• 1
  • 2
2025-10-31, 16:56
Medlem
SkattefriZons avatar
Vilket parti har störst chans att ta sig in i riksdagen av Örebropartiet och AfS?

AfS tror jag fick 1,6% i kyrkovalet. Vet inte helt säkert.
Dom har jobbat länge på att ta sig in i riksdagen.

Örebropartiet kan ta sig in via 12-procentsspärren i Örebro län. Någon genväg till riksdagen. Pluss att man kommer att kunna rösta på dom i riksdagsvalet.

AfS syns mycket i sociala medier.
Allard syns mer i sociala medier.

Örebropartiet kan ta genväg till riksdagen | Fria Tider https://share.google/KYixZuruZtp9kR2AU
Citera
2025-10-31, 16:58
Medlem
SkattefriZons avatar
AfS fick 1,66% i kyrkovalet står det här.

1,66 % i kyrkovalet | Alternativ för Sverige https://share.google/ASOfVjy5021F5aEZZ
Citera
2025-10-31, 16:58
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Två olika partier visserligen, då Afs ses som "nazister" men Afs är stendött och ställer nog upp för sista gången 2026. Så ÖP har större chans, speciellt genom att få 12% i en valkrets.
Citera
2025-10-31, 17:01
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Två olika partier visserligen, då Afs ses som "nazister" men Afs är stendött och ställer nog upp för sista gången 2026. Så ÖP har större chans, speciellt genom att få 12% i en valkrets.

Det tror jag också. Kasselstrand har kört partiet i botten. Allt som kan göras fel har han gjort tyvärr.
Men dom är enda partiet som har profilerat sig som Återvandrings parti och det kan självklart ge tillräckligt med röster om något terroristbrott eller liknande blir av till valet.

Att Tidö med hjälp av SD fortsätter med att ösa in babbar kan nog göra att många går över till andra partier. Bla AfS och Örebropartiet.
Senast redigerad av SkattefriZon 2025-10-31 kl. 17:03.
Citera
2025-10-31, 17:05
Medlem
Ingen av dem har en chans.

Tänk på att de dock kan få många röster i kommunalvalet och börja med att komma in i fler kommuner. Men att rösta på promillepartier i riksdagsvalet är rent slöseri med din röst.

Se istället till att de kommer upp till 4-5% i opinionsmätningarna, då först är det värt rösta på icke-riksdagspartier i riksdagsvalet.
Citera
2025-10-31, 17:06
Medlem
franges avatar
AfS är ju dött, var ju flera år sedan man överhuvudtaget hörde talas om dem ens. ÖP är väl de med "störst" chans - även om det knappast lär bli av (det här valet).
Citera
2025-10-31, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Det tror jag också. Kasselstrand har kört partiet i botten. Allt som kan göras fel har han gjort tyvärr.
Men dom är enda partiet som har profilerat sig som Återvandrings parti och det kan självklart ge tillräckligt med röster om något terroristbrott eller liknande blir av till valet.

Att Tidö med hjälp av SD fortsätter med att ösa in babbar kan nog göra att många går över till andra partier. Bla AfS och Örebropartiet.

Det är märkligt för han är oerhört skicklig retoriskt men leda ett parti verkar han inte vara förmögen till...
Citera
2025-10-31, 17:08
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ingen av dem har en chans.

Tänk på att de dock kan få många röster i kommunalvalet och börja med att komma in i fler kommuner. Men att rösta på promillepartier i riksdagsvalet är rent slöseri med din röst.

Se istället till att de kommer upp till 4-5% i opinionsmätningarna, då först är det värt rösta på icke-riksdagspartier i riksdagsvalet.

Eftersom åttaklövern med SD i spetsen gör ett så dåligt jobb så tror jag folk börjar ändra sig.
Ser tydlig skiftning på X bland höger. Dom är trötta på att SD får så lite gjort med invandringen. Ingen återvandring och dom delar ut medborgarskap som om det vore smågodis.
Citera
2025-10-31, 17:10
Medlem
Citat:

Att Tidö med hjälp av SD fortsätter med att ösa in babbar kan nog göra att många går över till andra partier. Bla AfS och Örebropartiet
.
Jag svarar dig igen
(FB) Är återvandringsbidrag vänsterliberalt skit ?
Citera
2025-10-31, 17:12
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Det är märkligt för han är oerhört skicklig retoriskt men leda ett parti verkar han inte vara förmögen till...

Själv tror jag han är kontrollerad opsiton.
En judisk sådan.
Han puttade ut alla viktiga nationaliteter ur partiet Jeff Ahl, Christian Peterson med mera som får mer spridning i sociala medier än vad alla i hela AfS ens kommer i närheten av.

Sedan lyfter dom Lennart Matikainen som uppenbart har en judisk kvinna som styr honom att bli vald i kyrkovalet. Han ägs av en gren från AIPAC.
Senast redigerad av SkattefriZon 2025-10-31 kl. 17:14.
Citera
2025-10-31, 17:13
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
AfS fick 1,66% i kyrkovalet står det här.

1,66 % i kyrkovalet | Alternativ för Sverige https://share.google/ASOfVjy5021F5aEZZ

Du kan inte basera Afs chanser i riksdagen på kyrkovalet, då Afs får mycket mer i kyrkoval än i riksdagsval.

Afs kommer INTE att nå 1 procent i riksdagsvalet. Jag tror ÖP har mycket större chans att komma in i riksdagen, eftersom de har den där möjligheten att bli stora i Örebro, medan Afs inte finns lokalt någonstans.

Och varför nämner du inte Medborgerlig Samling eller Elsa Widdings parti?
Citera
2025-10-31, 17:16
Medlem
Citat:
Eftersom åttaklövern med SD i spetsen gör ett så dåligt jobb så tror jag folk börjar ändra sig.
Ser tydlig skiftning på X bland höger. Dom är trötta på att SD får så lite gjort med invandringen. Ingen återvandring och dom delar ut medborgarskap som om det vore smågodis.

Förvisso, men vänta då till efter 2026 och se om SD kommer in i regeringen.

Efter 2026 kommer jag också att förändra min röstning om ingen förbättring sker.

Det dumma är att det tar så jävla lång tid att få fram ett nytt parti som kan göra skillnad, så när man röstar olika hela tiden kommer man inte fokusera. Rösta fram nya partier i kommunalvalet, men rösta på SD i riksdagen år 2026.

Når de framgångar i kommunerna så kommer de nå framgångar senare i riksdagen också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in