2025-11-01, 10:24
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Verkar som Harry o Meghan sitter löst till.

https://www.dailymail.co.uk/debate/a...-CALLAHAN.html

Verkar tufft vara kunglig numera.
”Harry and his tiresome wife…”

Det är annat krut i de brittiska tabloiderna. Här suger Svensk Damtidning bokstavligt talat kukarna på varenda jävel som kommer inom en mils radie av Knugen eller Jokern eller någon av deras spektrumbarn.

Hela den här Andrewhistorien har varit ett gottebord för tabloiderna. Tänk motsvarande i Sverige. Helt otänkbart.
Citera
2025-11-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Han är väl inte dömd för övergrepp? Eller har jag missat det, för annars är det ju rätt sjukt att döma nån på hörsägen.

Han har säkert gjort det han anklagas för, men i rättssamhälle bör det ju gå genom hela rättssystemet först.

Några här i tråden, däribland jag, har påpekat att han framför allt är "dömd av media" och att det också bottnar i gamla surdegar och historier som inte har någonting med Epstein och Giuffre att göra, men som har eldat på medias fientlighet och önskan att "ta en skalp". Kungliga skandaler är ofta bekväma för media eftersom palatset ogärna går ut och öppet stämmer tidningar eller TV (eller ens kommenterar en publicering i detalj) och monarkin är numera dessutom beroende av goda relationer med massmedia, av att synas i media.

Andrew har blivit en slags symboil för ett korrupt etablissemang och han är en bekväm måltavla, men det verkar mycket oklart vad för slags brott han skulle kunna fällas för i domstol.
Senast redigerad av HepCat-X 2025-11-01 kl. 10:41.
Citera
2025-11-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
”Harry and his tiresome wife…”

Det är annat krut i de brittiska tabloiderna. Här suger Svensk Damtidning bokstavligt talat kukarna på varenda jävel som kommer inom en mils radie av Knugen eller Jokern eller någon av deras spektrumbarn.

Hela den här Andrewhistorien har varit ett gottebord för tabloiderna. Tänk motsvarande i Sverige. Helt otänkbart.
"The Andrew Formerly Known as Prince" - rubrik på första sidan hos någon av de brittiska tidningarna idag, jag minns inte vilken men de visade upp den på BBC. Ja, coola och respektlöst uppfinngsrika rubriker är en konstart i England, och här i Sverige är tidniingarna inte i närheten.
Citera
2025-11-01, 11:17
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"The Andrew Formerly Known as Prince" - rubrik på första sidan hos någon av de brittiska tidningarna idag, jag minns inte vilken men de visade upp den på BBC. Ja, coola och respektlöst uppfinngsrika rubriker är en konstart i England, och här i Sverige är tidniingarna inte i närheten.
Haha, även den var mycket bra. Enormt fyndig, faktiskt.

Jag tror faktiskt att man har ganska roligt på de där tabloiderna när man spånar ihop rubriker och strösslar referenser runt sig. Det är helt annorlunda än den underdånighet som svensk press visar den illitterata diagnosfamiljen och deras lycksökare till partners.
Citera
2025-11-01, 11:24
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Bara de inte tänker på,

Prince, egentligen Prince Rogers Nelson, född 7 juni 1958 i Minneapolis i Minnesota, död 21 april 2016 i Chanhassen i Minnesota,[6] var en amerikansk sångare, musiker och låtskrivare.
Citera
2025-11-01, 11:29
Medlem
En annan person i Mountbatten familjen, den sista viceguvernören av den brittiska kolonin, Louis Mountbatten, i Indien var homo och återkommande pedofilvåldtäktsman av barnhemspojkar i Nordirland. Filerna rörande personen som styrde barnhemmet har hemligstämplats i över 60 år och filen rörande honom själv är hemligstämplad i över 80 år. Det innebär att alla pojkar som våldtogs av honom inte kan begära skadestånd då alla "bevis" rörande händelserna är bakom lås och bom och inte kan beläggas förrän alla offer är avlidna.

Vidare så blev han avrättad av IRA genom en bomb placerad på hans fiskebåt 1979, en känd historisk händelse, vad som var mindre omtalat var att han också hade en minderårig pojke ombord på båten samtidigt som bomben detonerade.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Louis_Mountbatten

https://www.thejournal.ie/new-book-l...06653-May2025/

https://www.belfasttelegraph.co.uk/n...a41686225.html
Citera
2025-11-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
En annan person i Mountbatten familjen, den sista viceguvernören av den brittiska kolonin, Louis Mountbatten, i Indien var homo och återkommande pedofilvåldtäktsman av barnhemspojkar i Nordirland. Filerna rörande personen som styrde barnhemmet har hemligstämplats i över 60 år och filen rörande honom själv är hemligstämplad i över 80 år. Det innebär att alla pojkar som våldtogs av honom inte kan begära skadestånd då alla "bevis" rörande händelserna är bakom lås och bom och inte kan beläggas förrän alla offer är avlidna.

