 2025-11-01 kl. 14:07.
Citera
2025-11-01, 14:15
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Jag har lessnat på SDs krypande för Tidö/Moderaterna, alternativet var en blankröst
Man är nog mer dum i huvudet om man tvärsäkert påstår att Allard inte kommer in i riksdagen.
Allt är möjligt, har du glömt när SD kom in i riksdagen?
Många inklusive mig själv gillade inte SD utan det var bara ett nödvändigt ont.
Jag gillar Allard och hans politik, säkert resonerar många på samma sätt som jag.

Det fanns inget annat val då.
Röstar man på ÖP och de går 3,9% så kastar man bort enormt mycket viktiga röster
Citera
2025-11-01, 14:36
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
AFS har relativt god synlighet på nätet, och den ökar allteftersom.
Nyligen släpptes "Maktbarometern 2025" som visar olika aktörers inflytande i de digitala kanalerna.

På sidan 43 i rapporten redovisas inflytande ur politisk synvinkel.

Barometern ger AFS 21 stycken riksdagsmandat.
Det är en förbättring mot 2021-års barometer, då inte AFS klarade sig över spärren.
https://medieakademin.se/wp-content/...etern-2025.pdf

Fantastiskt!!

Drömmen skulle vara om både Örebropartiet och AfS kommer in i riksdagen.
Citera
2025-11-01, 14:38
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Röstar man på ÖP och de går 3,9% så kastar man bort enormt mycket viktiga röster

ÖP kommer in i riksdagen pågrund av 12% i Örebro och då får dom ett mandat och vi kommer se Allard gapa på töntiga SDare. Jag kommer rösta på dom i riksdagsvalet även om jag absolut inte tror dom kommer in den vägen. Allt för att bygga förtroende för dom i framtida val.
Citera
2025-11-01, 15:56
Medlem
Citat:
Då är det dags för SD att se till att vi som är besvikna återfår viljan att rösta på dom.
Jag är inte ensam, även inom SD själva i riksdagen jäser missnöjet med Tidöavtalet, eller rättare sagt hur trögt det går.
Det är uppenbart att Tidö förhalar SDs frågor.
Citera
2025-11-01, 16:01
Medlem
Amsvartners avatar
För mig är Allard lite av vad Åkesson va för mig 2006, en som säger vad man tänker själv.
Citera
2025-11-01, 16:01
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Då är det dags för SD att se till att vi som är besvikna återfår viljan att rösta på dom.
Jag är inte ensam, även inom SD själva i riksdagen jäser missnöjet med Tidöavtalet, eller rättare sagt hur trögt det går.
Det är uppenbart att Tidö förhalar SDs frågor.

Förstår missnöjet, men känns för riskabelt att rösta på något annat.
Jag önskar du har rätt och de når över 4% spärren.
Citera
2025-11-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
För mig är Allard lite av vad Åkesson va för mig 2006, en som säger vad man tänker själv.
Exakt, och utan en besvärande nassehistoria.
Citera
2025-11-01, 16:12
Medlem
Huntsmans avatar
Allard har en för mig besvärande vänsterhistoria.
Men läste denna artikel:
https://foretagande.se/markus-allard...skiten-ur-folk

Det är precis det här jag tycker är viktigt, ansiktslösa byråkrater som är som fästingar på samhällskroppen & finns bara för sin egen skull.
De ska bort.

Allard har nog min röst. SD strävar efter att bli mainstream, men de håller på bli en del av klägget istället.
Citera
2025-11-01, 16:38
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Jag slänger in en på Allardismen. SD har verkligen levererat noll, det är helt uppenbart att alla framstående figurer i partiet är snurrade runt fingrarna på sina privata Stockholm handlers som tar med dom på uteliv, fester ger dom lite credd och pengar. Spelar ingen roll om dom får någon % mer eller mindre då dom inte levererat något. Jimmy är tablettmissbrukare och spelar packad på pizzerior, förstår att han är utbränd av alla svåra år men ändå. AfS är helt körda, Jeff och William var så bra. Kasselstrand bor i Finland och spenderar partikassan som om han var Gustav Vasa.
Citera
2025-11-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Bl a återkallande av medborgarskap.

Det kan gå genom en ändring i regeringsformen, men kommer troligen vara svårt att få igenom. Sedan hänger även ett återkallande på om individen i fråga har dubbelt medborgarskap. Detta då man inte får göra någon statslös.

Noterar även att du undvek att svara på del två av min fråga.
Citera
2025-11-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Jag slänger in en på Allardismen. SD har verkligen levererat noll, det är helt uppenbart att alla framstående figurer i partiet är snurrade runt fingrarna på sina privata Stockholm handlers som tar med dom på uteliv, fester ger dom lite credd och pengar. Spelar ingen roll om dom får någon % mer eller mindre då dom inte levererat något. Jimmy är tablettmissbrukare och spelar packad på pizzerior, förstår att han är utbränd av alla svåra år men ändå. AfS är helt körda, Jeff och William var så bra. Kasselstrand bor i Finland och spenderar partikassan som om han var Gustav Vasa.
Är på din linje.
När SD politiker började bli inbjudna på höga Moderaters privata fester så började man förstå vart det skulle sluta.
Friskoleägarna sockrade nog nog några högre SD politikers tillvaro.
Hur fan kan SD vara för friskolor?
Friskolor har ju varit islamisternas kanal för att indoktrinerade barnen.
Nej, SD är körda.
En röst på Markus Allard är kanske den sista gången jag överhuvudtaget röstar.
Senast redigerad av BambuBengt 2025-11-01 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in