Vidare så blev han avrättad av IRA genom en bomb placerad på hans fiskebåt 1979, en känd historisk händelse, vad som var mindre omtalat var att han också hade en minderårig pojke ombord på båten samtidigt som bomben detonerade.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Louis_Mountbatten

https://www.thejournal.ie/new-book-l...06653-May2025/

https://www.belfasttelegraph.co.uk/n...a41686225.html

Hans syster Louise var drottning av Sverige 1950-65 (gift med Gustav VI Adolf). De här båda (Louis och Louise Mountbatten) var dessutom kusiner med den siste tsarens döttrar. Louise och hennes mor var bland de sista västeuropéer som träffade storfurstinnorna i ett mer privat sammanhang, under en semester i Ryssland sommaren 1914, en semedter som avbröts av krigsutbrottet.
Citera
2025-11-01, 12:02
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.mirror.co.uk/news/royals...-life-36171424

The Mirror spekulerar om att Andrew kanske inte ens kommer att få några tjänare i sitt nya okungliga liv, och de undrar om han kommer att klara av att laga mat, städa och tvätta själv... Nåja, han är 65 år, jag antar att han snart kan ansöka om Meels on Wheels! (Folk räknas som gamla tidigare i Storbritannien än här i Sverige.)
Senast redigerad av Merwinna 2025-11-01 kl. 12:11.
Citera
2025-11-01, 12:05
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Trodde jag var tydlig nog med att det är nyhetsmedia som är pådrivande i den här storyn,. Kungens agerande är framför allt reaktivt gentemot medias frustande, och hans viktigaste motiv är önskan att återställa lugn och ordning så att hans bror och Epstein inte ska dominera snacket i media kring kungafamiljen igen.
Jag trodde att jag var tydlig med att jag förstår att du anser att Andrew Mountbatten Windsor är ett offer för andra människors illvilja aka media.
Citera
2025-11-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag trodde att jag var tydlig med att jag förstår att du anser att Andrew Mountbatten Windsor är ett offer för andra människors illvilja aka media.
Han är i stort sett en bricka i spelet i den här mediestormen, som har pågått i flera år. Hans egen privatmoral uttalar jag mig inte om, men jag har ärligt talat svårt att se att vi kan veta att han skulle ha begått något uppenbart brottsligt.
Citera
2025-11-01, 12:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Han är i stort sett en bricka i spelet i den här mediestormen, som har pågått i flera år. Hans egen privatmoral uttalar jag mig inte om, men jag har ärligt talat svårt att se att vi kan veta att han skulle ha begått något uppenbart brottsligt.

Fast en kunglighet ska inte göra uppenbart omoraliska saker heller. Han eller hon ska vara ett föredöme för follket i sitt land, samt göra ett gott intryck gentemot människor i andra länder, så att de blir vänligt stämda mot landet som kungligheten representerar. Det är DET de betalas så rikligt för idag, när de inte längre har till uppgift att styra sina länder.
Citera
2025-11-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast en kunglighet ska inte göra uppenbart omoraliska saker heller. Han eller hon ska vara ett föredöme för follket i sitt land, samt göra ett gott intryck gentemot människor i andra länder, så att de blir vänligt stämda mot landet som kungligheten representerar. Det är DET de betalas så rikligt för idag, när de inte längre har till uppgift att styra sina länder.
Lag och rätt är inte samma sak som moralisk oförvitlighet (särskilt inte privat), och vi har inte ens några säkra bevis på att Giuffres och hennes advokaters version av storyn stämmer.

Som jag var inne på tidigare, om man plockar bort den bullrande moraliska indignationen och ord som "sexslav" så återstår det av Giuffres och medias story om henne och prins Andrew i stort sett tre one-night stands när hon var runt 17-19 år gammal. Giuffre medgav dessutom under ed i Florida att hon hade fått 15.000 pund av Epstein för att närma sig prins Andrw på en fest och hoppa i säng med honom. Brukar sexslavar få sttora pengar i handen av sina "handlers" på det sättet?

Giuffre kan i denna kontext snarare beskrivas som en groupie, och sådana dras som bekant till kändisar och jet set-personer.

Hänvisar f ö til min replik här: (FB) Skvaller om (fd prins) Andrew Mountbatten Windsor
Senast redigerad av HepCat-X 2025-11-01 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in